Daarom rij ik dus op benzine...
want dat kost niet weinig...
S80 T6
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Marcel
- 4th Gear member
idem hier, maar heb wel een keuze gemaakt om niet meer in een overpotende dorstige versie te rijden. Alles heeft zijn prijs maar ik doe toch liever andere dingen met mijn geld. De korte tijd dat ik met een 6 cylinder gereden heb had overigens een keurige 1 op 10 bij de pomp. Helemaal niet gek voor zo'n zware auto en met mijn jaarkilometrage nooit lonend om lpg in te gaan laten zetten.Battlecruiser S80 schreef:Daarom rij ik dus op benzine...
want dat kost niet weinig...
Gr. Marcel
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Krek wat ik dacht!
De 2.9 in de S80 is veel zuiniger (moderner motormanagement immers) dan de 3.0 in de 960 en dat scheelt een leuk bedragje per jaar.
Toch heb ik 24 jaar op lpg gereden, maar het voelde als een bevrijding toen ik eindelijk van die rottank in de kofferbak af was. Eindelijk een zee aan ruimte. En de neerklappende achterbank van de S80 kan je daardoor ook werkelijk gebruiken.
Die lpg tankjes in de plaats van het reservewiel zijn maar sneue dingetjes, want dan moet je vervolgens je reservewiel laten slingeren of zo'n spuitbusje gebruiken (en die helpen echt niet bij een flink gat!). Bovendien moet je dan zowat elke dag tanken...
De 2.9 in de S80 is veel zuiniger (moderner motormanagement immers) dan de 3.0 in de 960 en dat scheelt een leuk bedragje per jaar.
Toch heb ik 24 jaar op lpg gereden, maar het voelde als een bevrijding toen ik eindelijk van die rottank in de kofferbak af was. Eindelijk een zee aan ruimte. En de neerklappende achterbank van de S80 kan je daardoor ook werkelijk gebruiken.
Die lpg tankjes in de plaats van het reservewiel zijn maar sneue dingetjes, want dan moet je vervolgens je reservewiel laten slingeren of zo'n spuitbusje gebruiken (en die helpen echt niet bij een flink gat!). Bovendien moet je dan zowat elke dag tanken...
Volvo Rules the Road
[-X Wat de poll betreft, een S80 heeft dus GEEN V6! Het is gewoon een echte lijnmotor die dwars is geplaatst. 

- Battlecruiser
- 8th Gear member
Inderdaad.
En een lijnmotor is dus beter dan een V6.
Omdat V6en zo vaak voorkomen (vanwege het ruimteprobleem) denken veel mensen dat een V-motor "geavanceerder" en beter is dan een lijnmotor. Niets is minder waar: de lijnmotor is veel beter in staat ongewenste trillingen te voorkomen.
En een lijnmotor is dus beter dan een V6.
Omdat V6en zo vaak voorkomen (vanwege het ruimteprobleem) denken veel mensen dat een V-motor "geavanceerder" en beter is dan een lijnmotor. Niets is minder waar: de lijnmotor is veel beter in staat ongewenste trillingen te voorkomen.
Volvo Rules the Road
- marc'ss80
- 2nd Gear member
Als je een s80 t6 wil rijden (en dat wil ik) zal je haast wel op lpg(g3)
moeten rijden want hij is niet bij te sloffen
Die van mij moet er aan geloven! over 2 maanden gaat er gas in (einde aankoop garantie)
Bij mesman (son en breugel)
1op8 en 30000km/per/jaar gaat niet samen.
Jaren volvo op gas gehad en nooit probleemen.
vr,gr marc
moeten rijden want hij is niet bij te sloffen
Die van mij moet er aan geloven! over 2 maanden gaat er gas in (einde aankoop garantie)
Bij mesman (son en breugel)
1op8 en 30000km/per/jaar gaat niet samen.
Jaren volvo op gas gehad en nooit probleemen.
vr,gr marc
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Hou rekening met een veel slechte inruilwaarde voor een gas S80, een dealer zal een T6 op gas nooit zelf te koop gaan
zetten dus hem vrijwel zeker in de handel afstoten.
zetten dus hem vrijwel zeker in de handel afstoten.
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Contacteer:
we (zie draadje tussen de middag) hebben het bij diverse mensen nagevraagd, maar van Aarle had verschillende klanten met een s80 T6 op LPG zonder problemen, wel met zo'n lube flesje. en ik meen dampgas
en ook Carlo Schmidt vertelde ons dat het prima gaat.
ik heb er dus alle vertrouwen in
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Barracuda_82
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik ken Van Aarle wel (zitten hier in de buurt). Over het algemeen wel positieve reacties, maar ze zijn wel duur.
2001 Volvo S40 - 2003 Volvo S40 - 1970 Volvo 142 + R56 Mini FJCW Senna Edition
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Zo wel van Aarle als Carlo Schmidt zijn geen Volvodealer (maar natuurlijk wel een dankbaar afzetkanaal voor dealers)+++t blijft behelpen+++ schreef:we (zie draadje tussen de middag) hebben het bij diverse mensen nagevraagd, maar van Aarle had verschillende klanten met een s80 T6 op LPG zonder problemen, wel met zo'n lube flesje. en ik meen dampgas