http://www.thorneymotorsport.co.uk/tuni ... ults.shtml
Is dit wat?
V-Power diesel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:29
Enige tijd geleden was er een Duits onderzoek door een consumentenprogramma op TV waarbij diverse high performance brandstoffen getest zijn. Er werden een aantal merken brandstof getest bij een aantal automodellen (een doorsnede van de markt qua leeftijd en klasse), er waren geen Volvo's bij betrokken.
De uitkomst is een beetje zoals dit draadje loopt. V-power kwam een neuslengte beter uit de test met een hele grote maar. Qua besparing, vermogenswinst en effect op onderhoud kwam men tot de conclusie dat er maar bij een zeer beperkt aantal auto's een meetbare verbetering was. Het ging dan om de allersnelste uitvoeringen (GTI's, enz.) van de meest recente modellen waarbij een minimale verbetering werd vastgesteld.
De conclusie was duidelijk, voor de meeste auto's heeft het geen zin.
De uitkomst is een beetje zoals dit draadje loopt. V-power kwam een neuslengte beter uit de test met een hele grote maar. Qua besparing, vermogenswinst en effect op onderhoud kwam men tot de conclusie dat er maar bij een zeer beperkt aantal auto's een meetbare verbetering was. Het ging dan om de allersnelste uitvoeringen (GTI's, enz.) van de meest recente modellen waarbij een minimale verbetering werd vastgesteld.
De conclusie was duidelijk, voor de meeste auto's heeft het geen zin.
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
En als je ongeveer 50.000 km per jaar rijdt is het veeeeeel goedkoper om gewone diesel te rijden 

Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
In Lelystad is het bij de Shell dermate "goedkoop" tanken dat V-Power evenduur is als reguliere diesel elders.
Dus maar V-Power getankt. 1e Tank, heb de wagen net. In mijn vorige wagen (leasevolvo) was het verboden V-Power te tanken.
Dus maar V-Power getankt. 1e Tank, heb de wagen net. In mijn vorige wagen (leasevolvo) was het verboden V-Power te tanken.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10620
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik ben bezig om de tank leeg te rijden. Ga dan ook een tankje V-Power consumeren. Een neef van me heeft vorige week met zijn 9-3 150PK op en neer naar Pforzheim (even voorbij Stuttgart) een tank V-Power er doorheen gedraaid. Uit en thuis op een tankje diesel. Zijn ervaring, is dat de auto zuiniger draait en dat de klopvastheid beter is. Hij loopt er gewoon beter op.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Eagletje
- 4th Gear member
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04.10.2009 - 18:19
- Locatie: Overijssel, Hardenberg
BP/Aral ultimate is echt nog beter volgens de testen. Bevat hoger octaan/cetaan getal waardoor prestaties....
Volgens de verkoper van mijn auto zitten er in de "standaard" brandstoffen door de milieu maatregelen zoveel bio-toevoegingen dat menig brandstof filter verstopt raakt. Hij raadde me dan ook ten sterkste aan om met een "premium"brandstof te gaan tanken. Ben benieuwd, heb nu bijna mijn eerste tank leeg gereden met BP ultimate diesel. 5.3 L/100 km. Heeft octaan 98(in Duitsland zelfs 100) ipv 95 voor de reguliere diesel.
Stap nu over(voor de nieuwsgierigheid) op "gewone" brandstof.
Word vervolgd.........
Volgens de verkoper van mijn auto zitten er in de "standaard" brandstoffen door de milieu maatregelen zoveel bio-toevoegingen dat menig brandstof filter verstopt raakt. Hij raadde me dan ook ten sterkste aan om met een "premium"brandstof te gaan tanken. Ben benieuwd, heb nu bijna mijn eerste tank leeg gereden met BP ultimate diesel. 5.3 L/100 km. Heeft octaan 98(in Duitsland zelfs 100) ipv 95 voor de reguliere diesel.
Stap nu over(voor de nieuwsgierigheid) op "gewone" brandstof.
Word vervolgd.........
S60 D5 2003 automaat, stoelverwarming, sportstoelen, mimas.
S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998
Eddy
S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998
Eddy
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10620
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Mooi man, ik ben benieuwd. Onze auto rijdt nog maar weinig. Vanaf januari zal het meer gaan worden. Immers dan gaat de Passat uit de bijtelling.
V70 draait alleen maar korte stukjes, en dan is ie bestwel niet zuinig zegmaar......
V70 draait alleen maar korte stukjes, en dan is ie bestwel niet zuinig zegmaar......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- ewing
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34
Uit nieuwsgierigheid heb ik van de week voor het eerst Shell V-Power Diesel getankt. En tot nu toe (met deze ene tankbeurt) nu al positieve ervaringen met het gemiddelde verbruik: van (volgens BC) 4,6l/100km naar 4,1l/100km.
Nu zijn dit pas de eerste indrukken. Mijn voornemen is wel om het een aantal tankbeurten uit te proberen en de verbruikscijfers dan eens te vergelijken met de normale diesel van Tango, waar/wat ik normaal tank. Ik ben benieuwd...
Daarbij vraag ik me overigens nog het volgende af. Mijn V50 is in december 2008 gechipt. Het vermogen/koppel is gestegen van 136pk/320Nm naar 165pk/405Nm. Brengt dat met zich mee dat het nu beter/noodzakelijk is om VPower Diesel te gebruiken in plaats van 'normale' diesel? Zo rijdt mijn vader nl. in een door de dealer gechipte Saab 9-3 1.8t. Daardoor is hij nu gehouden om Euro98 te tanken.
Nu zijn dit pas de eerste indrukken. Mijn voornemen is wel om het een aantal tankbeurten uit te proberen en de verbruikscijfers dan eens te vergelijken met de normale diesel van Tango, waar/wat ik normaal tank. Ik ben benieuwd...
Daarbij vraag ik me overigens nog het volgende af. Mijn V50 is in december 2008 gechipt. Het vermogen/koppel is gestegen van 136pk/320Nm naar 165pk/405Nm. Brengt dat met zich mee dat het nu beter/noodzakelijk is om VPower Diesel te gebruiken in plaats van 'normale' diesel? Zo rijdt mijn vader nl. in een door de dealer gechipte Saab 9-3 1.8t. Daardoor is hij nu gehouden om Euro98 te tanken.
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 23:41
- Locatie: Brussel
Zowat alle (goede) tuners geven aan dat volledige vermogen/koppelwinst bij tuning maar gehaald wordt als ook de "betere" brandstof getankt wordt. In jouw geval zou ik het dus zeker doen. Na aantal keren tanken voel je de souplesse ook toenemen, motor draait ronder, is mijn persoonlijke ervaring met Vpower diesel. Of je er echt minder mee verbruikt? Je hebt blijkbaar geluk...Gezien reinigend vermogen van de additieven, kan een "vervuilde" motor logischerwijs beter gaan presteren én zuiniger worden. Voor mij geen Tango of gelijkaardig spul.
XC70 D5 185 PK automaat (GT6) Momentum, 2006 MY07,Willow Green
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey
V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey
V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997
- Eagletje
- 4th Gear member
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04.10.2009 - 18:19
- Locatie: Overijssel, Hardenberg
Even een updatetje: van de week tango diesel getanked. Verbruik is iets gedaald 5.1 L/100 km op de BC. Maar met het vorige tankje heb ik ook wat snelwegkilometers en met meerdere mensen gereden. Verbruik lijkt me dus niet heel erg verschillend. Wel heb ik het idee dat hij minder mooi loopt/oppakt.........Nog een 200 kilometer en stap dan weer over op de Wunder-diesel; BP ultimate......kijken wat het verschil dan gaat zijn.
S60 D5 2003 automaat, stoelverwarming, sportstoelen, mimas.
S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998
Eddy
S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998
Eddy
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10620
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik heb de tank vol met V-power. Ben nieuwsgierig.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08.08.2007 - 21:52
- Locatie: Drenthe
Ik inmiddels ook aan de eerste tank V Power.
Merk nu (na 350 km) dat bij starten en koude motor deze aanmerkelijk minder geluid maakt. Ook tijdens het rijden merk ik een rust. Ik met ook zeggen dat ik nooit zo intensief naar mn motorgeluid heb geluisterd
Wat wel opvalt is dat als ik even lekker gas geef het walmen uit de uitlaat nagenoeg is verdwenen.
Merk nu (na 350 km) dat bij starten en koude motor deze aanmerkelijk minder geluid maakt. Ook tijdens het rijden merk ik een rust. Ik met ook zeggen dat ik nooit zo intensief naar mn motorgeluid heb geluisterd

Wat wel opvalt is dat als ik even lekker gas geef het walmen uit de uitlaat nagenoeg is verdwenen.
S60 D5, 2003, +340.000 km, BLP890 onboard
Assumption is the mother of all fuck-ups
Assumption is the mother of all fuck-ups
- Eagletje
- 4th Gear member
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04.10.2009 - 18:19
- Locatie: Overijssel, Hardenberg
Net even V-power getankt, na de tango diesel. Jemig, echt een verschil in geluid en souplesse. Heb eens gasgegeven met een auto achter me(goed te zien in het donker of de auto "walmt". Nagenoeg niks geen walm!!! En met de tango diesel trok hij toch een aardig rookgordijn op.
Mmmm, er is dus toch echt een verschil in brandstoffen, dacht dat het ook vaak marketingtechnische praatjes waren, maar ik ben nu echt om !!!
Mmmm, er is dus toch echt een verschil in brandstoffen, dacht dat het ook vaak marketingtechnische praatjes waren, maar ik ben nu echt om !!!
S60 D5 2003 automaat, stoelverwarming, sportstoelen, mimas.
S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998
Eddy
S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998
Eddy
- Christopher
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
- Locatie: Flevoland, Nederland
Ik ben ook om... Maar dan om BP Ultimate te tanken ipv de locale dieselboer hier...
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
- Eagletje
- 4th Gear member
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04.10.2009 - 18:19
- Locatie: Overijssel, Hardenberg
Tsja, waarom rijd je dan Volvo Cristopher. Wanneer je weet dat het beter rijd dan een Kadett.........


