Vierde cilinder
-
- 1st Gear member
Gisteren even met Frosty gesproken over de telefoon en er vandaag nog maar eens over nagedacht. Ik denk dat ik alles gewoon maar laat zoals het is. Wellicht een dubbele pakking tussen het spruitstuk en de motor om daar de valse lucht op te lossen.
Ik vind de kosten te hoog en bovendien zou de choke niet werken op LPG. En dat is wel lastig natuurlijk. In mijn beleving is de investering het dan niet waard, vooral om het feit dat de auto nu op zich prima rijdt, hetzij wat minder netjes.
Ik vind de kosten te hoog en bovendien zou de choke niet werken op LPG. En dat is wel lastig natuurlijk. In mijn beleving is de investering het dan niet waard, vooral om het feit dat de auto nu op zich prima rijdt, hetzij wat minder netjes.
- Birnie F
- 2nd Gear member
Je kan ook bij BCCP een vervangingscarburateur van weber kopen.
Deze past direct op je bestaande spruitstuk en is een stuk goedkoper dan de andere weber oplossing. Ook org.luchtfilter blijft behouden.
Heb dit al een aantal jaren (9 jaar) geleden gedaan en is een prima vervanging voor de oude versleten zenith 36vn carb.
Met deze uitvoering krijg alleen geen extra vermogen, maar wel een auto die weer prima (zuiniger)loopt en af te stellen is.
Overigens rijd ik alleen op benzine.
Deze past direct op je bestaande spruitstuk en is een stuk goedkoper dan de andere weber oplossing. Ook org.luchtfilter blijft behouden.
Heb dit al een aantal jaren (9 jaar) geleden gedaan en is een prima vervanging voor de oude versleten zenith 36vn carb.
Met deze uitvoering krijg alleen geen extra vermogen, maar wel een auto die weer prima (zuiniger)loopt en af te stellen is.
Overigens rijd ik alleen op benzine.
- ferdy
- 4th Gear member
Ik weet hoe frusterend het is, half jaar terug ook m'n spruitstukken netjes laten vlakken, alles 100 % vetvrij , nieuwe pakking en toch nog lekken op de aansluiting. Ik hoop dat een dubbele uitlaatpakking de oplossing is...