Beste Volvolieten,
Nogmaals doe ik een beroep op de vakkundigheid en/of ervaringen van jullie.
Een vriend van mij sukkelt sinds enkele maanden met startproblemen met zijn V70 D5 2004 met 150.000Km .
Het verschijnsel is dat na een tijdje te hebben stilgestaan ( bv: één nacht ), de motor heel lang moet worden gestart vooralleer deze aanslaat.
Dit probleem herhaalt zich geregeld maar niet met regelmaat.
De gloeikaarsen zijn ondertussen getest en goed bevonden. Injecteurs blijken ook goed te zijn.
Brandsoffilter reeds vervangen bij Volvo en computer laten uitlezen zonder foutmelding.
We hebben even de aanvoerleiding gedemonteerd tussen pomp en common rail op het moment dat de motor niet aansloeg. Het verwonderde mij na al het starten dat er geen brandstof te zien was in betreffende leiding.
Even gestart te hebben kwam de brandstof erdoor en heb ik de leiding terug gemonteerd en vervolgens opnieuw gestart . De motor sloeg terug aan na enkele keren rond gedraaid te hebben.
Bestaat de mogelijkheid dat bij lang stilstand de brandstof terugvloeit en lucht trekt? Of heeft iemand met dit verschijsel ervaring of weet van?
Alvast mijn dank voor uw hulp.
Slecht of niet aanslaan van D5 motor V70 163pk bouwjaar 2004
-
- 1st Gear member
-
- 7th Gear member
lekker injectoren,zijn die al getest op lekkage?
je zegt dat ze goed zijn,maar is dat ook getest op de manier zoals het hoort?
je zegt dat ze goed zijn,maar is dat ook getest op de manier zoals het hoort?
-
- 1st Gear member
Neen deze zijn nog niet getest maar zal toch de volgende stap moeten zijn.
Bestaat dat deze blijven openstaan en zo lucht trekken en brandstof doet terugvloeien?
Bestaat dat deze blijven openstaan en zo lucht trekken en brandstof doet terugvloeien?
-
- 7th Gear member
In de eerste plaats moet je bij een commonrail diesel geen leidingen los draaien en dan starten!
Bij het slecht aanslaan van een D5 zijn in de meeste gevallen de injectoren lek.
Dat is ook het eerste waar de Volvo dealer naar kijkt trouwens!
Bij het slecht aanslaan van een D5 zijn in de meeste gevallen de injectoren lek.
Dat is ook het eerste waar de Volvo dealer naar kijkt trouwens!
-
- 1st Gear member
Ik heb enkel maar volgens mijn oude ervaringen bij diesels de leiding losgedraaid om zo het rijtje af te gaan op zoek naar een mogelijke oorzaak.
Is er bij een lekkende injector geen probleem met overdreven rookontwikkeling ( zwart) en/of dieselklop? Want deze verschijsel heb ik niet ondervonden.
Is er bij een lekkende injector geen probleem met overdreven rookontwikkeling ( zwart) en/of dieselklop? Want deze verschijsel heb ik niet ondervonden.
-
- 7th Gear member
Bij een oude diesel kan dat wel,maar bij deze niet.
Enig idee hoeveel druk er op een commonrail staat,als je de brandstof in je ogen krijgt onder deze hoge druk,zie je de eerste tien jaar niks meer of nooit meer!
Er is een test procedure voor om de lekkage te testen,maar ga er maar van uit dat ze lekken,is een bekend probleem bij een D5.
De kosten zijn ook zeer hoog om ze te vervangen..
Enig idee hoeveel druk er op een commonrail staat,als je de brandstof in je ogen krijgt onder deze hoge druk,zie je de eerste tien jaar niks meer of nooit meer!
Er is een test procedure voor om de lekkage te testen,maar ga er maar van uit dat ze lekken,is een bekend probleem bij een D5.
De kosten zijn ook zeer hoog om ze te vervangen..
-
- 1st Gear member
Alvast mijn dank voor je bezorgdheid aangaande mijn oogen !! 