S60 D5 2003 automaat, stoelverwarming, sportstoelen, mimas.
S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998
Eddy
S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998
Eddy
- Christopher
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
- Locatie: Flevoland, Nederland
Omdat ik nog even de hoop had dat het toch niet zoveel verschil zou maken.
Heb nu twee tanks 'goedkopie' erin gegooid en moest de laatste keer toch wel erg snel tanken. 604 km op 44 liter terwijl ik hiervoor met gemak de 750 op 47 liter haalde.
Zal er ook mee te maken hebben dat er nu winterbanden onder liggen die iets te zacht waren... Maar nu heb ik in ieder geval een goed excuus.
Heb nu twee tanks 'goedkopie' erin gegooid en moest de laatste keer toch wel erg snel tanken. 604 km op 44 liter terwijl ik hiervoor met gemak de 750 op 47 liter haalde.
Zal er ook mee te maken hebben dat er nu winterbanden onder liggen die iets te zacht waren... Maar nu heb ik in ieder geval een goed excuus.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
- Eagletje
- 4th Gear member
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04.10.2009 - 18:19
- Locatie: Overijssel, Hardenberg
Execute me......sorry Christopher, had het verkeerd gelezen.
Gek genoeg merk ik nog niet zoveel verschil in verbruik tussen Ultimate en Tango Diesel......
Nu even over op V-Power(beetje noodgedwongen, maar ook nieuwsgierig of verschillen waren op te merken).
Kijken nu maar wat het verbruik word met V-Power. Ik houd jullie op de hoogte
Gek genoeg merk ik nog niet zoveel verschil in verbruik tussen Ultimate en Tango Diesel......
Nu even over op V-Power(beetje noodgedwongen, maar ook nieuwsgierig of verschillen waren op te merken).
Kijken nu maar wat het verbruik word met V-Power. Ik houd jullie op de hoogte

S60 D5 2003 automaat, stoelverwarming, sportstoelen, mimas.
S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998
Eddy
S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998
Eddy
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
- Locatie: Zeeuws Vlaanderen
- Contacteer:
Heb nu 3x achter elkaar de normale diesel getankt bij elke keer hetzelfde punt en rij gemiddeld een 1 op 14.
In ieder geval is hij maar net iets zuiniger als mijn benzine auto hiervoor.
Dus de 'besparende chip' zoals ze zeggen, zal hier ook wel snel komen en dan ook maar eens wat gaan uitproberen met de verschillende brandstoffen.
En dan heb ik de laatste tankbeurten echt netjes op de cc gereden, dus volgens mij is hij niet eens zuiniger dan mijn vorige auto ...... AUW !!!
In ieder geval is hij maar net iets zuiniger als mijn benzine auto hiervoor.
Dus de 'besparende chip' zoals ze zeggen, zal hier ook wel snel komen en dan ook maar eens wat gaan uitproberen met de verschillende brandstoffen.
En dan heb ik de laatste tankbeurten echt netjes op de cc gereden, dus volgens mij is hij niet eens zuiniger dan mijn vorige auto ...... AUW !!!
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- Christopher
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
- Locatie: Flevoland, Nederland
Het komt me zo bekend voor...MauritsvdT schreef:Heb nu 3x achter elkaar de normale diesel getankt bij elke keer hetzelfde punt en rij gemiddeld een 1 op 14.
In ieder geval is hij maar net iets zuiniger als mijn benzine auto hiervoor.
Dus de 'besparende chip' zoals ze zeggen, zal hier ook wel snel komen en dan ook maar eens wat gaan uitproberen met de verschillende brandstoffen.
En dan heb ik de laatste tankbeurten echt netjes op de cc gereden, dus volgens mij is hij niet eens zuiniger dan mijn vorige auto ...... AUW !!!
Je moet je niet verschuilen achter je verbruik om 'm te laten tunen.

S40 2.0D - Barents Blue Momentum
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
- Locatie: Zeeuws Vlaanderen
- Contacteer:
Ja, maar dat is het nu juist!Christopher schreef:Het komt me zo bekend voor...
Je moet je niet verschuilen achter je verbruik om 'm te laten tunen.Ik ging meer verbruiken na het tunen... Ben nu wat meer gaan letten op mijn rechtervoet en nu levert 't wel besparing op.
Sinds ik mijn Volvo heb (bijna 4 weken) heb ik ook erg gelet op mijn rijstijl; veel de cruise control gebruiken, niet hard optrekken en niet te hard op de snelweg.
(Hebben we tot nu toe eigenlijk ook alleen nog maar woon-werk verkeer gereden en moet een auto natuurlijk ook weer wennen aan een nieuwe bestuurder en anders oort kilometers.)
En dan kom ik aan deze getallen, had ik mijn oude rijstijl gewoon gehandhaafd (iets sneller optrekken en iets harder rijden) dan denk ik dat deze diesel niet eens zuiniger rijdt dan mijn vorige auto.
En dat was een 2.0 benzine met ruim 170pk (die ook in de bekende Cupra's zit).
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....