Ik zie niets in after market lpg, zelfs niet als het door "vakmensen" is ingebouwd, dat moet je nu toch wel opgevallen zijn.
Jij meent dat het allemaal wel past en kunt jezelf niet voorstellen dat er verschillen zijn tussen motormanagementsystemen, Volvo zegt van wel, ikzelf heb daar toch iets meer vertrouwen in.
Waarom zou Volvo er overigens belang bij hebben om gas niet te promoten? of om bi-fuel te stoppen? de markt dicteert tenslotte wat een fabrikant dient te leveren en niet die fabrikant.
V70 225.000 met Vialle LPG-G3 of een BiFuel?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
jij blijft toch een rare kerel Bart.bart simpson schreef:Ik zie niets in after market lpg, zelfs niet als het door "vakmensen" is ingebouwd, dat moet je nu toch wel opgevallen zijn.
Jij meent dat het allemaal wel past en kunt jezelf niet voorstellen dat er verschillen zijn tussen motormanagementsystemen, Volvo zegt van wel, ikzelf heb daar toch iets meer vertrouwen in.
Waarom zou Volvo er overigens belang bij hebben om gas niet te promoten? of om bi-fuel te stoppen? de markt dicteert tenslotte wat een fabrikant dient te leveren en niet die fabrikant.
kost wat kost wil je steeds je gelijk halen.
goed, dat mag, maar als jij dan zoveel vertrouwen hebt in Volvo, vraag hun dan eens naar de verschillen.
het kan best zo zijn maar als ik iets roep wil ik het wel ook kunnen aantonen, met verhalen als "gehoord van" lees je overal...
als er ergens gevraagd word wat wél of niet kan en je hebt de kennis niet, reageer dan niet i.p.v. loze verhalen rond te zaaien.
dat Volvo gas niet wil promoten heeft niks met deze kwestie te maken, vraag me af waarom je er dat bij gaat halen ineens. :?:
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ergens in deze topic werd gevraagt om de verschillen tussen een bi-fuel en een benzine, daarbij noemde ik naast de cilinderkop de volgens Volvo verschillende motormanagementsystemen (met ook verschillende onderdeelnummers en ruildeelnummers) jij stelt dat je het gelijk aan je kant hebt doordat je niet gelooft dat die systemen verschillen, dus toon jij dan je gelijk dan eens aan in dezen ipv te roepen dat je het niet gelooft wat Volvo beweert, ik beperk me tot de droge feiten van die nummers.
Waarom ik het ontmoedigen van lpg door Volvo er bij haal is dat zonder "zwaarwegende" technische redenen er toch geen enkel zinnig belang zou zijn om gas te ontmoedigen? of voert Volvo hier een domme en ongemotiveerde anti lpg hetze?
Waarom ik het ontmoedigen van lpg door Volvo er bij haal is dat zonder "zwaarwegende" technische redenen er toch geen enkel zinnig belang zou zijn om gas te ontmoedigen? of voert Volvo hier een domme en ongemotiveerde anti lpg hetze?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
er werd niet gevraagd naar verschillen tussen Bi-Fuel en benzine.
er werd gevraagd naar verschillen tussen Bi-Fuel en aftermarked systemen.
jij kaatst de bal dus gewoon terug, blijft halstarrig volhouden maar je wil dus niets aantonen.
ik heb al veel ECU zien gewisseld worden, zowel bij clubaangelegenheden als bij de gasboer en kan me daarbij niet herinneren dat er ooit verschillen waren, vandaar mijn twijfels.
maar jij wil absoluut doorgaan op die onderdeel nummers?.
al ooit eens onder motorkappen gekeken bij (om maar een klein aantal te nemen) 10 auto's van hetzelfde type en vergelijkingen gedaan?.
om maar een paar voorbeelden te nemen, hoeveel nummers wil je voor de ECU van 1 zelfde type 850?.
of de luchtmassameters van de 850?, hoeveel nummers wil je daarvan?, het gaat dan ook steeds om 1 en hetzelfde onderdeel.
<edit> t'is allemaal puur een filosofie bij Volvo.
net zoals de oliefilters, die van een 850 bv zijn half zoveel duurder als voor een 740.
en ja, het is hetzelfde onderdeelnummer.
er werd gevraagd naar verschillen tussen Bi-Fuel en aftermarked systemen.
jij kaatst de bal dus gewoon terug, blijft halstarrig volhouden maar je wil dus niets aantonen.
ik heb al veel ECU zien gewisseld worden, zowel bij clubaangelegenheden als bij de gasboer en kan me daarbij niet herinneren dat er ooit verschillen waren, vandaar mijn twijfels.
maar jij wil absoluut doorgaan op die onderdeel nummers?.
al ooit eens onder motorkappen gekeken bij (om maar een klein aantal te nemen) 10 auto's van hetzelfde type en vergelijkingen gedaan?.
om maar een paar voorbeelden te nemen, hoeveel nummers wil je voor de ECU van 1 zelfde type 850?.
of de luchtmassameters van de 850?, hoeveel nummers wil je daarvan?, het gaat dan ook steeds om 1 en hetzelfde onderdeel.
