Nu is de buitenkant krabben al niet mijn favoriete bezigheid, maar waar ik me het meest aan erger is dat de binnenkant van de ramen beslaat en dus bevriest op het moment dat ik instap (daarvoor zijn ze gewoon keurig droog). Zie ik in het donker dus nog niets, terwijl de buitenkant ook al weer begint te bevriezen
Ondanks dat ik geleerd heb om nooit de motor te starten en stationaiir te laten draaien wanneer je gaat ramen krabben ivm slijtage, doe ik dit toch maar op het moment dat ik met krabben begin, maar dat is bij lange na niet genoeg om de auto op temperatuur te krijgen. Terwijl de motor draait staat dan de aico aan en de blower vol open, maar de verwarming laat ik uit om de motor de kans te geven op temperatuur te komen. Achteruitverwarming wel aan.
Hoe doen jullie dat? Rijden jullie ook de eerste paar kilometer op de tast, of starten jullie de auto en stappen dan pas in wanneer deze na een half uur stationair draaien op temperatuur is? Of zetten jullie er een elektrische kachel in? Of hebben jullie van die isolatiematjes over de voorruit en werkt dat dan een beetje? Blower juist vol aan of uit? Airco aan of uit? Verwarming juist vol aan of uit wanneer de motor nog niet op temperatuur is? Raampje open en met het hoofd naar buiten gaan rijden?
Kortom, hoe krijg ik de ramen van buiten en van binnen vrij van opgevroren waterdamp?
Vannacht wordt het weer koud, ik hoop op bruikbare tips en advies..
Groet, Olav