Trekhaak gemonteerd

Geleverd vanaf 2003
Berg & Terblijt
Starter

Hallo,

Hartstikke bedankt voor de tip. Nu durf ik het ook wel aan. (erg eigenlijk aangezien ik nog bij NedCar (S40 en V40) heb gewerkt!

V50
Berg & Terblijt
Starter

Hallo,

Heeft iemand een soort van handleiding voor het aansluiten van de electra?
Zelf heb ik een bosal trekhaak gekocht en wil hem graag zelf monteren en aansluiten. Tips?
ArthurPeters
2nd Gear member

Groeten Arthur

V70 D5 Summum Geartronic - Powered by: Rica
Berg & Terblijt
Starter

Thanks,

Ga het van het week-end uitproberen.

Groeten,
Roger
Bakboord1
4th Gear member

Het aansluitschema zit bij de trekhaak bijgevoegd. Hierbij zit ook een keurig overzichtje welke draden je door moet lussen (stekker links achter) voor jouw specifieke uitvoering.

Succes ermee.

ps. In het Nederlands zijn de montagehandleidingen hier te vinden: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.aspx
Met name voor de demontage van de achterbumper is de beschrijving erg handig. Let op dat je niet de hele binnenbekleding van je kofferbak hoeft los te halen van je auto. De volvohandleidingen doen dit wel.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Berg & Terblijt
Starter

Hallo Volvo-mannen,

De trekhaak van Bosal heb ik via marktplaats gekocht. Daar zat helaas geen beschrijving bij. Heeft iemand nog een PDF-je ergens opgeslagen van de installatie (of misschien een fotootje).
De kabelboom heeft namelijk heeeeel veeeel draadjes. En ik ben meer van het mechanische gedeelte.

Groeten,
V50 Berg & Terblijt
sequence
5th Gear member

Heb je wel de juiste kabelboom erbij, dus een met passende connectoren en een besturingskastje om storingen op de Canbus te voorkomen ?

Ik heb thuis wel een handleiding liggen, maar die moet ik dan eerst scannen.
V40 T2 Nordic+
Berg & Terblijt
Starter

Hallo,

Ik ben er al uit. De conectors waren losgeknipt.
Overigens past de haak er netjes onder, zonder uitsparingen in de bumper. De volvo-dealer zei dat dit wel nodig was bij een standaard Volvo haak.

Bedankt weer!
sequence
5th Gear member

Klopt, de Bosal gaat er mooi onderdoor. Ik houd ook niet van zagen in de bumper. Westfalia doet ik overigens ook.
V40 T2 Nordic+
Berg & Terblijt
Starter

Sequence,

Blijkbaar ben ik toch wat te voorbarig geweest. Weet jij hoe ik het relais moet aansluiten voor de mistlamp?

Berg
sequence
5th Gear member

Welk relais bedoel je? Mistlampdraad zit in de kabelboom meegenomen. Bij gebruik van een goede kabel is het echt alleen stekkers klikken, verder niet.

Ik krijg wel zelf een melding dat de mistlamp defect is, maar dat komt omdat mijn aanhanger geen mistlamp heeft. Dwz er is er wel 1, met zo'n remote control en een batterij. Die zit dus niet op de bekabeling.
V40 T2 Nordic+
Berg & Terblijt
Starter

Het relais was ook losgeknipt. Dat maakt plug and play altijd moeilijker.
Daarnaast heeft de constante stroom kortsluiting gemaakt in de stekkerdoos. Zal dit door een zekering zijn opgevangen of is de canbus naar de......
sequence
5th Gear member

Ik hoop voor je dat het een zekering is, bij storingen in je Canbus heb je allerlei andere meldingen erbij, dus dat merk je snel genoeg.
V40 T2 Nordic+
rovolvo
2nd Gear member

Ik heb dit onderwerp helemaal gelezen omdat ik misschien ook een trekhaak wil laten monteren. Dan wil ik perse een afneembare trekhaak.
Een paar onduidelijkheden voor mij nog voordat ik dealer ga vragen (mijn ervaring is dat forum leden meer weten van ins/outs dan dealer):
- is een bosal of westfalia echt onzichtbaar weg te werken? Ik wil namelijk absoluut geen gaten boren of de achterbumper zo laten verzagen voor de inbouw. Zo smerige afdekkap is geen gezicht. Maakt dat verschil tussen bosal of westfalia
- is de pasvorm echt perfect voor een V50 uit 2009 (al modeljaar 2010)?
- zit er voertuigspecifieke kabelboom voor een V50 bij en zijn er dan alsnog extra modules nodig voor parkeersensoren?
- heeft iemand artikelnummers beschikbaar voor de afneembare trekhaak en juiste bekabeling van bosal of westfalia?
- welk merk gebruikt volvo zelf? want volvo maakt natuurlijk zelf geen trekhaken maar plakt een volvo plaatje of een merk X trekhaak.
- hebben jullie richtlijnen qua kosten, dus trekhaak incl. bekabeling incl. onderbouwen (arbeid) Waar moet ik aan denken?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”