Wil hier zeker niet de moralist uithangen. Doe zelf ook wel eens iets fout of ga wel es een tikje over de schreef, maar dit soort gedrag vind ik buiten proportioneel en dus niet kunnen. Ga dan spelen op het circuit of op de dragstrip: zoals op
Terug maar naar het topic: het is op zich best knap dat dit technisch allemaal mogelijk is tegenwoordig. Wie dacht er een paar jaar geleden aan zulke getallen uit een 2.4 DIESEL !!! maar, ik denk dat elk weldenkend mens zich kan voorstellen dat dit wel ten koste MOET gaan van één en ander. En dan bedoel ik niet alleen dat de ingebouwde marges van de techniek waarschijnlijk worden overschreden. De gevolgen daarvan zijn misschien technisch en financieel pijnlijk, maar dat is in feite allemaal nog te overzien. Erger is dat je in meer of mindere mate bepaalde ingebouwde veiligheidsmarges gaat opsouperen en/of overschrijden, en daarmee betrek je ook je mede weggebruikers in het geheel. Waar de grens van verantwoord / niet verantwoord ligt is erg moeilijk aan te geven. (auto)type afhankelijk, persoons afhankelijk, situatie afhankelijk, maar gevoelsmatig vind ik de soort "wettelijke grens" van 40% al erg ruim. Nogmaals: ik ben er niet tegen, maar dan wel met beleid.
D5 tunen naar 253 pk en 548 Nm?
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als het om het maximaal haalbare gaat is het hek vaak volledig van de dam, iets van beleid is dan helemaal niet meer van toepassing.
Wel een motor maximaal willen tunen maar piepen dat aangepaste remmen zo duur zijn, dat zijn de mensen die hun grenzen willen verleggen maar ook zomaar een ander in die "deathwish" gaan betrekken
Wel een motor maximaal willen tunen maar piepen dat aangepaste remmen zo duur zijn, dat zijn de mensen die hun grenzen willen verleggen maar ook zomaar een ander in die "deathwish" gaan betrekken
Volvo for life
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Ik zou toch wel eventjes de debiel uit willen hangen in die autobart simpson schreef:ben dus niet de enige die dit soort debiliteit verafschuwt

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20651
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Mijn motto voor tunen is: Eerst het ondestel, dan de motor.
Dus eerst zorgen voor een goede wegligging, en (veel) betere remmerij. Dan pas aan de motor denken.
Vanaf MY2006 hebben de 163 pk en 185 pk versie dezelfde remmen. Maar als ik zou gaan tunen tot 205 pk dan ga ik toch eerst even naar mijn onderstel kijken.
Dus eerst zorgen voor een goede wegligging, en (veel) betere remmerij. Dan pas aan de motor denken.
Vanaf MY2006 hebben de 163 pk en 185 pk versie dezelfde remmen. Maar als ik zou gaan tunen tot 205 pk dan ga ik toch eerst even naar mijn onderstel kijken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21127
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Waar houdt het op?
Onze diesel met 126 pk vindt ik al lekker smeuig, het snel even inhalen gebeurt bij ons altijd rond de 80 km/h en dan is hij op een nette manier gewoon snel, als je ruimte te kort komt op z'n moment moet je naar de opticiën.
Ik ga bij de verkeerslichten niet links naast een 3.0TDI staan die tijd heb ik gehad en die keer dat we door Dld gaan is 180 km/h de max.
Onze diesel met 126 pk vindt ik al lekker smeuig, het snel even inhalen gebeurt bij ons altijd rond de 80 km/h en dan is hij op een nette manier gewoon snel, als je ruimte te kort komt op z'n moment moet je naar de opticiën.
Ik ga bij de verkeerslichten niet links naast een 3.0TDI staan die tijd heb ik gehad en die keer dat we door Dld gaan is 180 km/h de max.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- OracleDBA
- 4th Gear member
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07.11.2007 - 09:04
- Locatie: Zuid-Holland
Er rijden een paar echte debielen rond die naar mijn mening niet weten waar ze mee bezig zijn. Soms ben ik natuurlijk zelf zo'n debiel, maar ik besef dat dan ook.
Laatst trok ik - zoals wel vaker op dat punt - aan het begin van de A20 in het Westland even lekker door. Als je vooraan staat bij het stoplicht dan heb je een paar kilometer "vrij baan" en dan is het even lekker om het gas in te trappen. Haal ik met 150 een VW bus in, en die schiet dus meteen op mijn bumper. Ik denk nog even: leuk, even naar z'n 4 terug en wegwezen. Nou ik zat op de 200 en de VW bus had daar duidelijk geen moeite mee. Omdat er verderop weer meer verkeer reed liet ik het gas los en zakte terug op de rechter rijbaan. Hij vloog me nog voorbij om iets later vol in de remmen te moeten gaan. De kilometers daarna reed ik er rustig achter en zag hem nog een paar keer rechts inhalen enzo. Persoonlijk vind ik dat dus niet kunnen.
