Snerpend geluid.

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Gebruikersavatar
Volvo 445
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 23.01.2009 - 20:07
Locatie: 's-Gravenhage

Heb je ook de koppeling mee vervangen? Als je de bak toch er toch nog een keer onder vandaan moet trekken zou ik dat maar meteen doen, niet echt het fijnste klusje om te doen, bovendien gaan die veertjes van die drukgroep vrij snel naar de kl*te vind ik. Bij een Volvo-set zit het druklager er bij. Evt ook de aandrijfashoezen meteen nakijken/vervangen als je toch bezig bent.

Je schakelstang, is die nog recht? Je zal niet de eerste zijn die bezig is terwijl die stang naar beneden hangt en dan ff z'n brug laat zakken ....
Volvo C30 MY 2011 R-Edition
Volvo S60 MY 2001 170 Pk Automaat
Volvo 440 MY 1997 B20F
Volvo 440 MY 1995 B18U
Gebruikersavatar
Giesto-440
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:51
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

ArjenM schreef:Dank. Had alleen bij de Getriebe gekeken.

De monteur heeft zaterdag geprobeerd hem op de bak zelf in zijn achteruit te krijgen, maar dat is niet gelukt. Het vreemde is dat de achteruitrijlichten welk aangaan als je hem in zijn achteruit zet. Ik denk dat het dan ook in de bak zelf zit :cry:

Ik heb gebeld naar degene die me de bak geleverd heeft en ik kan een andere halen en deze later terugbrengen.
Alleen gaf de jongen die mijn zaterdag heeft geholpen aan dat het het tegenviel en er eigenlijk geen zin meer in had om het nog een keer te doen. Mocht iemand weten of er iemand is die me kan helpen, laat dat graag weten. :)
Ik kan die gozer wel begrijpen.. Ik heb het ook zelf gedaan, en man wat een klotewerk...!
Als ik niet met de Porsche mag, pak ik toch gewoon de fiets


Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

Heb bij mn 460 1.6 de bak ook zelf vervangen. Wel een brug en al het gereedschap wat je kan bedenken bij de hand. Een 2e keer zou het veel sneller gaan! Demonteren van het complete subframe is aan te raden, deze op half 11 hangen kan ook maar heb je minder ruimte.
Je hoeft nergens rekening mee te houden, de stangen losmaken en op de nieuwe bak vastmaken. Alleen koppeling afstellen.
Ben er 1.5 dag mee bezig geweest, maar heb ook de sloopbak van een losse motor moeten halen 30km verderop.
ArjenM
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32

Dank voor het meedenken. :)

Koppeling is inderdaad ook meteen vervangen, als je dan toch bezig bent is dat wel zo handig.

Ramon&Ramon heeft mij goed kunnen helpen. :) De bak zelf is nu gerepareerd en hoeft dus niet opnieuw vervangen te worden. Kan nu weer achteruit en het loopt weer lekker.

Ben erg blij, heb de auto erg gemist de afgelopen weken.
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Gefeliciteerd!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

:):)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”