Ik was wel van op de hoogte van de groote druk en was dan ook voorzichtig.
Toch mijn ervaring gaat maar tot de oudere diesel versies.
Heb je enig idee wat de kosten betreft?
Of kan het misschien aan iets anders liggen?

Ik was wel van op de hoogte van de groote druk en was dan ook voorzichtig.
Toch mijn ervaring gaat maar tot de oudere diesel versies.
Heb je enig idee wat de kosten betreft?
Of kan het misschien aan iets anders liggen?
-
- 7th Gear member
Ik zelf heb er in mijn Volvo loopbaan al zo,n dikke 150 vervangen,maar eerst testen is dus het beste.
Het is zoals ik al aangaf een bekend probleem..
En je moet rekenen op een dikke 1000 euro..,Als ze lek zijn!
Het is zoals ik al aangaf een bekend probleem..
En je moet rekenen op een dikke 1000 euro..,Als ze lek zijn!
-
- 1st Gear member
Oessche dat is zeker niet weinig.
Dan zal ik het maar door vertellen aan mijn kennis.
Nu dat we toch bezig zijn :
Mijn V70 waar ik de problemen had met hydraulische klepstotres is perfeckt in orde gekomen. Het is gebleken dat ze er verkeerde olie hebben ingedaan .
Dan zal ik het maar door vertellen aan mijn kennis.
Nu dat we toch bezig zijn :
Mijn V70 waar ik de problemen had met hydraulische klepstotres is perfeckt in orde gekomen. Het is gebleken dat ze er verkeerde olie hebben ingedaan .
-
- 1st Gear member
Heb je ervaring met automatisch schakelbak van een V70 D5 185 pk ?
Die van mij begint soms redelijk brut te schakelen.
Die van mij begint soms redelijk brut te schakelen.
-
- Starter
Controleer of je de gasklep niet moet vervangen.
Heb zelfde gehad met mijn V50 BJ 2006
Grtz,
STeven
Heb zelfde gehad met mijn V50 BJ 2006
Grtz,
STeven
Dasstrafda schreef:Beste Volvolieten,
Nogmaals doe ik een beroep op de vakkundigheid en/of ervaringen van jullie.
Een vriend van mij sukkelt sinds enkele maanden met startproblemen met zijn V70 D5 2004 met 150.000Km .
Het verschijnsel is dat na een tijdje te hebben stilgestaan ( bv: één nacht ), de motor heel lang moet worden gestart vooralleer deze aanslaat.
Dit probleem herhaalt zich geregeld maar niet met regelmaat.
De gloeikaarsen zijn ondertussen getest en goed bevonden. Injecteurs blijken ook goed te zijn.
Brandsoffilter reeds vervangen bij Volvo en computer laten uitlezen zonder foutmelding.
We hebben even de aanvoerleiding gedemonteerd tussen pomp en common rail op het moment dat de motor niet aansloeg. Het verwonderde mij na al het starten dat er geen brandstof te zien was in betreffende leiding.
Even gestart te hebben kwam de brandstof erdoor en heb ik de leiding terug gemonteerd en vervolgens opnieuw gestart . De motor sloeg terug aan na enkele keren rond gedraaid te hebben.
Bestaat de mogelijkheid dat bij lang stilstand de brandstof terugvloeit en lucht trekt? Of heeft iemand met dit verschijsel ervaring of weet van?
Alvast mijn dank voor uw hulp.
-
- 1st Gear member
Ik heb ondertussen de injectoren laten testen bij Bosch service .
Hieruit bleek dat injectoren inorde zijn .
Ik heb een flauw vermoeden dat de retourklep in de injector soms slecht afsluit waardoor na een een langere tijd stil te hebben gestaan de druk wegvalt. Kan dit ??
Hieruit bleek dat injectoren inorde zijn .
Ik heb een flauw vermoeden dat de retourklep in de injector soms slecht afsluit waardoor na een een langere tijd stil te hebben gestaan de druk wegvalt. Kan dit ??