Stuur olie
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Mijn onderdelen leverancier (die veel onderdelen reviseert) gaf ook aan dat je bij de nieuwe types niet zomaar ATF mag mengen omdat het daarvan stuk gaat. Ik kwam daar achter omdat mijn stuurpomp ineens wat lawaai ging maken en bleek dat het nivo veels te laag was (moest bijna 200 cc bij). Ik heb begrepen dat die Pentosin een beetje verdampt en daardoor bijgevuld moet worden. Bij mij zit er ook kleurloze olie in. Heb een busje van MPM gehaald, is specifiek voor stuurpompen en geschikt voor de nieuwere types.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Zoek zoek maar heb het toch gevonden bijvullen na rep: ATF type F,G Dexron IID,E ,ford mercron OF VOLVO HYDRAULISCHE OLIE.
De groene heeft een temperatuur bereik wat loopt van -40 tot +130 graden hierdoor is hij ook beter geschikt voor het huidige scala aan modellen waarbij de werktemperaturen hoger oplopen en/of de buitentemperatuur extreem laag is.
PS heb hier het pdf met alle gebruikte smeer en ond. mid. intresse PM
De groene heeft een temperatuur bereik wat loopt van -40 tot +130 graden hierdoor is hij ook beter geschikt voor het huidige scala aan modellen waarbij de werktemperaturen hoger oplopen en/of de buitentemperatuur extreem laag is.
PS heb hier het pdf met alle gebruikte smeer en ond. mid. intresse PM