Mr. Tromp,
Ik kijk er niet vreemd van op. De locatie waar ik mijn auto's breng om banden te wisselen voert ook reparaties uit. Ik zou me er niet te druk om maken.... Maar goed vraag Bart Simpson eens. die heeft er altijd wel een heldere en nuchtere kijk op.
Aanschaf V70 D5
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10672
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Bijna een C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Bijna een C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28.10.2009 - 17:25
- Locatie: Haarlem
@Drs Tromp,
je vraagt je af hoe een blok om zeep geholpen kan worden door een defecte brandstof injector. Welnu ik werk in de auto branche en als het eens voor komt dat een brandstof injector (pompverstuiver) defect gaat dan blijft hij overmatig brandstof inspuiten welke via de zuigerveren bij de motorolie kan komen. De motorolie wordt dan schraal en verliest zijn smerend vermogen. Door deze verminderde smering gaat het blok stuk.
Een andere mogelijkheid is dat door een defecte injector teveel brandstof ingespoten wordt en daardoor het blok zo heet wordt dat de zuiger en/of kleppen smelt met grote gevolgen.
Komt bij ons (VAG) niet vaak voor maar als een pompverstuiver defect gaat en er wordt lang mee doorgereden dan kan het blok schade oplopen.
groet.
je vraagt je af hoe een blok om zeep geholpen kan worden door een defecte brandstof injector. Welnu ik werk in de auto branche en als het eens voor komt dat een brandstof injector (pompverstuiver) defect gaat dan blijft hij overmatig brandstof inspuiten welke via de zuigerveren bij de motorolie kan komen. De motorolie wordt dan schraal en verliest zijn smerend vermogen. Door deze verminderde smering gaat het blok stuk.
Een andere mogelijkheid is dat door een defecte injector teveel brandstof ingespoten wordt en daardoor het blok zo heet wordt dat de zuiger en/of kleppen smelt met grote gevolgen.
Komt bij ons (VAG) niet vaak voor maar als een pompverstuiver defect gaat en er wordt lang mee doorgereden dan kan het blok schade oplopen.
groet.
Ex: C30 1.8 Summum 2008 titanium grijs, leder antraciet, xenon, 17" Zaurak,
EX: 240 2.3 GL automaat
Nu voor hobby: Amazon 1968 B18A 2 deurs coach kleur 95L
Dagelijkse auto: Fiat Grande Punto
EX: 240 2.3 GL automaat
Nu voor hobby: Amazon 1968 B18A 2 deurs coach kleur 95L
Dagelijkse auto: Fiat Grande Punto
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Ik zou naar de auto gaan kijken en proefrijden. Bevalt de auto dan een afspraak maken voor een aankoopkeuring bij de Volvo dealer. Dit kost je €95 maar geeft je een goed overzicht van de staat van de auto.
In de tussentijd contact opnemen met Profile over het hoe en wat mbt de motorwissel.
Succes
In de tussentijd contact opnemen met Profile over het hoe en wat mbt de motorwissel.
Succes
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- Drs Tromp
- 2nd Gear member
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 13.05.2009 - 17:49
- Locatie: Coevorden
Nou vanmiddag proefrit gemaakt in de D5 en de eerste indruk was goed! Zag er zowel van binnen als van buiten goed/netjes uit. De motor was in een woord SUPER! Lekker veel power en een wat gunstiger verbruik als een T5 :razz:
Dus van de lovende woorden was niks gelogen!
Heb de verkoper ook gevraagd wat er precies defect was aan de motor en zoals eerder vermeld door Dennis C30 was door een defecte injector de zuiger gesmolten. Het blok is +/- 15.000 km terug vervangen voor een gereviseerd exemplaar die 137.000 gelopen had. De reden waarom dit bij de Profile gebeurd is was op de heenweg snel duidelijk want dit bedrijf bevind zo'n beetje in de achtertuin van de verkoper. Tijdens het rijden geen gekke dingen vernomen alleen dat de auto naar mijn gevoel een beetje naar rechts trok.
Heb met de verkoper afgesproken dat ik de auto laat keuren bij de Volvo dealer, dat zal waarschijnlijk Henk Scholten in Ede worden aangezien deze het dichtste in de buurt zit. En dan maar eens kijken wat zij zeggen!
Het blijkt dat ook recentelijk de aircopomp en stuurbekrachtingspomp vervangen zijn. Dus ben benieuwd wat er uit de keuring komt! Verkoper is volgende week op vakantie dus zal waarschijnlijk tot januari geduld moeten hebben....
Hopelijk word het wachten beloond en kan ik het nieuwe jaar als Volvo rijder in!
