volvo en lpg

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
jan.verstreken@leembouwer
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 08.02.2007 - 11:22
Contacteer:

ik overweeg een s80 te kopen, maar ik zou willen rijden op LPG. Is dit mogelijk bij deze wagen en welk type motor zou er dan bijhoren?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

als je nieuw koopt vervalt de garantie op de motor
Volvo for life
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

na de bi-fuel auto`s is Volvo niet meer zo blij met lpg(?), wat BS al aangaf kan dat(vervalt de garantie op de motor ) een gevolg zijn, daar in tegen zijn er aardig wat lpg rijders die juist erg blij zijn deze combi en zal je dus naar een goeie gas inbouwer moeten zoeken.
suc6
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ik heb het vaker gezegt en zeg het weer, de waarde van een nieuwe Volvo op gas is in één keer min 50%.
Ergo, gas brengt je zomaar geen winst
Volvo for life
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Zoek even op lpg in dit forum. Er zijn wat mitsen en maren waarvan het goed is dat je ze vantevoren weet zodat je een afgewogen keuze kunt maken.

Ik ben blij met lpg in mijn S80 2.5T :)
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

bart simpson schreef:Ik heb het vaker gezegt en zeg het weer, de waarde van een nieuwe Volvo op gas is in één keer min 50%.
Ergo, gas brengt je zomaar geen winst
Een goede reden om een gebruikte te kopen.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik verkoop hem je niet, een jonge Volvo op gas gaat bij mij altijd de handel in (als ik hem daar tegenwoordig nog kwijt kan)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Een Diesel is een betere optie in dit geval denk ik!
JSS
3rd Gear member
Berichten: 369
Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
Locatie: Utrecht

Rij inderdaad eerst maar eens in een D5, dan horen we daarna wel of je nog LPG wilt ;)
Volvo S60 D5 Edition MY2004
Cor M
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 16.08.2008 - 20:33

Tot op heden ben ik zeer tevreden met mijn S80 2.5T automaat die op LPG (LPI van Vialle) rijdt. Brandstofverbruik 1 : 9 en € 100 per maand aan houderschapsbelasting. En dan heb ik het nog niet over het milieu, dat meer geschaad wordt door diesel-motoren. De eerlijkheid gebiedt hierbij wel te vermelden dat de besparing t.o.v. van diesel deels wegvloeit doordat de kleppen vaker gesteld moeten worden. Omdat ik maar iets van 20 tot 25K per jaar rijdt, komt het neer op eens in de twee jaar kleppen stellen. Omdat ik daarvoor een "mannetje" heb, kost me dit zo'n € 400 per jaar.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dan heeft dat mannetje de onderdelen gratis,dat moet haast wel,er gaat al voor 400 euro onderdelen in.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

E het is een uurtje of 5 werk als je er ervaring mee hebt!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Cor M schreef:En dan heb ik het nog niet over het milieu, dat meer geschaad wordt door diesel-motoren
ik ga altijd zo over mn nek van dat vermeende milieubewustzijn van gasrijders, het gaat ze uitsluitend en alleen om de winst in centen en helemaal nergens anders om en dan anderen de mantel uitvegen, een diesel doet zomaar 1 op 17
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

bart simpson schreef:
Cor M schreef:En dan heb ik het nog niet over het milieu, dat meer geschaad wordt door diesel-motoren
ik ga altijd zo over mn nek van dat vermeende milieubewustzijn van gasrijders, het gaat ze uitsluitend en alleen om de winst in centen en helemaal nergens anders om en dan anderen de mantel uitvegen
Klopt helemaal whehe. He Bart, stel nou dat ik wel een mesman LPG/G3 in mijn Volvo V70 T5 Summum uit 2004 (model 2005, 100k op de teller) laat inbouwen. Mocht ik die later willen inruilen bij een dealer, dan zeg jij dat de kans dat de dealer mijn auto wil hebben een stuk kleiner is, omdat er gas in zit?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Inderdaad, niet te slijten zo'n ding op gas, ook de handel wil een jonge/moderne Volvo op gas niet echt meer en de enthousiasten hier hebben ervaringen met een of twee auto's en weinig tot geen kennis van de automarkt.
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Na meer dan tien jaar G3 ervaring: prima techniek, zeer prettig geprijsd. Tenslotte is diesel voor vrachtwagens en locomotieven.

En wat dat milieu-gezeur van lpg-rijders: Het hadden wel drivE rijders kunnen wezen.


M@rcel rent naar de deur, voordat ...
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

Cor M schreef:Omdat ik maar iets van 20 tot 25K per jaar rijdt, komt het neer op eens in de twee jaar kleppen stellen.
Dus om de 40 à 50.000km laat je de kleppen stellen? Laat je wel eerst controleren of het überhaupt nodig is? En is er Flashlube geïnstalleerd?

Heb zelf namelijk een V70 (Classic) gehad met 2.4 motor met vaste klepstoters. Bij aanschaf heb ik hier Vialle LPi + Flashlube laten inbouwen. Na 130.000km op gas was er nog geen sprake van dat de kleppen gesteld moesten worden....
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

het controleren van de klepspeling kost gelukkig maar 15 minuutjes
Volvo for life
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

bart simpson schreef:het controleren van de klepspeling kost gelukkig maar 15 minuutjes
Als je (net als ik) gezegend bent met een motor waar nog van die inspectiegaatjes inzitten dan kost dat inderdaad niet al te veel tijd.... :oops:
Maar ik realiseer me dat die op een gegeven moment "verdwenen" zijn. Dan is het helaas alsnog een tijdrovende klus.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Een rare vraag misschien maar kunnen die gaten er niet alsnog in gemaakt worden? Als het deksel er toch af is, bijvoorbeeld. Of zijn de "oude" en "nieuwe" deksels uitwisselbaar?
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”