Beste Volviolisten
Is er misschien iemand bekent met het verbeteren van het onderstel van een S80.
Ik bedoel DMV schokbrekers ( Koni ? ), poly dinges bushings, shoktower brace en grotere wielen, grotere schijven en andere banden.
Vergis je niet maar als ik nu mijn linker voets grote teen strek zit de kauwgom tegen de voorruit.
Kan dit nog beter ?
Kan ik met deze auto op een klaverblad de kofferbak van een BMW Z4
M er af rijden ?
( Met een Mustang GT van 98 met zo'n 300PK en een Bilstein/Sachs onderstel met een strarre achter as lukt dit wel ! )
En beste lui, zeg nu eerlijk.
Amerikaanse auto / recht stuk = OK !
Amerikaanse auto / bocht = ............... ?
Skelterren met een S80 op een klaverblad op Zondag morgen achter een
BMW Z4 M is toch het mooiste wat er is ?
Helterskelter met een S80 ?
Meer vermogen nodig ?
Iedeén ?
Gr Wheels.
Koni schokbrekers en betere wegligging
- edraket
- 7th Gear member
Welk bouwjaar en motortype? En wat zijn DMV schokbrekers?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
Dacht ik ook met die Mustang !
Ik kon het BMW embleem bijna van z'n kofferbak plukken.
( Die Mustang is dan ook wel een echte Skelter geworden maar heeft desondanks achterwiel aandrijving en is ook bepaald geen lichte jongen. )
Het zal ook wel niet zo makkelijk gaan met zo'n S80 vikingschip.
Maar toch.
Van 0-100Km in 7.2 sec. is echt niet zo heel slecht .
Wat doet een S80 T6 met een andere chip.
Ook al wordt de auto alléén al zuiniger dan zou dit al een aanrader zijn.
Gr Wilco
Ik kon het BMW embleem bijna van z'n kofferbak plukken.
( Die Mustang is dan ook wel een echte Skelter geworden maar heeft desondanks achterwiel aandrijving en is ook bepaald geen lichte jongen. )
Het zal ook wel niet zo makkelijk gaan met zo'n S80 vikingschip.
Maar toch.
Van 0-100Km in 7.2 sec. is echt niet zo heel slecht .
Wat doet een S80 T6 met een andere chip.
Ook al wordt de auto alléén al zuiniger dan zou dit al een aanrader zijn.
Gr Wilco
- FrankS60
- 5th Gear member
S80 T6 chippen geeft +55 pk en +100Nm volgens www.fasttech.nl
fasttech komt wel met echte waarden overigens, niet van die "het beste waar we ooit bij de in de buurt zijn gekomen tijdens testen" pk's!
Kost je volgens de site 599,-
Forumsponsor BSR biedt voor 831,- PPC tuning aan en dan ga je naar 321 pk en 456Nm. Tot 31 december overigens nog 10% korting voor forumleden!
fasttech komt wel met echte waarden overigens, niet van die "het beste waar we ooit bij de in de buurt zijn gekomen tijdens testen" pk's!
Kost je volgens de site 599,-
Forumsponsor BSR biedt voor 831,- PPC tuning aan en dan ga je naar 321 pk en 456Nm. Tot 31 december overigens nog 10% korting voor forumleden!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- DrRossi
- 4th Gear member
Ik heb een jaartje met Fasttech in mijn T6 gereden.
Was echt bagger.
Kostte me weer 100 euro bij de dealer aan updates.
Was echt bagger.
Kostte me weer 100 euro bij de dealer aan updates.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- edraket
- 7th Gear member
Wat was er dan bagger aan? Fasttech is naar mijn idee één van de beste tuners, en ze hebben daarnaast ook nog eens heel veel verstand van auto's!
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- FrankS60
- 5th Gear member
Koni's zijn altijd een verbetering vwb de wegligging, maar of je comfort een beetje in de richting blijft van wat je gewend bent betwijfel ik ten zeerste.
En van een S80 een kart maken lijkt me een redelijk onmogelijke opgave, daar is hij nooit voor ontworpen en daar zijn ook geen performanceparts voor te krijgen. Misschien maatwerk, maar dan zul je flink in de buidel moeten tasten.
