Hoi
Ik heb hier nog een alternator liggen van mijn vroegere 480 die ik op mijn 440 ga plaatsen na het wisselen van de poelies, maar op die alternator is er een extra aansluiting nl 'IG' van ignition, moet die klem echt aangesloten worden mag die klem vrij blijven of mag ik daar gewoon de + rechtreeks op aansluiten?
Nog een vraagje
Mijn km teller doet het niet meer, nl mijn dagteller en mijn overall km's, ik heb heb het ding al opengegooid maar alles lijkt ok, solderingen lijken goed en zo. (dit heb ik op vakantie gedaan, maar had toen geen reserveonderdelen bij)
Voor ik in mijn kelder duik een andere teller zoeken en het ding weer helemaal demonteren vroeg ik mij af of dit geen sensorprobleem kan zijn, is er een sensor die verantwoordelijk is enkel en alleen voor het tellen van de kilometers?
Ik hoop dat iemand hier op kan antwoorden.
Alvast bedankt!
Aansluiting alternator + tellerprobleem
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
B+
D=
Massa
je hebt drie draden,een dikke rode is B+
Een massa draad de bruine komt op de massa van de dynamo
het dunne draadje is D+
IG is om een toerenteller aan te sluiten.
D=
Massa
je hebt drie draden,een dikke rode is B+
Een massa draad de bruine komt op de massa van de dynamo
het dunne draadje is D+
IG is om een toerenteller aan te sluiten.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Da's rap, alvast heel erg bedankt! Maw, het aansluiten wordt een makkie!
Vermits de sleepringen van mijn huidige alternator serieus versleten zijn wordt het stilaan tijd...
Vermits de sleepringen van mijn huidige alternator serieus versleten zijn wordt het stilaan tijd...
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
In een electronische versnellingsbak (code bijv. M..59..E) is het inderdaad een sensor, bij de mechanische versnellingsbakken heb je een tachokabel van bak naar tellerhuis.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Hij geeft de snelheid nog aan, maar telt gewoon niet meer
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dat zit in de klok zelf,in het dagtellergedeelte
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Thx, ik ga het morgen eens bekijken, ik heb wel nog wat reserve onderdelen...