Ik heb meerdere lekkages aan mijn D5. Wie heeft een idee mbt de oorzaken?
Zie de foto's

Dat ben ik al weken aan het doen. Afspuiten een rit maken en kijken. En dan natuurlijk niets vinden. Als je dan na een week werken (en dus niet controleren) weer kijkt lijkt het uit alle hoeken en gaten te komen.AlexV70 schreef:Zo... dat lijkt heel wat.
Kan het zo zijn dat het ene wordt veroorzaakt door het andere?
Ik zou eerst eens het blok goed schoon maken en daar weer gaan kijken, nu zie je volgens mij door de bomen het bos niet meer.
Deze werkwijze doen ze in de garage ook. Je zal verbaast zijn waar olie terecht kan komen.
Dan zou ik de motor goed schoon spuiten (ontvetter + hoge drukreiniger) en vervolgens droog blazen.Macdaddy schreef:Dat ben ik al weken aan het doen. Afspuiten een rit maken en kijken. En dan natuurlijk niets vinden. Als je dan na een week werken (en dus niet controleren) weer kijkt lijkt het uit alle hoeken en gaten te komen.AlexV70 schreef:Zo... dat lijkt heel wat.
Kan het zo zijn dat het ene wordt veroorzaakt door het andere?
Ik zou eerst eens het blok goed schoon maken en daar weer gaan kijken, nu zie je volgens mij door de bomen het bos niet meer.
Deze werkwijze doen ze in de garage ook. Je zal verbaast zijn waar olie terecht kan komen.
Rij al 2 maanden zonder spatplaat....
Laag tot nihil. Ik snap het ook niet.Wolfs XC schreef:Wat is het olieverbruik van de auto?
Klopt, diesel kan het ook eigenlijk niet zijn. Maar ik vind de kleur ook niet donker genoeg om te zeggen dat het daadwerkelijk olie is.Msuidgeest schreef:Diesel? Als dat waar is, moet je dat ruiken. Diesel heeft een behoorlijk overheersende geur ten opzichte van olie.