Van KW kun je nog een aardige schroefset krijgen, de "variant 2", volledig RVS en met naar het schijnt nog een redelijk restcomfort. Zit overigens ook hardheidverstelling op. Richtprijs 1250 euro ex montage.
Als je geen schroefset wilt, kun je gele koni's of bilstein B6 overwegen. Reken op 225 euro voor 1 voorschokbreker en 150 voor 1 achterschokker. Ben je dus ook 750 euro armer en heb je nog de originele veren. H&R heeft wel veren, 30mm verlaging en die kosten dacht ik rond de 370 euro. Zit je bij elkaar al bijna aan een schroefset wat dus altijd de voorkeur zou hebben.
Verder alleen maar hele goede dingen gehoord over IPD's rol/stabistangen, kost voor een S80 rond de 400 euro gok ik. European Tuning heeft ze op de site staan of zelf regelen via www.ipdusa.com . Denk echter dat verzenden een vermogen zal kosten vanuit de USA.
En als je dan toch bezig bent, de hele rubber bussen handel vervangen door Powerflex bussen kan nooit kwaad, zeker niet in combi met andere rol/stabistangen.
Upgraden van de remmen zou je kunnen doen door gegroefde of geperforeerde schijven te nemen met bijvoorbeeld Ferodo DS2500 blokken erop. Ik heb zelf van Sandtler de geperforeerde schijven en DS2500's op de vooras (S60) en die remmen beduidend harder dan standaard.
En van een S80 een kart maken lijkt me een redelijk onmogelijke opgave, daar is hij nooit voor ontworpen en daar zijn ook geen performanceparts voor te krijgen. Misschien maatwerk, maar dan zul je flink in de buidel moeten tasten.
Van KW kun je nog een aardige schroefset krijgen, de "variant 2", volledig RVS en met naar het schijnt nog een redelijk restcomfort. Zit overigens ook hardheidverstelling op. Richtprijs 1250 euro ex montage.
Als je geen schroefset wilt, kun je gele koni's of bilstein B6 overwegen. Reken op 225 euro voor 1 voorschokbreker en 150 voor 1 achterschokker. Ben je dus ook 750 euro armer en heb je nog de originele veren. H&R heeft wel veren, 30mm verlaging en die kosten dacht ik rond de 370 euro. Zit je bij elkaar al bijna aan een schroefset wat dus altijd de voorkeur zou hebben.
Verder alleen maar hele goede dingen gehoord over IPD's rol/stabistangen, kost voor een S80 rond de 400 euro gok ik. European Tuning heeft ze op de site staan of zelf regelen via www.ipdusa.com . Denk echter dat verzenden een vermogen zal kosten vanuit de USA.
En als je dan toch bezig bent, de hele rubber bussen handel vervangen door Powerflex bussen kan nooit kwaad, zeker niet in combi met andere rol/stabistangen.
Upgraden van de remmen zou je kunnen doen door gegroefde of geperforeerde schijven te nemen met bijvoorbeeld Ferodo DS2500 blokken erop. Ik heb zelf van Sandtler de geperforeerde schijven en DS2500's op de vooras (S60) en die remmen beduidend harder dan standaard.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- edraket
- 7th Gear member
Wat is inderdaad je doel. Wil je er een knalharde auto van maken, of wil je nog wat comfort ook. Hoeveel rijd je ermee en wat is het gebruiksdoel. Ga eens snuffelen op de tuningssites daar vind je heel veel info, alhoewel daar voor Volvo's niet al teveel is te vinden. Kijk eens op www.europeantuning.nl
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
Kijk daar kom ik verder mee.
Dat een S80 voor comfort is gemaakt dat snapik.
Maar die 272PK kun je natuurlijk naar believen aankleden met wat sportief rijgedrag,
Het is leuk om een BMW tje bij te houden met "3 stoelen" voorin met petje en de kapster op het rechte stuk.
Maar waar gaat het met meer dan 1600KG heen bij de eerste de beste bocht ?
Tegen de boom en zeggen we "Hallo airbag en doei S80 ?"
"Oh wat istie veilig !"
Of plukken we z'n embleem "M" van de kofferbak ?
Kweken we een stukje sportief respekt mee dacht ik.
Goed fout of fout goed ?