Dus van de lovende woorden was niks gelogen!
Heb de verkoper ook gevraagd wat er precies defect was aan de motor en zoals eerder vermeld door Dennis C30 was door een defecte injector de zuiger gesmolten. Het blok is +/- 15.000 km terug vervangen voor een gereviseerd exemplaar die 137.000 gelopen had. De reden waarom dit bij de Profile gebeurd is was op de heenweg snel duidelijk want dit bedrijf bevind zo'n beetje in de achtertuin van de verkoper. Tijdens het rijden geen gekke dingen vernomen alleen dat de auto naar mijn gevoel een beetje naar rechts trok.
Heb met de verkoper afgesproken dat ik de auto laat keuren bij de Volvo dealer, dat zal waarschijnlijk Henk Scholten in Ede worden aangezien deze het dichtste in de buurt zit. En dan maar eens kijken wat zij zeggen!
Het blijkt dat ook recentelijk de aircopomp en stuurbekrachtingspomp vervangen zijn. Dus ben benieuwd wat er uit de keuring komt! Verkoper is volgende week op vakantie dus zal waarschijnlijk tot januari geduld moeten hebben....
Hopelijk word het wachten beloond en kan ik het nieuwe jaar als Volvo rijder in!
- Drs Tromp
- 2nd Gear member
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 13.05.2009 - 17:49
- Locatie: Coevorden
Kleine update:
Nou de afspraak is gemaakt namelijk aanstaande woensdag om 13.00 uur, hopelijk geen problemen!
Als de auto zonder mankementen de keuring doorstaat kan ik hem direct meenemen dus nog een paar nachtjes slapen!
Dus misschien het nieuwe jaar volvorijdend in!
Hou jullie op de hoogte!
Nou de afspraak is gemaakt namelijk aanstaande woensdag om 13.00 uur, hopelijk geen problemen!
Als de auto zonder mankementen de keuring doorstaat kan ik hem direct meenemen dus nog een paar nachtjes slapen!
Dus misschien het nieuwe jaar volvorijdend in!
Hou jullie op de hoogte!
- Drs Tromp
- 2nd Gear member
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 13.05.2009 - 17:49
- Locatie: Coevorden
Nou vanmiddag de keuring gehad en helaas wordt het hem niet....
Op de weg naar de garage vielen mij een paar kleine dingetjes op in het interieur (beschadigingen e.d.) die eigenlijk vanaf de bestuurderpositie niet opvallen maar aan de passagierszijde des te meer, maar dacht ach het is een auto van 7 jaar.
In de garage viel mij de naar mijns inziens klantontvriendelijke houding van de verkopers al op. De verkopende partij (waarschijnlijk al geweest voor een nieuwe volvo) werd vriendelijk de hand geschud en kreeg per direct een kop koffie aangeboden, terwijl wij mochten wachten bij de receptie (welke overigens wel zeer vriendelijk waren). Elke keer dat een verkoper langs kwam kregen we echt zo'n blik van 'wat moeten jullie hier', mijn vriendin en ik voelden er ons niet prettig bij.
Dan de uiteindelijke keuring, na een dik uur ging de man van de receptie eerst naar de verkoopmedewerker waar de eigenaar net mee had gesproken over een nieuwe auto, toen naar de eigenaar van de auto en toen naar ons. Vond dit ook best raar aangezien ik de opdracht voor de keuring had gegeven, maar goed. Toen kwam er toch een klein lijstje met euvels naar voren.
De binnenste stuurkogel rechts had speling en moet vervangen worden waarna de auto moet worden uitgelijnd, kosten € 250,-. De stabilisatorstangen linksvoor, rechtsvoor en rechtsachter hebben speling kosten per stuk € 85,-.
Maart tot onze verbazing moeten de achterbanden ook met een 4 maand vervangen worden kosten hiervan +/- € 160,- per band en dat terwijl de verkoper ons verteld heeft (en ook in zijn advertentie heeft staan) dat alle banden vernieuwd zijn.
Oftewel voor de APK van Juli 2010 moet er voor dik € 800,- aan de auto gebeuren. Qua prijs wil de verkoper de helft maar delen.
Was voor ons best een grote domper want in het eerste gesprek tussen de verkoper en ons kwam er eigenlijk wel uit dat de auto in zo'n staat verkeerde dat wij het eerste jaar eigenlijk geen onkosten hoefden te verwachten.
Dus mijn vriendin en ik stonden voor een moeilijke keuze.
