volvo en lpg
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 11:22
- Contacteer:
ik overweeg een s80 te kopen, maar ik zou willen rijden op LPG. Is dit mogelijk bij deze wagen en welk type motor zou er dan bijhoren?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
als je nieuw koopt vervalt de garantie op de motor
Volvo for life
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
na de bi-fuel auto`s is Volvo niet meer zo blij met lpg(?), wat BS al aangaf kan dat(vervalt de garantie op de motor ) een gevolg zijn, daar in tegen zijn er aardig wat lpg rijders die juist erg blij zijn deze combi en zal je dus naar een goeie gas inbouwer moeten zoeken.
suc6
suc6
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik heb het vaker gezegt en zeg het weer, de waarde van een nieuwe Volvo op gas is in één keer min 50%.
Ergo, gas brengt je zomaar geen winst
Ergo, gas brengt je zomaar geen winst
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik verkoop hem je niet, een jonge Volvo op gas gaat bij mij altijd de handel in (als ik hem daar tegenwoordig nog kwijt kan)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een Diesel is een betere optie in dit geval denk ik!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 16.08.2008 - 20:33
Tot op heden ben ik zeer tevreden met mijn S80 2.5T automaat die op LPG (LPI van Vialle) rijdt. Brandstofverbruik 1 : 9 en € 100 per maand aan houderschapsbelasting. En dan heb ik het nog niet over het milieu, dat meer geschaad wordt door diesel-motoren. De eerlijkheid gebiedt hierbij wel te vermelden dat de besparing t.o.v. van diesel deels wegvloeit doordat de kleppen vaker gesteld moeten worden. Omdat ik maar iets van 20 tot 25K per jaar rijdt, komt het neer op eens in de twee jaar kleppen stellen. Omdat ik daarvoor een "mannetje" heb, kost me dit zo'n € 400 per jaar.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dan heeft dat mannetje de onderdelen gratis,dat moet haast wel,er gaat al voor 400 euro onderdelen in.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
E het is een uurtje of 5 werk als je er ervaring mee hebt!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik ga altijd zo over mn nek van dat vermeende milieubewustzijn van gasrijders, het gaat ze uitsluitend en alleen om de winst in centen en helemaal nergens anders om en dan anderen de mantel uitvegen, een diesel doet zomaar 1 op 17Cor M schreef:En dan heb ik het nog niet over het milieu, dat meer geschaad wordt door diesel-motoren
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Klopt helemaal whehe. He Bart, stel nou dat ik wel een mesman LPG/G3 in mijn Volvo V70 T5 Summum uit 2004 (model 2005, 100k op de teller) laat inbouwen. Mocht ik die later willen inruilen bij een dealer, dan zeg jij dat de kans dat de dealer mijn auto wil hebben een stuk kleiner is, omdat er gas in zit?bart simpson schreef:ik ga altijd zo over mn nek van dat vermeende milieubewustzijn van gasrijders, het gaat ze uitsluitend en alleen om de winst in centen en helemaal nergens anders om en dan anderen de mantel uitvegenCor M schreef:En dan heb ik het nog niet over het milieu, dat meer geschaad wordt door diesel-motoren
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Inderdaad, niet te slijten zo'n ding op gas, ook de handel wil een jonge/moderne Volvo op gas niet echt meer en de enthousiasten hier hebben ervaringen met een of twee auto's en weinig tot geen kennis van de automarkt.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Na meer dan tien jaar G3 ervaring: prima techniek, zeer prettig geprijsd. Tenslotte is diesel voor vrachtwagens en locomotieven.
En wat dat milieu-gezeur van lpg-rijders: Het hadden wel drivE rijders kunnen wezen.
M@rcel rent naar de deur, voordat ...
En wat dat milieu-gezeur van lpg-rijders: Het hadden wel drivE rijders kunnen wezen.
M@rcel rent naar de deur, voordat ...
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Dus om de 40 à 50.000km laat je de kleppen stellen? Laat je wel eerst controleren of het überhaupt nodig is? En is er Flashlube geïnstalleerd?Cor M schreef:Omdat ik maar iets van 20 tot 25K per jaar rijdt, komt het neer op eens in de twee jaar kleppen stellen.
Heb zelf namelijk een V70 (Classic) gehad met 2.4 motor met vaste klepstoters. Bij aanschaf heb ik hier Vialle LPi + Flashlube laten inbouwen. Na 130.000km op gas was er nog geen sprake van dat de kleppen gesteld moesten worden....
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het controleren van de klepspeling kost gelukkig maar 15 minuutjes
Volvo for life
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Als je (net als ik) gezegend bent met een motor waar nog van die inspectiegaatjes inzitten dan kost dat inderdaad niet al te veel tijd.... :oops:bart simpson schreef:het controleren van de klepspeling kost gelukkig maar 15 minuutjes
Maar ik realiseer me dat die op een gegeven moment "verdwenen" zijn. Dan is het helaas alsnog een tijdrovende klus.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)