Bedenk dat je een S80 T6 meer als hobby bak zult rijden dan eco vervoers middel.
Kijk eens naar de afschrijving.
Die is ook bij de nieuwe V8 AWD ook zeer hoog, ook al is het een Volvo.
Een S80 T6 koop je als Volvo liefhebber, of wanneer je veel geld voor een nieuwe hebt en een betrouwbare car koopt.
Van een oude S80 met alle opties met weinig Km s dan ook nog een sportie bak te maken, lijkt me dan ook helemaal een kick.
Geen spoilerset of ferrari rood.
Gewoon 3cm lager,18 inch, stoppers, +300pk, koppel en wegligging.
Mean Machine ?
Gr Wheels.
Dat een S80 voor comfort is gemaakt dat snapik.
Maar die 272PK kun je natuurlijk naar believen aankleden met wat sportief rijgedrag,
Het is leuk om een BMW tje bij te houden met "3 stoelen" voorin met petje en de kapster op het rechte stuk.
Maar waar gaat het met meer dan 1600KG heen bij de eerste de beste bocht ?
Tegen de boom en zeggen we "Hallo airbag en doei S80 ?"
"Oh wat istie veilig !"
Of plukken we z'n embleem "M" van de kofferbak ?
Kweken we een stukje sportief respekt mee dacht ik.
Goed fout of fout goed ?
Bedenk dat je een S80 T6 meer als hobby bak zult rijden dan eco vervoers middel.
Kijk eens naar de afschrijving.
Die is ook bij de nieuwe V8 AWD ook zeer hoog, ook al is het een Volvo.
Een S80 T6 koop je als Volvo liefhebber, of wanneer je veel geld voor een nieuwe hebt en een betrouwbare car koopt.
Van een oude S80 met alle opties met weinig Km s dan ook nog een sportie bak te maken, lijkt me dan ook helemaal een kick.
Geen spoilerset of ferrari rood.
Gewoon 3cm lager,18 inch, stoppers, +300pk, koppel en wegligging.
Mean Machine ?
Gr Wheels.
- edraket
- 7th Gear member
Ik zou dan beginnen met andere schokbrekers en veren. Daar valt bij de S80 veel winst te behalen. Alleen veren voldoet niet, de wegligging zal alleen maar verslechteren omdat de standaard dempers daarvoro te zacht zijn.
Een chip is natuurlijk mt deze motor helemaal lekker, al moet je wel oppassen voor de automaat bak. Verder natuurlijk de remmen in overeenstemming brengen met het vermogen. De rest is fine-tuning.
Een chip is natuurlijk mt deze motor helemaal lekker, al moet je wel oppassen voor de automaat bak. Verder natuurlijk de remmen in overeenstemming brengen met het vermogen. De rest is fine-tuning.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
Ik ga allereerst eens kijken voor de "Nieuwe koni's " die je rijgedrag ( demping ) aanpassen aan je stuurgedrag.
Ps zou een set Ohlins schokbrekers voor een 850 achter ook passen op een S-80 ?
Deze staan al een tijdje te koop op Hunters Volvo parts.
Ik weet uit motor-cross ervaring dat dit de Schokbrekers moeten zijn !?
Gr Wheels
Ps zou een set Ohlins schokbrekers voor een 850 achter ook passen op een S-80 ?
Deze staan al een tijdje te koop op Hunters Volvo parts.
Ik weet uit motor-cross ervaring dat dit de Schokbrekers moeten zijn !?
Gr Wheels
- FrankS60
- 5th Gear member
Ik zou nooit iets van een 850 op een 80 schroeven, schokbrekers en veren worden gemaakt naar de exacte specs van de auto zoals balans/plaatsing/gewichtsverdeling/stuursysteem/wielophanging en ga zo maar door.
Die FSD dempers waar jij op doelt van Koni schijnen verlaging niet zo leuk te vinden. Verder denk ik niet dat je daarmee de beoogde sportiviteit haalt, alleen een beetje meer controle in de bochten enzo. Ze blijven mechanisch dus het blijft een compromis.
