Wie kan mij helpen bij de vraag of nivomats van een V70 van het bouwjaar 2005 passen op een S60 van het bouwjaar 2004.
Graag zou ik deze willen aanschaffen zodat ik met mijn sleurhut erachter wat rustiger/veiliger kan rijden
Nivomats
Ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen.
Maar de vraag zou dan ook moeten zijn of de veren er ook onder passen, want die horen erbij.
Het is namelijk een set.
Maar de vraag zou dan ook moeten zijn of de veren er ook onder passen, want die horen erbij.
Het is namelijk een set.
-
- 2nd Gear member
Ik heb uit diverse stukjes gelezen, dat de veren niet persé vervangen moeten worden. Dus de stuggere veren wilden ik gewoon laten zitten. Waarschijnlijk heeft dit wel tot gevolg dat de auto achter iets hoger komt te staan maar dat neem ik voor lief.
Brandje.
Brandje.
Volvo S60 140 pk. automaat 2004.
Volvo V70 170 pk. automaat 2006.
Ok,Brandje schreef:Ik heb uit diverse stukjes gelezen, dat de veren niet persé vervangen moeten worden. Dus de stuggere veren wilden ik gewoon laten zitten. Waarschijnlijk heeft dit wel tot gevolg dat de auto achter iets hoger komt te staan maar dat neem ik voor lief.
Brandje.
Houd je er dan ook rekening mee dat je sowieso een andere trekhaakkogel (hoogte) nodig hebt?
-
- 2nd Gear member
Dat is iets waar ik niet over heb nagedacht. Als er ook nog een andere trekhaak onder moet dan denk ik dat ik er maar vanaf zie. Misschien dat een ander de nivomats dan maar moet aanschaffen. Ze staan vermeldt op de Volvoplaze site en er wordt 250 euro voor gevraagd. Ik kan ook nog het e-mail adres geven van de aanbieder als een geinterreseerde me een pmtje stuurt.
Alex bedankt voor de tip.
groeten Brandje.
Alex bedankt voor de tip.
groeten Brandje.
Misschien is toevallig de juiste trekhaak gemonteerd,
ik weet de nummers voor de S60 niet.
Voor de V70 vanaf 2000:
zonder niveauregeling, Volvonr.: 9162099, brinknr.:60-134600.
met niveauregeling, Volvonr.: 30660377, brinknr.:60-145700.
Voor de V70 vanaf 2000:
zonder niveauregeling, Volvonr.: 9162099, brinknr.:60-134600.
met niveauregeling, Volvonr.: 30660377, brinknr.:60-145700.
-
- 2nd Gear member
Het nummer dat op de Brink trekhaak staat is 137100. Ik ben aan het zoeken geweest op internet maar kan nergens iets vinden. Misschien weet iemand hier iets meer van.
-
- Starter
Ik heb nivomats onder mijn V70 gezet en de oude veren laten zitten, de auto staat ca 3 a 4 cm hoger. De wegligging is een stuk beter wat stugger.De kogel van mijn vaste trekhaak heb ik vervangen door een kogel van een trekhaak van een nivomat deze zijn exact het zelfde alleen de kogelkop is een stuk lager.
Het probleem is bij Volvo (brink) kun je dat ding niet kopen want die zeggen nieuwe trekhaak eronder want dat past niet, ik heb de kogels nagemeten exact hetzelfde alleen de hoogte van de kop dat is het verschil.
Op het forum van de V70 heeft iemand zo'n kop uit Zweden laten komen.
Ik heb hem via kennissen kunnen kopen die hadden zo'n trekhaak over.
Het probleem is bij Volvo (brink) kun je dat ding niet kopen want die zeggen nieuwe trekhaak eronder want dat past niet, ik heb de kogels nagemeten exact hetzelfde alleen de hoogte van de kop dat is het verschil.
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een brink 353000. Vaste trekhaak maar de kogel zit met twee bouten vast. Mailtje aan brink: kogel is niet leverbaar.kuijperhj schreef:Ik heb nivomats onder mijn V70 gezet en de oude veren laten zitten, de auto staat ca 3 a 4 cm hoger. De wegligging is een stuk beter wat stugger.De kogel van mijn vaste trekhaak heb ik vervangen door een kogel van een trekhaak van een nivomat deze zijn exact het zelfde alleen de kogelkop is een stuk lager.
Plaatje voor trekhaak zonder niveauregeling:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
Zo, dat is alweer een tijdje geleden dat deze vraag gesteldt is. Ik heb de nivomats niet gekocht, en mijn caravan van 1500 kg. gewoon aangekoppeld en gaan rijden. Nou perfect hoor, hij hangt er hartstikke recht achter en geen centje pijn met rijden. Wat mij betreft blijf ik altijd zo rond toeren en hou die 250 euro lekker in mijn zak.
Iedereen die hier heeft gereageerd bedankt, en wat mij betreft kan de discussie worden gesloten.
Groetjes Brandje.
Iedereen die hier heeft gereageerd bedankt, en wat mij betreft kan de discussie worden gesloten.
Groetjes Brandje.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
met een goed beladen caravan mag de combinatie ook niet gaan hangen, je hebt dus goed beladen (wat op zich al een kunst is)
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Helemaal gelijk Bart. De basis van een goed weggedrag is de belading van de caravan en ook de belading in de auto. En niet te vergeten de kogeldruk. Daarom is het zo persoonlijk want geen enkele combinatie is gelijk.bart simpson schreef:met een goed beladen caravan mag de combinatie ook niet gaan hangen, je hebt dus goed beladen (wat op zich al een kunst is)
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Dat ga je niet redden.bart simpson schreef:met een goed beladen caravan mag de combinatie ook niet gaan hangen, je hebt dus goed beladen (wat op zich al een kunst is)
75 kg op de kogel, 4 personen er in + de kofferbak vol, geloof me..... dan gaat ie zonder niveauregeling in zijn kont hangen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ik geloof je niet, heb zelf ook heel andere ervaringen, op een S80 nw model zelfs nog nooit nivoregeling geleverd
Volvo for life
Ik refereer naar wat ik onder weg zie.bart simpson schreef:ik geloof je niet, heb zelf ook heel andere ervaringen, op een S80 nw model zelfs nog nooit nivoregeling geleverd
En wat zou anders voor Volvo de reden zijn om niveauregeling te verkopen?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Geen enkele van de dit jaar voor Logix ingezette Volvo's had nivoregeling.
Nivoregeling wordt vrijwel niet besteld (behalve op de XC70)
Tja, dat verbaast mij niets.bart simpson schreef:Geen enkele van de dit jaar voor Logix ingezette Volvo's had nivoregeling.
Niveauregeling kost nu eenmaal geld, dus waarom zou Logix daar extra geld in steken?
Bij Logix (ANWB) draaien vast niet de duurste uitvoeringen.
Ik heb er juist naar gezocht, bij aankoop. Bij mijn Edition II is (was?) het standaard.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
laat ik het anders zeggen, er is geen enkele Volvo waar het nog standaard opzit (behalve de XC90), het wordt ook vrijwel niet verkocht, ook niet aan mensen die het op een Edition II std hadden.
Je hebt overduidelijk ook nog nooit zo'n Logicx's auto van dichtbij gezien
Je hebt overduidelijk ook nog nooit zo'n Logicx's auto van dichtbij gezien
Volvo for life
- piotrV70
- 5th Gear member