Het meeste schrok ik nog van mijn eigen gedrag, dat ik kennelijk een VW bus wilde wegrijden. (ik heb een aangeboren hekel aan busjes, al helemaal op de linkerbaan
Daarmee besefte ik maar weer dat het leuk is, heel veel PK's en NM's, maar je moet verdomd goed weten wat je doet en je goed kunnen beheersen.
Laatst trok ik - zoals wel vaker op dat punt - aan het begin van de A20 in het Westland even lekker door. Als je vooraan staat bij het stoplicht dan heb je een paar kilometer "vrij baan" en dan is het even lekker om het gas in te trappen. Haal ik met 150 een VW bus in, en die schiet dus meteen op mijn bumper. Ik denk nog even: leuk, even naar z'n 4 terug en wegwezen. Nou ik zat op de 200 en de VW bus had daar duidelijk geen moeite mee. Omdat er verderop weer meer verkeer reed liet ik het gas los en zakte terug op de rechter rijbaan. Hij vloog me nog voorbij om iets later vol in de remmen te moeten gaan. De kilometers daarna reed ik er rustig achter en zag hem nog een paar keer rechts inhalen enzo. Persoonlijk vind ik dat dus niet kunnen.
Het meeste schrok ik nog van mijn eigen gedrag, dat ik kennelijk een VW bus wilde wegrijden. (ik heb een aangeboren hekel aan busjes, al helemaal op de linkerbaan

Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21127
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
We weten allemaal hoe het hoort. Vanmorgen zat er een Kuga met xenon op mijn bumper en ik had al een keer een seintje gegeven met mijn ruitensproeier haal of in of houdt afstand.
Achter deze persoon voegt een motoragent in vanaf een parkeerplaats en hij laat onmiddelijk zijn gas los terwijl ik de cc laat staan op 89 km/h, maw hij heeft in de gaten dat hij er te kort op zit.
Is dit dan gewoon een vorm van terror??
Sorry voor de topicvervuiling :oops:
Achter deze persoon voegt een motoragent in vanaf een parkeerplaats en hij laat onmiddelijk zijn gas los terwijl ik de cc laat staan op 89 km/h, maw hij heeft in de gaten dat hij er te kort op zit.
Is dit dan gewoon een vorm van terror??
Sorry voor de topicvervuiling :oops:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Kan me voorstellen dat die hint niet duidelijk was of zelfs verkeerd opgevat werddiesel01 schreef:We weten allemaal hoe het hoort. Vanmorgen zat er een Kuga met xenon op mijn bumper en ik had al een keer een seintje gegeven met mijn ruitensproeier haal of in of houdt afstand
Eensgelijksdiesel01 schreef:Sorry voor de topicvervuiling :oops:
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
Aha nu snap ik waarom mensen die voor me rijden altijd hun ruitenwisser gebruiken als het droog is.diesel01 schreef:We weten allemaal hoe het hoort. Vanmorgen zat er een Kuga met xenon op mijn bumper en ik had al een keer een seintje gegeven met mijn ruitensproeier haal of in of houdt afstand.
Achter deze persoon voegt een motoragent in vanaf een parkeerplaats en hij laat onmiddelijk zijn gas los terwijl ik de cc laat staan op 89 km/h, maw hij heeft in de gaten dat hij er te kort op zit.
Is dit dan gewoon een vorm van terror??
Sorry voor de topicvervuiling :oops:
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
En dat er ook mooie busjes zijn met een grote berg PK & NM'sOracleDBA schreef:........
Het meeste schrok ik nog van mijn eigen gedrag, dat ik kennelijk een VW bus wilde wegrijden. (ik heb een aangeboren hekel aan busjes, al helemaal op de linkerbaanDaarmee besefte ik maar weer dat het leuk is, heel veel PK's en NM's, maar je moet verdomd goed weten wat je doet en je goed kunnen beheersen.

S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat maakt die busjes alleen maar gevaarlijker met hun hoge zwaartepunt
Volvo for life
- OracleDBA
- 4th Gear member
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07.11.2007 - 09:04
- Locatie: Zuid-Holland
Inderdaad, dat ding was flink getuned. Standaard trekt zo'n TDI al als een gek.
Jammer dat de bestuurders vaak denken dat ze in een personenauto zitten en zich dan ook zo gedragen...