Als je die S80 nou toch wilt verbouwen, doe het dan wel gelijk goed. Anders kost het je wel tijd en alsnog redelijk wat geld en is het nog steeds een ruim 1,5 ton wegende zwabber. Haal dan gewoon gelijk die schroefset, dan ben je echt klaar. Kun je hem zo stuiterhard zetten als je zelf wilt om BMW's t leven zuur te maken. Setje dikkere stabistangen en je hebt een compleet andere auto. Of koop een 850 T5(R), die zijn al beter geschikt.
Overigens denk ik niet dat de T6 in de markt is gezet als mannenespeelgoed, maar eerder als zeer luxe zakensedan met maximaal comfort, stille motor en voldoende vermogen voor bijvoorbeeld comfortabel 200+ door duitsland heen.
Die FSD dempers waar jij op doelt van Koni schijnen verlaging niet zo leuk te vinden. Verder denk ik niet dat je daarmee de beoogde sportiviteit haalt, alleen een beetje meer controle in de bochten enzo. Ze blijven mechanisch dus het blijft een compromis.
Als je die S80 nou toch wilt verbouwen, doe het dan wel gelijk goed. Anders kost het je wel tijd en alsnog redelijk wat geld en is het nog steeds een ruim 1,5 ton wegende zwabber. Haal dan gewoon gelijk die schroefset, dan ben je echt klaar. Kun je hem zo stuiterhard zetten als je zelf wilt om BMW's t leven zuur te maken. Setje dikkere stabistangen en je hebt een compleet andere auto. Of koop een 850 T5(R), die zijn al beter geschikt.
Overigens denk ik niet dat de T6 in de markt is gezet als mannenespeelgoed, maar eerder als zeer luxe zakensedan met maximaal comfort, stille motor en voldoende vermogen voor bijvoorbeeld comfortabel 200+ door duitsland heen.
-
- 1st Gear member
Ik heb toevallig een rij verbod in Duitsland gekregen omdat ik met m'n 855 T5 41 geeikte KM's te hard reed met aanhanger terwijl ik één of andere suffe
Duitser aan het in halen was.
Ze waren zeer onder de indruk van m'n rij kunsten en wilde me bedanken met een contributie van € 200,- Euries voor het gebruik van de Deutsche Auto-Bahn.
Meteen aftikken.
Later.
Rijbewijs opsturen voor Drei Punkten. ( Nooit gedaan )
Zei ook niet met ons liedje voor het song festival !
Rij ontzegging voor een paar maandjes.
Nog later.
Geen rijbewijs inleveren = Verbrechen.
Dank u Deutschland.
Die 855 T5 heb ik nog op m'n oprit staan met een geschorsd kenteken.
Alleen die S80 maakt veel minder lawaai, loopt soepeler en is aardig rap.
Op een recht stuk dan.
Dat schroefsetje met remmen en stabilo's met reaktie stangen en andere bushings staan inderdaad op www.europeantuning.nl en de klauwen met remschijven.
Wanneer je alles aanschaft vergeet dan niet dat je je auto voorlopig niet moet verkopen.
Als ik alles bij elkaar op tel kom je totaal uit op de helft van een hele mooie gebruikte V70R.
Wat is wijsheid ?
Gr Wheels
Duitser aan het in halen was.
Ze waren zeer onder de indruk van m'n rij kunsten en wilde me bedanken met een contributie van € 200,- Euries voor het gebruik van de Deutsche Auto-Bahn.
Meteen aftikken.
Later.
Rijbewijs opsturen voor Drei Punkten. ( Nooit gedaan )
Zei ook niet met ons liedje voor het song festival !
Rij ontzegging voor een paar maandjes.
Nog later.
Geen rijbewijs inleveren = Verbrechen.
Dank u Deutschland.
Die 855 T5 heb ik nog op m'n oprit staan met een geschorsd kenteken.
Alleen die S80 maakt veel minder lawaai, loopt soepeler en is aardig rap.
Op een recht stuk dan.
Dat schroefsetje met remmen en stabilo's met reaktie stangen en andere bushings staan inderdaad op www.europeantuning.nl en de klauwen met remschijven.
Wanneer je alles aanschaft vergeet dan niet dat je je auto voorlopig niet moet verkopen.
Als ik alles bij elkaar op tel kom je totaal uit op de helft van een hele mooie gebruikte V70R.
Wat is wijsheid ?