Wij hadden afgesproken met de verkoper dat wij eerst nog even thuis wouden overleggen want het viel ons toch een beetje rauw op het dak! Wij hadden ons eigelijk voor genomen om hem direct mee te nemen! Hadden de € 8500,- al op zak. Maar toen kwam voor ons het ergste!
Bij terugkomst bij de auto zagen wij hem voor het eerst weer van de voorkant, hier zat nu een grote kras/deuk in de voorbumper!
Mijn vriendin en ik waren er van overtuigd dat deze er nog niet zat toen wij zijn wezen kijken voor de eerste keer! Wij hebben zelfs toen thuis bij de verkoper het er nog met hem over gehad (aangezien ik al een T5 heb laten staan om een grote beschadiging op de zijkant). De verkoper vertelde ons toen zelfs dat de auto schadevrij was. Ik hoor hem nog zo zeggen 'een paar kleine krasjes/deukjes zou kunnen gezien de leeftijd maar grote beschadigingen zitten er niet op!'
Maar helaas nu wel, en volgens de verkoper zat deze er toen ook al. Dit alles bij elkaar gaf mij een heel raar gevoel. Tevens met de andere bevindingen in het interieur hebben wij in overleg op de terugweg ook besloten om het niet te doen. Het fijne gevoel wat er in het eerste gesprek was is geheel verdwenen.
Bij thuiskomst hebben we nog een mailtje van de verkoper ontvangen die contact heeft gehad met de dealer, en de verkoper aldaar mailde dit naar hem wat hij doorstuurde naar mij:
Ik hoorde de uitkomst zojuist van ......
De stuurkogel was iets van €250,- en de stabilisatorstangen t.z.t. €85,- per stuk, geloof ik. Zeg maar €500,- totaal aan kosten. Ik wens ze veel succes een ander te zoeken die beter is, aangezien er altijd wat kleine dingen zijn aan een auto van 7 jaar oud.
Een gebruikte auto heeft in principe nooit nieuwe banden, want als mensen de banden laten vervangen rijden ze met de auto door en ruilen ze hem niet in.
Met vriendelijke groet,
........
(heb de namen weggelaten die doen er niet toe)
Toen was het voor mij echt klaar. Ik verwacht niet onder een 2e hands auto nieuwe banden te krijgen als ik hem particulier koop, maar als mij verteld word dat deze er WEL onder zitten door de verkoper vind ik het raar als blijkt dat de banden nog +/- 10.000 km mee kunnen.
Mijn vriendin en ik hebben besloten om niet verder te gaan zoeken op de particuliere markt (misschien zijn onze verwachtingen wel te hoog?) Maar om gewoon verder te sparen en een 2 hands bij een dealer/garage aan te schaffen.
Dus tot zover even onze zoektocht, zal wel een tijdje duren voordat deze weer hervat wordt, ben der even flauw van en helemaal van de minachtende en neerbuigende blikken van het verkoopteam van de dealer aldaar (hoop toch dat niet elke dealer zo'n verkoopteam heeft).
Groeten
Wesley
P.S.
Enige voordeel van de dag, de prijs van de aankoopkeuring viel mee, geen € 95,- zoals ik verwacht had en mij ook verteld is aan de telefoon door de dealer maar slechts € 70,06.
Op de weg naar de garage vielen mij een paar kleine dingetjes op in het interieur (beschadigingen e.d.) die eigenlijk vanaf de bestuurderpositie niet opvallen maar aan de passagierszijde des te meer, maar dacht ach het is een auto van 7 jaar.
In de garage viel mij de naar mijns inziens klantontvriendelijke houding van de verkopers al op. De verkopende partij (waarschijnlijk al geweest voor een nieuwe volvo) werd vriendelijk de hand geschud en kreeg per direct een kop koffie aangeboden, terwijl wij mochten wachten bij de receptie (welke overigens wel zeer vriendelijk waren). Elke keer dat een verkoper langs kwam kregen we echt zo'n blik van 'wat moeten jullie hier', mijn vriendin en ik voelden er ons niet prettig bij.
Dan de uiteindelijke keuring, na een dik uur ging de man van de receptie eerst naar de verkoopmedewerker waar de eigenaar net mee had gesproken over een nieuwe auto, toen naar de eigenaar van de auto en toen naar ons. Vond dit ook best raar aangezien ik de opdracht voor de keuring had gegeven, maar goed. Toen kwam er toch een klein lijstje met euvels naar voren.
De binnenste stuurkogel rechts had speling en moet vervangen worden waarna de auto moet worden uitgelijnd, kosten € 250,-. De stabilisatorstangen linksvoor, rechtsvoor en rechtsachter hebben speling kosten per stuk € 85,-.
