raadsel????
tijdens een ritje viel de automaat uit????
auto schakelde gewoon niet meer ,af en toe pakte hij weer en kon ik
toch noch thuis komen niet te veel gas geven en een beetje slingeren met de auto dan pakte hij af en toe een versnelling.
wie weet wat er loos is ??????
in het schermpje staat transmission service urgent.
Volvo S80 2.4 automaat 1999 165000 km
de bak is al gespoeld en gereset :?
automaat problemen S80 2,4 benzine
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24.01.2009 - 17:43
- Locatie: texel
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Zijn die problemen ontstaan nadat je de automaat hebt gespoeld? Wat is de reden geweest om de bak te spoelen i.p.v. gewoon de olie te verversen?
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24.01.2009 - 17:43
- Locatie: texel
dat spoelen is een half jaar geleden al gebeurt
heb ik laten doen om dat hij slecht schakelde na het spoelen was alles weer perfekt, dus denk ik niet dat het er iets mee temaken heeft.
de laatste tijd ongeveer een week lang had ik het gevoel als je een rotonde reed en daarna de afslag nam en weer gas gaf dat de automaat iets twijfelde ????
heb ik laten doen om dat hij slecht schakelde na het spoelen was alles weer perfekt, dus denk ik niet dat het er iets mee temaken heeft.
de laatste tijd ongeveer een week lang had ik het gevoel als je een rotonde reed en daarna de afslag nam en weer gas gaf dat de automaat iets twijfelde ????
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Hoi Hans,
Spoelen is vaak de veroorzaker van problemen doordat vuiligheid, die zich in de automaat heeft opgehoopt, los komt en op plaatsen terecht komt waar het voor allerhande ellende kan zorgen. Derhalve altijd beginnen met gewoon olie wisselen ipv spoelen.
Ik weet uiteraard niet of je huidige probleem hierdoor wordt veroorzaakt....
Succes,
Marc
Spoelen is vaak de veroorzaker van problemen doordat vuiligheid, die zich in de automaat heeft opgehoopt, los komt en op plaatsen terecht komt waar het voor allerhande ellende kan zorgen. Derhalve altijd beginnen met gewoon olie wisselen ipv spoelen.
Ik weet uiteraard niet of je huidige probleem hierdoor wordt veroorzaakt....
Succes,
Marc
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24.01.2009 - 17:43
- Locatie: texel
helaas jongens ik heb pech
heb de auto aan de computer gehad
de bak is helaas overleden .
ben nu opzoek naar een bak ;de AW 55-50/51SN van 1999.
wie weet er nog een
groetjes Hans
heb de auto aan de computer gehad
de bak is helaas overleden .
ben nu opzoek naar een bak ;de AW 55-50/51SN van 1999.
wie weet er nog een
groetjes Hans
Heb je het olie verversen en spoelen gedaan om problemen te voorkomen of uit voorzorg?Hans van Texel schreef:helaas jongens ik heb pech
heb de auto aan de computer gehad
de bak is helaas overleden .
ben nu opzoek naar een bak ;de AW 55-50/51SN van 1999.
wie weet er nog een
groetjes Hans
Ik denk dat reviseren goedkoper kan zijn, want je weet niet wat je koopt.
- Sailor
- 2nd Gear member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 22.09.2006 - 21:33
Ik lees verschillende ervaringen over spoelen van de bakken. Ik ben van plan mijn bak ook te gaan spoelen. Heb totaal geen problemen met de automaat en de wagen heeft (slechts) 53.000 km op de klok.Marc O. schreef:Spoelen is vaak de veroorzaker van problemen
Ik ben er zelf van overtuigd dat het beter is om te spoelen. Met alleen de olie uit de bak laten lopen ververs je slechts de helft van de olie. De nieuwe olie raakt dan snel weer vervuild lijkt mij. Met spoelen wordt alle olie vervangen en met een goede flush spoelt het vuil er toch ook uit? Heb net een flush kit besteld bij IPD in amerika hiervoor.
Volvo XC70 2.5T 'Ocean Race' (BJ 2006)
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken

De vraag is of het filter wel is vervangen, anders heeft het niet zoveel nut.
@hans van Texel lees hier eens: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11864 (mooie foto's van de revisie)
Kosten in 2007: €2450,- incl. alles.
@hans van Texel lees hier eens: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11864 (mooie foto's van de revisie)
Kosten in 2007: €2450,- incl. alles.
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Ik ben absoluut geen automaat specialist, laat ik dat eerst zeggen. Ik heb me echter voor de aanschaf van mijn huidige auto laten informeren door Autrans (automaat revisiebedrijf) over een aantal zaken, en zij raadden het expliciet af om een automaat te spoelen. Wellicht dat het in jouw geval, bij een vrij lage km-stand, wel meevalt maar bij oudere auto's heeft zich "vrij veel" rotzooi verzameld op plaatsen waar dat eigenlijk geen kwaad kan (die daar zelfs voor ontworpen zijn). Door het spoelen kan dat loskomen en zich gaat "zetten" op plaatsen waar je dat niet wilt. Resultaat is een automaat die het niet meer (goed) doet.Sailor schreef:Ik lees verschillende ervaringen over spoelen van de bakken. Ik ben van plan mijn bak ook te gaan spoelen. Heb totaal geen problemen met de automaat en de wagen heeft (slechts) 53.000 km op de klok.Marc O. schreef:Spoelen is vaak de veroorzaker van problemen
Ik ben er zelf van overtuigd dat het beter is om te spoelen. Met alleen de olie uit de bak laten lopen ververs je slechts de helft van de olie. De nieuwe olie raakt dan snel weer vervuild lijkt mij. Met spoelen wordt alle olie vervangen en met een goede flush spoelt het vuil er toch ook uit? Heb net een flush kit besteld bij IPD in amerika hiervoor.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als je slingerd met de auto,pakt hij dan wel?
