Fietsen op lachgas is de enige echte leuke en goedkope manier op jezelf op gas te verplaatsen.
Een auto op gas is acherhaald en de branche probeert overeind te blijven met de meest belachelijke technische nonsens om het nog aantrekkelijk te houden.
LPG rijden was populair in de 80-er jaren en op de motorentechniek uit die tijd (wel met een aangepaste kop natuurlijk) en daar hoort het ook thuis.
Als je deze link
http://www.gasfx.nl/index.cfm?fnPageID=1783 volgt vanuit de Vialle home page dan zie je al dat het lijstje met auto's sterk verouderd is en bij Volvo er modellen worden genoemd die allang niet meer bestaan (940, S70) en dan ook nog alleen turboloze motoren.
Het meest gelachen heb ik echter om de vraag of bijv rijders met turbo motoren zoals de Saab 2.0t en Seat Exeo's met het VW 1.8T blok zich willen melden voor de ontwikkeling van een autogas systeem. Dit traject duurt dan wel 10 werkdagen!!!!!
Erg knap om een motor geschikt te maken voor LPG en dat vervolgens te testen in 10 werkdagen. Geeft heel veel vertrouwen in de levensduur.
Ik snap dan ook de tegenstelling niet die gasfx en Vialle hebben. Gasfx lijkt meer realiteitszin te hebben (en dat rammelt al) dan Vialle die beweerd dat:
Vialle.nl schreef:
Het LPi-autogassysteem kan toegepast worden op de moderne direct injectie, lean burn en turbo motoren. Daarbij blijven alle oorspronkelijke eigenschappen van de motor volledig behouden.
Doordat het LPi-autogassysteem gebruik maakt van de originele benzine-computer, blijven alle oorspronkelijke eigenschappen stuk voor stuk behouden en is de auto bovendien minder belastend voor het milieu.
Yeah right

En dan nog de meest ergelijke ausdauer, "minder belastend voor het millieu". Ik voel me bijna een millieu terrorist dat ik niet op gas rijdt maar in een lekkere bovengemiddeld presenterende E label auto, op benzine uiteraard.
Terug naar het topic. S60R op gas? Ik zeg doen dan is er binnenkort weer een R minder en gaat de waarde van de overgebeleven auto's omhoog.