Maart tot onze verbazing moeten de achterbanden ook met een 4 maand vervangen worden kosten hiervan +/- € 160,- per band en dat terwijl de verkoper ons verteld heeft (en ook in zijn advertentie heeft staan) dat alle banden vernieuwd zijn.
Oftewel voor de APK van Juli 2010 moet er voor dik € 800,- aan de auto gebeuren. Qua prijs wil de verkoper de helft maar delen.
Was voor ons best een grote domper want in het eerste gesprek tussen de verkoper en ons kwam er eigenlijk wel uit dat de auto in zo'n staat verkeerde dat wij het eerste jaar eigenlijk geen onkosten hoefden te verwachten.
Dus mijn vriendin en ik stonden voor een moeilijke keuze.
Wij hadden afgesproken met de verkoper dat wij eerst nog even thuis wouden overleggen want het viel ons toch een beetje rauw op het dak! Wij hadden ons eigelijk voor genomen om hem direct mee te nemen! Hadden de € 8500,- al op zak. Maar toen kwam voor ons het ergste!
Bij terugkomst bij de auto zagen wij hem voor het eerst weer van de voorkant, hier zat nu een grote kras/deuk in de voorbumper!

Maar helaas nu wel, en volgens de verkoper zat deze er toen ook al. Dit alles bij elkaar gaf mij een heel raar gevoel. Tevens met de andere bevindingen in het interieur hebben wij in overleg op de terugweg ook besloten om het niet te doen. Het fijne gevoel wat er in het eerste gesprek was is geheel verdwenen.
Bij thuiskomst hebben we nog een mailtje van de verkoper ontvangen die contact heeft gehad met de dealer, en de verkoper aldaar mailde dit naar hem wat hij doorstuurde naar mij:
Ik hoorde de uitkomst zojuist van ......
De stuurkogel was iets van €250,- en de stabilisatorstangen t.z.t. €85,- per stuk, geloof ik. Zeg maar €500,- totaal aan kosten. Ik wens ze veel succes een ander te zoeken die beter is, aangezien er altijd wat kleine dingen zijn aan een auto van 7 jaar oud.
Een gebruikte auto heeft in principe nooit nieuwe banden, want als mensen de banden laten vervangen rijden ze met de auto door en ruilen ze hem niet in.
Met vriendelijke groet,
........
(heb de namen weggelaten die doen er niet toe)
Toen was het voor mij echt klaar. Ik verwacht niet onder een 2e hands auto nieuwe banden te krijgen als ik hem particulier koop, maar als mij verteld word dat deze er WEL onder zitten door de verkoper vind ik het raar als blijkt dat de banden nog +/- 10.000 km mee kunnen.
Mijn vriendin en ik hebben besloten om niet verder te gaan zoeken op de particuliere markt (misschien zijn onze verwachtingen wel te hoog?) Maar om gewoon verder te sparen en een 2 hands bij een dealer/garage aan te schaffen.
Dus tot zover even onze zoektocht, zal wel een tijdje duren voordat deze weer hervat wordt, ben der even flauw van en helemaal van de minachtende en neerbuigende blikken van het verkoopteam van de dealer aldaar (hoop toch dat niet elke dealer zo'n verkoopteam heeft).
Groeten
Wesley
P.S.
Enige voordeel van de dag, de prijs van de aankoopkeuring viel mee, geen € 95,- zoals ik verwacht had en mij ook verteld is aan de telefoon door de dealer maar slechts € 70,06.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Mmm iig geen kat in de zak. Al overwogen om iets te importeren?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Drs Tromp
- 2nd Gear member
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 13.05.2009 - 17:49
- Locatie: Coevorden
Heb er aan gedacht, maar ben daar nog niet over uit. Is denk niet echt een optie voor ons. Wij beheersen de Duitse taal niet echt en België is voor ons iets te ver weg. Plus daarbij ik vind de technische staat van een auto belangrijk en ik ben zelf niet echt technisch op dat gebied
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik kan ook alleen maar film duits (aufsteigen!, schneller schneller!, etc etc) maar de duitse verkoper kon gelukkig beetje steenkool engelsDrs Tromp schreef:Heb er aan gedacht, maar ben daar nog niet over uit. Is denk niet echt een optie voor ons. Wij beheersen de Duitse taal niet echt en België is voor ons iets te ver weg. Plus daarbij ik vind de technische staat van een auto belangrijk en ik ben zelf niet echt technisch op dat gebied

Het is idd wel een risico mbt technische staat, misschien kun je eens iemand meenemen ofzo? Soms worden de autos niet ver van nederlandse grens aangeboden. Of anders calculeer je bepaald bedrag in voor reparaties.