Zit er wel voldoende olie in dan?
Een revisiebak kost rond de 2200 euro ex montage en een Volvo ruilbak is een stuk duurder.
De auto is van 1999,de waarde nihil,dus of het verstandig is deze te repareren?
Zit er wel voldoende olie in dan?
Een revisiebak kost rond de 2200 euro ex montage en een Volvo ruilbak is een stuk duurder.
De auto is van 1999,de waarde nihil,dus of het verstandig is deze te repareren?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 10:55
Over het zoeken naar een andere bak: Zorg ervoor dat je garantie krijgt op wat je ook doet. Hier mijn verhaal dat door de dealer super is opgelost onder garantie maar wat evengoed een flink drama had kunnen worden:
Afgelopen augustus een S80 2.4T automaat uit 2003 gekocht bij Furness in Amsterdam. Na een tijdje begon het me op te vallen dat de bak bij bepaalde constante snelheden steeds heen en weer schakelde tussen de derde en vierde versnelling. Ik heb het probleem voorgelegd en het was duidelijk dat dit niet goed was. Furness heeft toen een ruilbak geplaatst. Deze bleek vrij snel ook kuren te hebben, namelijk tijdens het schakelen omhoog schieten in de toeren (flare).
Terug naar de dealer, die opnieuw een ruilbak heeft geplaatst. Met deze ruilbak kwam de auto niet eens de brug af, was volkomen dood. Uiteindelijk is er een totaal nieuwe bak besteld en geplaatst. De auto schakelt nu perfect (geen wonder).
Ik weet echter zeker dat als ik deze auto bij een handelaar had gekocht, het een heel ander verhaal was geworden. Ik kan me goed voorstellen dat een dealer niet gelijk de duurste oplossing kiest, maar ze hebben wel doorgezet toen dat niet goed bleek te zijn. Ik ben heel erg blij dat deze hele situatie zonder enig welles/nietes gedoe is verlopen. Dus nogmaals, zorg voor goede garantie. Een groot deel van de kosten zit in de arbeidsuren dus dek dat ook goed af.
Afgelopen augustus een S80 2.4T automaat uit 2003 gekocht bij Furness in Amsterdam. Na een tijdje begon het me op te vallen dat de bak bij bepaalde constante snelheden steeds heen en weer schakelde tussen de derde en vierde versnelling. Ik heb het probleem voorgelegd en het was duidelijk dat dit niet goed was. Furness heeft toen een ruilbak geplaatst. Deze bleek vrij snel ook kuren te hebben, namelijk tijdens het schakelen omhoog schieten in de toeren (flare).
Terug naar de dealer, die opnieuw een ruilbak heeft geplaatst. Met deze ruilbak kwam de auto niet eens de brug af, was volkomen dood. Uiteindelijk is er een totaal nieuwe bak besteld en geplaatst. De auto schakelt nu perfect (geen wonder).
Ik weet echter zeker dat als ik deze auto bij een handelaar had gekocht, het een heel ander verhaal was geworden. Ik kan me goed voorstellen dat een dealer niet gelijk de duurste oplossing kiest, maar ze hebben wel doorgezet toen dat niet goed bleek te zijn. Ik ben heel erg blij dat deze hele situatie zonder enig welles/nietes gedoe is verlopen. Dus nogmaals, zorg voor goede garantie. Een groot deel van de kosten zit in de arbeidsuren dus dek dat ook goed af.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24.01.2009 - 17:43
- Locatie: texel
Hoi Jongens
Heb een andere bak laten monteren
alle problemen opgelost.
totale kosten 1600 euro dus viel mij mee.
rijd weer super .
bedankt voor alle tips
vriendelijke groet Hans van Texel
Heb een andere bak laten monteren
alle problemen opgelost.
totale kosten 1600 euro dus viel mij mee.
rijd weer super .
bedankt voor alle tips
vriendelijke groet Hans van Texel
Mooi dat het opgelost is.Hans van Texel schreef:Heb een andere bak laten monteren
alle problemen opgelost.
totale kosten 1600 euro dus viel mij mee.
Zelf gedaan?
Zo nee, waar heb je het laten doen?
En waar komt de bak dan vandaan?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24.01.2009 - 17:43
- Locatie: texel
Heb de bak laten uit en inbouwen bij Volvo garage Grisnigt op Texel
de bak heb ik gekocht bij Core auto parts Apeldoorn. (aanrader)
prima bedrijf uitstekende service.1 jaar garantie op de bak!!.
heel vriendelijke mensen.
ook voor motoren en versnellingsbakken.
de bak heb ik gekocht bij Core auto parts Apeldoorn. (aanrader)
prima bedrijf uitstekende service.1 jaar garantie op de bak!!.
heel vriendelijke mensen.
ook voor motoren en versnellingsbakken.