Ja mannen,toch heb ik het bij het rechte eind.
De V70II modellen hebben standaard een "comfortchassis",met uitzondering van de 2.5T en de T5,die zijn voorzien van een "dynamic chassis"
De S60 modellen daarentegen hebben reeds standaard een"dynamic chassis"(zijn nooit met een comfortonderstel geleverd),met uitzondering van de 2.5T ,en de T5 modellen,deze hebben steeds een sportchassis!
@josas1:het speciaal te bestellen sportonderstel dat U bedoelt,is het VERLAAGDE sportonderstel,steeds te kombineren met nivomat af fabriek.
Zo is het steeds in Belgie geweest,en ik denk niet dat het in Nederland anders zou geweest zijn.
Grtn Eddy
Wegligging verbeteren
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Je hebt gelijk. De S60 heeft inderdaad een ander onderstel als de V70. Het vreemd is dat de dempers identiek zijn van beide onderstellen, maar de S60 stuurt wel heel veel strakker als een V70. Dat komt dus alleen door de veren. Ik weet dat het sportonderstel met de Sachs advantage dempers is uitgerust, maar de S60 met dus standaard dynamic onderstel heeft dezelfde dempers als een standaard V70 (Sachs SUper Touring)! Het verschil zit hem dus puur in de veren. Denk dat alleen de auto's met verlaagd onderstel dan gebruik maken van de Advantage dempers.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95