Ik heb er toen ongeveer 6k op bespaard (even afkloppen).
Hier een voorbeeld zoeklink.
Deze is wel geinig, komt nog circa 1200 euro BPM bij.
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Die dealer, was dat nou Henk Scholten in Ede. Wel vervelend dat jullie er zo'n naar gevoel aan over hielden, een nieuwe auto kopen moet juist leuk zijn! Succes met de verdere zoektocht!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Dan heb je alsnog wel wat keuze @ duitslandDrs Tromp schreef:Wij zullen het in overweging nemen, maar zal toch wel een diesel worden. Scheelt teveel bij 30.000 km per jaar.

- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Zelfs je "Filmduits" is niet al te bestt5power schreef: Ik kan ook alleen maar film duits (aufsteigen!, schneller schneller!, etc etc) maar de duitse verkoper kon gelukkig beetje steenkool engels![]()

Het is aussteigen of einsteigen. Bruinkool Duits? :twisted:
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Als je in bijv Nordhorn bent kun je jezelf redelijk verstaanbaar maken in het Nederlands.Drs Tromp schreef:Heb er aan gedacht, maar ben daar nog niet over uit. Is denk niet echt een optie voor ons. Wij beheersen de Duitse taal niet echt en België is voor ons iets te ver weg. Plus daarbij ik vind de technische staat van een auto belangrijk en ik ben zelf niet echt technisch op dat gebied
Als je bij een dealer koopt in Duitsland mag je verwachten dat je kwalitatief een goeie auto koopt, ik heb een keer bij een dealer gekeken in Frankfurt en daar stonden ze er netjes bij en bomvol optie's.
Dit waren jong gebruikte auto's maar er zijn bij dealers ook vast wat eerdere bouwjaren, ik weet wel waar onze toekomstige XC70 vandaan komt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
LOL kun je nagaan.PeerTronic schreef:Zelfs je "Filmduits" is niet al te bestt5power schreef: Ik kan ook alleen maar film duits (aufsteigen!, schneller schneller!, etc etc) maar de duitse verkoper kon gelukkig beetje steenkool engels![]()
![]()
Het is aussteigen of einsteigen. Bruinkool Duits? :twisted:
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Dat je een flauw gevoel hebt overgehouden aan de keuring begrijp ik...maar daar is nou juist de keuring voor als je begrijpt wat ik bedoel!
Iemand die zijn auto wil verkopen denkt over het algemeen dat deze beter is dan die werkelijk is. Een rammeltje valt de meeste mensen na vele kilometers rijden niet meer op. Een keuring geeft je een duidelijk en eerlijk beeld op dat moment.
Een auto bij een dealer kopen is inderdaad wel zo veilig. Aan de andere kant kan je voor heel wat minder bij een particulier kopen nadat je deze bij de dealer hebt laten keuren.
Als ik jullie was zou ik gewoon doorzoeken op MP bijvoorbeeld en uitsluitend gaan voor een volledig dealer onderhouden auto en het liefst van de 1ste eigenaar! Er zitten echt goede auto's tussen hoor.
In de komende twee maanden komt er weer van alles op de markt ivm nieuwe lease wagens. Zal vast wel iets interessants tussen staan!
Suc6.
Iemand die zijn auto wil verkopen denkt over het algemeen dat deze beter is dan die werkelijk is. Een rammeltje valt de meeste mensen na vele kilometers rijden niet meer op. Een keuring geeft je een duidelijk en eerlijk beeld op dat moment.
Een auto bij een dealer kopen is inderdaad wel zo veilig. Aan de andere kant kan je voor heel wat minder bij een particulier kopen nadat je deze bij de dealer hebt laten keuren.
Als ik jullie was zou ik gewoon doorzoeken op MP bijvoorbeeld en uitsluitend gaan voor een volledig dealer onderhouden auto en het liefst van de 1ste eigenaar! Er zitten echt goede auto's tussen hoor.
In de komende twee maanden komt er weer van alles op de markt ivm nieuwe lease wagens. Zal vast wel iets interessants tussen staan!
Suc6.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- Drs Tromp
- 2nd Gear member
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 13.05.2009 - 17:49
- Locatie: Coevorden
Ben ook heel blij dat ik de keuring heb gedaan, dat er iets zou zijn is begrijpelijk met bijna 270.000 op de klok en 7 jaar oud maar als je eerst dingen verteld worden die later niet waar blijken te zijn is dat best zuur.
Maar ach... idd we zien wel wat het nieuwe jaar brengt!
Maar ach... idd we zien wel wat het nieuwe jaar brengt!