Twee weken een prachtige S60 D5 gekocht bij de Volvo dealer. 2001, 3 ton op de klok maar dealer (die waar ik 'm kocht) onderhouden, alle stempels en slechts 1 eigenaar gehad nadat zij hem zelf als demo auto 6 maanden hadden ingezet.
Vorige week donderdag: vorst en startproblemen. Nou ja, helemaal niet starten dus. [EDIT:] Naar mijn lokale garage gebracht en daar constateerde men 2 kapotte gloeispiralen. Alle vijf vervangen voor EUR 218 incl werkloon. Maar nu start ie nog steeds niet. Ik zie nu wel de melding "Diesel voorverwarmen" op de computer; die was er eerst niet. [EINDE EDIT] Het lijkt er nu op dat alle verstuivers moeten worden vervangen en da's dus een dure :-x. Binnenkort (bij 320.000) moet ook de distributie worden vervangen. Uiteraard heeft de dealer bij de aankoop vooral niets gezegd over de verstuivers danwel de distributie. Vind ik toch wel een kwalijke zaak van de merk-dealer dus ik voel me, als leek die juist bij de dealer kocht om dit te voorkomen, wel aardig genaaid...
Ik vroeg me af wat dit forum als 'insight' kan bieden over de volgende opties:
1- Nieuwe verstuivers bij de Volvo dealer: duur - Ong. EUR 2000 lees ik hier - maar als geld geen issue is de beste oplossing naar ik aanneem (waarmee ik overigens niet bedoel dat geld bij mij geen issue is

2- Verstuivers uit een jong blok van een total-loss S60 halen
3- Heel blok met 70k km uit een total-loss S60 halen
4- Verstuivers waar auto's en onderdelen goedkoop zijn - in USA - kopen en op laten sturen
5- Verstuivers dicht bij de bron - in Zweden - kopen en op laten sturen
Mbt 2&3: total-loss auto heb ik waarschijnlijk gevonden. Wat is beter: optie 2 of 3?
Mbt 4&5: ik heb de mogelijkheid om dit via kennissen te regelen. Nog geen idee echter wat die dingen daar kosten.
Benieuwd naar de reacties!
Ronald