Gr Wheels
- FrankS60
- 5th Gear member
Een auto kopen/regelen/opknappen die meer past bij wat je van de auto verwacht. Scheelt veel geld en gedoe en je doel is sneller bereikt met een beter resultaat.Wheels schreef:Als ik alles bij elkaar op tel kom je totaal uit op de helft van een hele mooie gebruikte V70R.
Wat is wijsheid ?
Gr Wheels
Dus tenzij je echt niet in een andere auto dan de S80 wilt rijden; zou ik die T5 eens goed onder handen nemen.
Je wilt ook 2 niet verenigbare dingen, een stille en soepele auto die tegelijkertijd de veel sportiever gebouwde auto's bij moet kunnen houden. Je moet dan altijd concessies doen en ergens op inleveren. Dat kan snelheid, comfort, wegligging of je portomonnaie zijn.
Als je snelheid, comfort EN wegligging wilt dan gaat dat ten koste van je portomonnaie en heet het een Maserati Quattroporte.
Van een S80 kun je maar heel lastig een bochtenkoning maken, en zodra hij het is dan ben je het comfort kwijt. Je kunt het zien als een simpele schaalverdeling met aan de ene kant comfort en aan de andere kant wegligging. Als je meer naar de ene gaat, ga je dus automatisch verder weg van de andere. Zo ziet het er nu uit, de vraag is waar je wilt eindigen op de schaal en hoeveel je dat mag kosten.
Comfort --------<>------------------------------ Wegligging
Wijsheid is die 850 onder handen nemen, of een auto kopen die al onder handen genomen is want daar betaal je altijd minder voor dan wat er in is gestoken.
Voor wat betreft je akkefietje met de buren; dat is niet waar ik op doelde met mijn opmerking over de autobaan. Het gaat om het voorbeeld, niet het land. Verder vraag ik me af wie je er meer mee hebt door geen gehoor te geven aan hun eisen na je overtreding, het zal die Duitsers niet uitmaken gok ik zo... En als je dan als locatie "near the German autobahn" aangeeft maar er niet meer mag komen...
-
- 1st Gear member
Toch ga ik proberen om de S80 op andere schokbrekers te zetten.
Een schroef setje voor een S80 dus.
Lijkt me dan het beste.
Stabilo's monteren en kijken wat het resultaat is.
Vermogen heeft de auto voorlopig genoeg.
Met het schroefsetje kan ik de auto natuurlijk comfi zetten of sportie.
Het Vikingschip zal natuurlijk beter gaan sturen als alles wat origineel is.
Mocht het wat opleveren gaat de 850 er ook aan.
Ga nu niet over Maseratie beginnen.
Gt 3200 ? met de boemerang achterlichten ?
Hele strakke auto.
Betrouwbaar ?
Ooit een Fiat, Alfa of Lancia gehad.
Met je hart een auto gekocht of met je verstand ?
Ik eerst met m'n hart, later met m'n verstand.
Vandaar de S80-T6.
Ik zeg altijd maar zo " Echt leren auto rijden doe je in een Alfa !"
Wat het rijbewijs betreft.
Vijf jaar niet in Duitsland rijden.
Nog drie en half te gaan.
Gr Wheels.
Een schroef setje voor een S80 dus.
Lijkt me dan het beste.
Stabilo's monteren en kijken wat het resultaat is.
Vermogen heeft de auto voorlopig genoeg.
Met het schroefsetje kan ik de auto natuurlijk comfi zetten of sportie.
Het Vikingschip zal natuurlijk beter gaan sturen als alles wat origineel is.
Mocht het wat opleveren gaat de 850 er ook aan.
Ga nu niet over Maseratie beginnen.
Gt 3200 ? met de boemerang achterlichten ?
Hele strakke auto.
Betrouwbaar ?
Ooit een Fiat, Alfa of Lancia gehad.
Met je hart een auto gekocht of met je verstand ?
Ik eerst met m'n hart, later met m'n verstand.
Vandaar de S80-T6.
Ik zeg altijd maar zo " Echt leren auto rijden doe je in een Alfa !"
Wat het rijbewijs betreft.
Vijf jaar niet in Duitsland rijden.
Nog drie en half te gaan.
Gr Wheels.