Probleem temperatuurmeter.

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Heb je al eens geprobeert om de massakabel aan de versnellingsbak goed vast te zetten?
Als hier een minieme overgangsweerstand inzit gaat de meter ook heel vreemd doen gewoon (beter) vastzetten geeft dan meest al de oplossing.
Gebruikersavatar
hofmeijer
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
Locatie: hattem gld
Contacteer:

bedankt voor je reactie.
maar, de temperatuurmeter doet niet vreemd, maar hij loopt ietsjes hoger op dan dat die in de vw vento deed.
en dat ben ik niet gewend.
maar ik zal je advies opvolgen en kijken of het helpt.
ik heb trouwens een volvo 1.8 i automatic met een cvt bak.
heb je misschien een idee waar hij dan precies zit zodat ik met dit koude weer(brrrr) niet zo lang hoef te zoeken?

ps. ik heb wel een dikkere kabel vanaf de dynamo rechtstreeks naar de accu getrokken omdat ik er toch een nieuwe accu in heb gezet.
zorgt voor een betere overbrenging van de spanning.
en de oude eigenaar had er maar een accu ingezet met een capaciteit van 44 amh.
dat is een accu voor een twingo of zoiets.
hij start nu weer als de brand.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter


Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue


Er staan weer nieuwe foto's op de www
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Ff een update: alle tests laten doen..alles nagekeken. Alles in orde, dus het lijkt een probleem met de wijzers te zijn volgens mijn, overigens prima garage, in Roggel. Heb een nieuwe klok besteld in Houten. Eens kijken of dat het is! De benzinemeter deed nl ook vreemd. Zat erg veel verschil in telkens. Als dat het is ben ik happy. Is dat het niet dan maak ik me wel zorgen want echt relaxed is het niet. Met de vrieskou stond hij ook tegen het rood aan. Nu weet ik wel dat hij dan niet zal koken, maar nog.....
Nu komt er dus een nieuwe klok in, middenpijp die ook gesneuveld is, en dan nog een achterlicht. Dan zou het allemaal wel ok moeten zijn voor een tijdje. Ik zoek nog een achterklep of spoiler en moet de dakstrips opknappen. Prettige kerst! Oja, de nieuwe klok staat op 235.000. Zal het maar niet aanpassen in de verzamellijst km-standen, maar gewoon even bijhouden.
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

wpee schreef:Det is neet wiet. Ich koom oet Naer.
Familie van Ron Peeters vd Baand?
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

@jippoo, nee, oorspronkelijk van de Boerderijweg.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Aha..van Jan van de aardbeien. Weer oorspronkelijk uit Helden. hehe

Vandaag de andere klok in de Volvo gezet. Wat denk je...zelfde ZOOI met de temperatuurmeter. Arghhh. Nu dus geen idee meer waar ik ze naar moet laten kijken. Net 20 km gereden om te testen. Meter bijna bovenin..na 1 seconde herstarten weer terug op een kwart, waar hij moet staan. Bovenste slang heet, onderste lauw..koelwater lauw. Verwarming prima. Vin niet aan, maar dat is misschien te kort. Wie heeft er nog een idee. Zitten er ergens sensoren ofzo?
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Massa aan het blok/bak in orde? dan kan het ook nog de sensor zelf in het blok zijn of de klok die je nu hebt gemonteerd had hetzelfde euvel als degene die eruit kwam.
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

denk je warmtesenor dood is.
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Is dat een big deal, en duur, om die sensor te vervangen uit zekerheid?
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

kost je denk 20 euro.
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

als die sensor niet lekker meer is geef hij een anderen warmte graat door en dan ga je thermostaat open en blijf open anders ga je moter over de kook,zou wel gelijk je thermostaat mee vervangen.
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Die is vervangen. thx. Misschien verklaart dat waarom de onderste slang nooit echt heet wordt en het koelwater lauw blijft? Maak ook nauwelijks mee dat de vin aanslaat. vandaag retour Keulen gedaan...een 300 km. Niks vin! Maar ik heb hem wel zien werken. Morgen eens even bij de dealer zo'n sensor halen. Toch gek...al zet ik hem een seconde uit, dan gaat de meter weer naar de helft of lager. Net naar hoever hij kans krijgt te zakken in die 1 of 2 seconden.
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

weet zeker dat e probleem voorbij is als je die sensor vervang,je moet wel wat water af tapen anders kan je de sensor niet vervangen,gewoon even je onderste slang eraf dat je een 1 a 2L heb slang er weer op en dan je sensor vervangen.hoor het graag als het gelukt is.
Luc
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 14.09.2004 - 16:46
Locatie: Elsloo, Limburg

Als je toch sleutelt, controleer gelijk of de thermostaat wel goed om zit.
Als je m niet zelf hebt vervangen of niet weet wie het gedaan heeft kun je beter ff controleren.
Heb al eens meegemaakt dat een vakgarage de thermostaat verkeerd om inbouwde...
850 2.5 20v Estate, Renault 19 1.8i Cabriolet
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

@volvo c70 t5 :
Overigens heeft de sensor helemaal niets met de thermostaat te maken. De thermostaat regelt zelf de temperatuur van het blok. De sensor is enkel om jou een beeld te geven van de temperatuur
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

jippooo schreef:Aha..van Jan van de aardbeien. Weer oorspronkelijk uit Helden. hehe
Dat was mijn buurman
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Aha! Kleine wereld he.

Ik durf het bijna niet, maar ik zal toch maar een sensor gaan halen bij de dealer. Kost 33 euro. Maar ze weten niet precies welke. Er zou een blauw type zijn en een rode. Volgens hen zou die moeten zitten rechts net naast het spruitstuk. Kijken ze maar zelf naar. Ben echt benieuwd of dat het is....word er niet goed van. Vanochtend middenpijp laten vervangen die ik zelf besteld had. Ik had haast en mijn garage had pas woensdag tijd. Dus een rondgebeld. Kreeg ik een bedrijfje in Geleen te pakken. Kon er meteen heen. Hij vroeg 2 tientjes. Geweldig!! Nu gaat hij pas echt als de brandweer.
Luc
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 14.09.2004 - 16:46
Locatie: Elsloo, Limburg

Welk bedrijfje?
850 2.5 20v Estate, Renault 19 1.8i Cabriolet
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Autobedrijf Amko was het. Nooit geweest van tevoren maar ik kom er zeker terug. Jammer van het gerook in de wachtruimte, maar het was best een classy bedrijf. Zeker gezien de ligging. (Lindenheuvel)
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Vandaag even bij Volvo geweest....ze vertelden me om eerst even het kapje van de sensor te halen en te kijken wat de meter deed en of er aanslag was aan de binnenkant ervan. Anders had het geen zin om een nieuwe te kopen. Ik dat plugje eraf: het maakt geen enkel verschil mbt de temperatuurmeter. Eraf of erop...dat is toch niet gebruikelijk of wel? Misschien komen we dichter bij de oplossing nu. Of ik moet de hele bekabeling doen, dat kan ook. MAAR ik heb nog steeds zin om echt iets te maken van de Volvo. Denk dat ik mijn merk wel gevonden heb. Morgen even 2 voorbanden erop en een kijken of de trilling die ik voel boven de 135-140 na uitbalanceren weg is. (gisteren naar en van Keulen) Het blijft nog steeds een genot in de 460.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”