<edit> t'is allemaal puur een filosofie bij Volvo.
net zoals de oliefilters, die van een 850 bv zijn half zoveel duurder als voor een 740.
en ja, het is hetzelfde onderdeelnummer.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Je hebt gelijk, het ging om verschil tussen bi-fuel en after market lpg, en dat zijn de verschillen die ik eerder schetste.
Ik beperk me tot de nummers die o.a. door iedereen die vadis heeft zo kunnen worden vergeleken, Volvo stelde dat ze niet uitwisselbaar zijn, ik heb geen redenen om daaraan te twijfelen, waarom zou ik dan een halstarrige mening dat jij iets gelooft maar niet kunt of wilt onderbouwen gaan weerleggen?
We hebben het hier niet over 850's (die niet eens als bifuel's bestaan) maar over V70's (met een 2.4 20V blok), ik hoef in het geheel geen gelijk te hebben maar als jij meent dat je gebaseert op jouw zeer uitgebreide lpg ervaringen een mening hebt waarop een forummer een goed onderbouwde beslissing t.a.v. wel of niet lpg achteraf kan nemen onderbouw hem dan tenmiste fatsoenlijk ipv het maar wat roepen over wat je wel of niet gelooft.
Ik beperk me tot de nummers die o.a. door iedereen die vadis heeft zo kunnen worden vergeleken, Volvo stelde dat ze niet uitwisselbaar zijn, ik heb geen redenen om daaraan te twijfelen, waarom zou ik dan een halstarrige mening dat jij iets gelooft maar niet kunt of wilt onderbouwen gaan weerleggen?
We hebben het hier niet over 850's (die niet eens als bifuel's bestaan) maar over V70's (met een 2.4 20V blok), ik hoef in het geheel geen gelijk te hebben maar als jij meent dat je gebaseert op jouw zeer uitgebreide lpg ervaringen een mening hebt waarop een forummer een goed onderbouwde beslissing t.a.v. wel of niet lpg achteraf kan nemen onderbouw hem dan tenmiste fatsoenlijk ipv het maar wat roepen over wat je wel of niet gelooft.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
kijk Bart, berichten als deze bedoel ik dus.bart simpson schreef:We hebben het hier niet over 850's (die niet eens als bifuel's bestaan)
je ontplooit je tot iemand die de kennis in huis heeft, maar tegelijkertijd niet wetend waar ie het over heeft.
lees dit eens, want de 850 bestaat wel degelijk als Bi-Fuel, sterker nog, het was de éérste Volvo die voorzien was met Bi-Fuel.
dat heb ik al vaker gedaan: i.p.v. hier vragen te stellen het advies gegeven om naar een (echte) installateur te mailen of bellen want niemand hier heeft die kennis.bart simpson schreef:... maar als jij meent dat je gebaseert op jouw zeer uitgebreide lpg ervaringen een mening hebt waarop een forummer een goed onderbouwde beslissing t.a.v. wel of niet lpg achteraf kan nemen onderbouw hem dan tenmiste fatsoenlijk ipv het maar wat roepen over wat je wel of niet gelooft.
maar dan word er weer onzin over geschreven en gaat het dus steeds weer zoals hier verder.
ps: ken je de nieuwste Vialle ontwikkeling ook al?. ->

Deze vraag is niet zo moeilijk, feitelijk een inkopper.bart simpson schreef:Waarom zou Volvo er overigens belang bij hebben om gas niet te promoten? of om bi-fuel te stoppen? de markt dicteert tenslotte wat een fabrikant dient te leveren en niet die fabrikant.
Namelijk: Geld
Want voor welk land was de Bi-Fuel zo interesant, ja Nederland.
En wie stopte met de subsidie, Oja Nederland.
En plotseling was het Milieu verhaal voor Volvo niet meer zo interesant.
Waarom gaan ze nog wel door met aardgas?
Je voelt het vast al weer aankomen; Geld
Leuk hé die susidie stromen

uch.........auw?Ludo schreef:kijk Bart, berichten als deze bedoel ik dus.bart simpson schreef:We hebben het hier niet over 850's (die niet eens als bifuel's bestaan)
je ontplooit je tot iemand die de kennis in huis heeft, maar tegelijkertijd niet wetend waar ie het over heeft.
lees dit eens, want de 850 bestaat wel degelijk als Bi-Fuel, sterker nog, het was de éérste Volvo die voorzien was met Bi-Fuel.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Tja, een experimenteelachtige 850 Bi-fuel uit de US (werden die daar ook echt in enige serieuze aantallen verkocht?) is inderdaad een 850 Bi-fuel, NL heeft deze 850 bi-fuel echter nooit gehad, bifuel kwam in Nederland pas op de eerder genoemde 2.4 20V vanaf m.y. 2000 op de S70/V70 classic uit.