En NEE: er bestaan geen mooie busjes. Nou ja, toch wel: de uitvoering zwartgeblakerd
Jammer dat de bestuurders vaak denken dat ze in een personenauto zitten en zich dan ook zo gedragen...
En NEE: er bestaan geen mooie busjes. Nou ja, toch wel: de uitvoering zwartgeblakerd

Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21127
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Volgensmij hebben sommige VW busjes 174 PK en 400 NM STANDAARD.
Laat daar een tuner op los en je hebt maar zo 225 PK en 500 NM.
Laat daar een tuner op los en je hebt maar zo 225 PK en 500 NM.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28.06.2010 - 07:27
Getunde T5 die een TDI Busje niet een poepie laat ruiken....Rob Bakker schreef:En dat er ook mooie busjes zijn met een grote berg PK & NM'sOracleDBA schreef:........
Het meeste schrok ik nog van mijn eigen gedrag, dat ik kennelijk een VW bus wilde wegrijden. (ik heb een aangeboren hekel aan busjes, al helemaal op de linkerbaanDaarmee besefte ik maar weer dat het leuk is, heel veel PK's en NM's, maar je moet verdomd goed weten wat je doet en je goed kunnen beheersen.
Je moet 260 halen met gemak... dat haalt het snelste busje nooit!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
253 pk bij 4000 rpm?? is het koppel 119 Nm dus zal wel heel blijven, vooral in de laagste versnellimg bij het maximaal koppel!!!! gaat de boel eraantrompetje schreef:Buiten dat: je hebt al dat koppel nodig om zo'n vermogen te halen: je kan niet het koppel laag houden, en het vermogen opschroeven (behalve door meer toeren te maken, maar dat laten diesels niet toe.......)bart simpson schreef:vraag me toch altijd weer af waar je dit soort aannames op baseerteddy3 schreef:De 253pk is interessant,en zonder enig gevaar.
Het koppel daarentegen op zo'n 470 nm laten,en klaar is kees!
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Dit grapje dit ik vorig jaar ook bij een Audi (Audi's irriteren mij altijd mateloos). Max één km reed ik 200 km/h en laat nu net op die ene km een mobiele flitser staan.OracleDBA schreef:Haal ik met 150 een VW bus in, en die schiet dus meteen op mijn bumper. Ik denk nog even: leuk, even naar z'n 4 terug en wegwezen. Nou ik zat op de 200 en de VW bus had daar duidelijk geen moeite mee. Omdat er verderop weer meer verkeer reed liet ik het gas los en zakte terug op de rechter rijbaan. Hij vloog me nog voorbij om iets later vol in de remmen te moeten gaan. De kilometers daarna reed ik er rustig achter en zag hem nog een paar keer rechts inhalen enzo. Persoonlijk vind ik dat dus niet kunnen.
Resultaat: ik mag in december mijn rijbewijs een maand inleveren. Dit soort grapjes doe ik dus niet meer.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Diesels komen niet veel harder dan de 215 zonder de begrenzer er uit te halen hoor...manga schreef:Getunde T5 die een TDI Busje niet een poepie laat ruiken....Rob Bakker schreef:En dat er ook mooie busjes zijn met een grote berg PK & NM'sOracleDBA schreef:........
Het meeste schrok ik nog van mijn eigen gedrag, dat ik kennelijk een VW bus wilde wegrijden. (ik heb een aangeboren hekel aan busjes, al helemaal op de linkerbaanDaarmee besefte ik maar weer dat het leuk is, heel veel PK's en NM's, maar je moet verdomd goed weten wat je doet en je goed kunnen beheersen.
Je moet 260 halen met gemak... dat haalt het snelste busje nooit!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
Ondertussen al weer 30.000 gereden met de remap (tuning) en nog geen problemen. Af en toe is de turbo was aanwezig maar geen fluit.
Bij de grote beurt van een paar maanden terug sprak ik met een (oudere) man die exact dezelfde auto als ik heeft en die hem ook getuned heeft. Wel iets minder pk/s / koppel, maar wel al meer dan 100.000 km/s zonder problemen.
Dat het koppel boven de 500nm komt is niet van toepassing bij de geartronic. (koppelbegrenzer) so heb ik me door rica laten vertellen.
Bij de grote beurt van een paar maanden terug sprak ik met een (oudere) man die exact dezelfde auto als ik heeft en die hem ook getuned heeft. Wel iets minder pk/s / koppel, maar wel al meer dan 100.000 km/s zonder problemen.
Dat het koppel boven de 500nm komt is niet van toepassing bij de geartronic. (koppelbegrenzer) so heb ik me door rica laten vertellen.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2