Ik ken de nieuwste ontwikkeling van Vialle niet omdat Volvo deze niet ondersteund voor levering op nieuwe Volvo's.
Echte gasinstallateurs leven van de installatie van gas, ik verwacht niet dat die iets anders zullen gaan zeggen dan dat het allemaal wel kan.
Je hebt me dus niet echt kunnen overtuigen.
Ik ken de nieuwste ontwikkeling van Vialle niet omdat Volvo deze niet ondersteund voor levering op nieuwe Volvo's.
Echte gasinstallateurs leven van de installatie van gas, ik verwacht niet dat die iets anders zullen gaan zeggen dan dat het allemaal wel kan.
Je hebt me dus niet echt kunnen overtuigen.
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Nee, dat is de reden dat mensen hem niet meer kopen. Het feit dat mensen hem niet meer kopen is de reden dat volvo hem niet meer levert (zoals BS ook al zegt).AlexV70 schreef:Deze vraag is niet zo moeilijk, feitelijk een inkopper.bart simpson schreef:Waarom zou Volvo er overigens belang bij hebben om gas niet te promoten? of om bi-fuel te stoppen? de markt dicteert tenslotte wat een fabrikant dient te leveren en niet die fabrikant.
Namelijk: Geld
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
of die in grote aantallen verkocht is weet ik niet, simpelweg omdat verkoopcijfers me niet interesseren.bart simpson schreef:Tja, een experimenteelachtige 850 Bi-fuel uit de US (werden die daar ook echt in enige serieuze aantallen verkocht?) is inderdaad een 850 Bi-fuel, NL heeft deze 850 bi-fuel echter nooit gehad.
dat klopt, maar in tegenstelling tot Volvo (die aan hun eigen motoren twijfelen) bewijzen de gasinstallateurs wel dat ze wél degelijk op lpg kunnen (blijven) draaien.bart simpson schreef:Echte gasinstallateurs leven van de installatie van gas, ik verwacht niet dat die iets anders zullen gaan zeggen dan dat het allemaal wel kan.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
En de Volvo en de Volvodealers kennen dan weer de garantieproblemen op die nieuwe Volvo's en zo is het cirkeltje weer rond, of lossen de gasinbouwers dat haast verwaarloosbare probleempje ook voor de klant op? ikzelf denk van niet.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ik weet wel zeker van wel.bart simpson schreef:En de Volvo en de Volvodealers kennen dan weer de garantieproblemen op die nieuwe Volvo's en zo is het cirkeltje weer rond, of lossen de gasinbouwers dat haast verwaarloosbare probleempje ook voor de klant op? ikzelf denk van niet.
tenminste d.w.z., dan komen we dus weer terug op het "vakmanschap".
totaaloplossingen geeft een beun je niet, enkel de vakman.
en dáár draait het om.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
en ik weet zeker van niet.
mooi he? mensen die het zo hardgrondig oneens zijn.
grt en slaap lekker
bs
mooi he? mensen die het zo hardgrondig oneens zijn.
grt en slaap lekker
bs
Volvo for life
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik heb er hier eentje staan van 2003 met 117000km.
Beetje vreemde klepzittingen zitten er in nu!
Totaal uitgesteld.
pech dus..............
Beetje vreemde klepzittingen zitten er in nu!
Totaal uitgesteld.
pech dus..............
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dus een kostenplaatje van ongeveer 2500 euro als het mee zit!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dan kan zeker.Ramon&Ramon schreef:Ik heb er hier eentje staan van 2003 met 117000km.
Beetje vreemde klepzittingen zitten er in nu!
Totaal uitgesteld.
pech dus..............
maar je geeft verder ook geen informatie over de auto, motor, installatie, inbouwer...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik denk dat een hoop ergenis ook niet zo fijn is.
Een klant denkt er anders over dan een Volvo rijder hier op het Forum,
Hij heeft een hoop ergenis,geen vertrouwen meer in het merk als zodanig,een veel gehoorde uitspraak bij LPG rijders.
Ik praat allleen vanuit de praktijk en verder niets..
Mijn idee is dat een Diesel voordeliger is in de meeste gevallen en een diesel rijdt zeker net zo fijn...............
Gezien de brandstofkosten zal het weinig verschil maken LPG of Diesel.
Een klant denkt er anders over dan een Volvo rijder hier op het Forum,
Hij heeft een hoop ergenis,geen vertrouwen meer in het merk als zodanig,een veel gehoorde uitspraak bij LPG rijders.
Ik praat allleen vanuit de praktijk en verder niets..
Mijn idee is dat een Diesel voordeliger is in de meeste gevallen en een diesel rijdt zeker net zo fijn...............
Gezien de brandstofkosten zal het weinig verschil maken LPG of Diesel.