HELP! startonderbreking in 440 doet het niet

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
pallie29
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02.01.2010 - 18:02
Locatie: Sittard

hallo volvo vrienden

mijn 440 wil niet meer van de startonderbreking af, oftewel deze doet het niet, heb de accu en batterijen van afstandbediening al vervangen.

wie kan me nu zeggen waar de startonderbreking zit en hoe je deze moet/kan uitbouwen, ben het nu helemaal beu met hem, wil weer gewoon starten.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Kun je een foto plaatsen van de transponder/afstandbediening van je startonderbreker (en eventuele dashboardaansluiting indien gebruikt)? Er zijn namelijk veel verschillende soorten geweest...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
pallie29
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02.01.2010 - 18:02
Locatie: Sittard

heb de onderbreker ondertussen gevonden links van het stuur net boven de zekeringenkast zit die, het is er eentje van SCM en wel de CONLOG SCIMITAR RCI - CH

maar nu de grote en belangrijkste vraag hoe kan ik hem uitbouwen en of zo bewerken dat ik wel weer gewoon kan starten zonder dat de onderbreker nodig is

hierbij doe ik dan nog effe de foto's ervan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Ik heb hier ook nog steeds problemen mee, als je mij wat meer kan vertellen doormiddel van tekst en foto's dan hoop ik hiermee ook mee af te sluiten.

het is zo vreselijk irritant als hij niet meer wil starten en even later wel weer.

(edit) ik heb alleen geen CV op afstandsbediening.
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Er zijn al heel veel topics over startonderbrekers, maar wie kan deze voor mij uitbouwen? ik ben gewoon niet technisch genoeg om dit zelf te durfen/doen.

Ik woon in Drenthe en als ik moet rijden daarvoor dan zal dat maar moeten, althans niet te ver ;)

Heb liever eerst de startonderbreker eruit, voordat ik een nieuwe startmotor erin laat zetten.
Gebruikersavatar
erik-hakkers
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
Locatie: hardenberg

Oh waar in drenthe dan?
Mischien als ik wat meer info heb zou ik het waarschijnlijk wel uit kunnen bouwen.
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305

volvo s70 2.5 10v 1998
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Ik woon in Hoogeveen, jij in Hardenberg, dus dat is een klein stukkie rijden. Als je het kan, en als het uit kan qwa kosten ;) ons is zuunig.

Ik hoor graag meer als je meer weet.

Mag je me wel een PB/PM sturen,
Gebruikersavatar
pallie29
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02.01.2010 - 18:02
Locatie: Sittard

Hallo allemaal
ik had hem dus gevonden maar kon hem er niet een twee drie zelf uithalen, dus ben ik gaan bellen, tot ik bij een service centrum Moonen uit Beek(LB) kwam die me hem er heeft uitgebouwd voor €75,-- .
Toen ik vandaag de auto ging ophalen ben ik geschrokken van wat er allemaal voor kabels aan dat stomme kastje hingen(zie foto)

Dus het advies aan iedereen, als je auto het niet nodig heeft laat hem dan gewoon zo snel mogelijk uitbouwen voordat hij helemaal niks meer doet.

en wat start de auto nu heerlijk, en zonder problemen.

mensen succes en bedankt.

groetjes Hubert


PS wie hem nog wil hebben, laat het even weten tegen verzendkosten is die voor jou, HAHAHAHAHAHHAHAHA
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
pallie29
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02.01.2010 - 18:02
Locatie: Sittard

M-otje schreef:Er zijn al heel veel topics over startonderbrekers, maar wie kan deze voor mij uitbouwen? ik ben gewoon niet technisch genoeg om dit zelf te durfen/doen.

Ik woon in Drenthe en als ik moet rijden daarvoor dan zal dat maar moeten, althans niet te ver ;)

Heb liever eerst de startonderbreker eruit, voordat ik een nieuwe startmotor erin laat zetten.

wat mij heeft geholpen, voordat ik hem liet uitbouwen, was de afstandsbediening warm te houden, en of flink erover te wrijven(statisch opwekken)

eventueel de batterijen vervangen in de afstandsbediening
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Ik heb wel CV maar niet op afstandsbediening.
Dus is weer anders lijkt mij?

Erik-Hakkers, ik had je gemaild, zou je kunnen kijken wanneer je tijd hebt? Ik zal je ook nog een PM sturen.

Mark
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

de bedrading van het kastje volgen en de onderbroken orginele bedrading weer aan elkaar koppelen,dan start hij weer.
Het zijn drie of vier draden die onderbroken zijn en met het kastje zijn verbonden,je kunt het aan de kleuren zien.
Succes..
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Hoe kun je dat weer vast koppelen dan? zijn daar speciale connectoren voor? Of gewoon een kroonsteentje. Dat laatste lijkt mij overigs niet heel veilig.

Dat kastje zit die altijd links onder het stuur?

Mark
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

netjes solderen en een krimpkousje eromheen.
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Sommige installateurs (we hebben het hier meestal over aftermarket spul...) zijn netjes en maken er een steker van zodat je ze weer aan elkaar kunt steken. Anderen gebruiken een soort koppelblokje, zoiets als een kroonsteentje maar dan zonder eerst de draad te strippen, wordt er van bovenaf op geknepen. Daarbij kun je het koppelblokje gewoon laten zitten en de draden afknippen.
Hangt er dus helemaal af van wie hem hoe heeft geïnstalleerd... Met aftermarket kun je er helaas niet veel zinnigers over zeggen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Dat geldt dus ook voor de locatie, de een plaatst hem in het luikje voor de Volvo-CPV, de ander zwevend boven de voetenplaat. Ben ze ook tegengekomen achter het dashboardkastje en achter de voorste tunnelconsole (achter je asbak dus).
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Ik heb vanmiddag gekeken, er zit geen kastje onder het dashboard.

De kabel van de startonderbreker gaat rechtstreeks het motorcompartiment in.

Ik merk dat, nu het kouder is, de auto sneller nadat ik hem uitgezet heb niet meer wil starten. Dus toen het warmer was had ik er minder last van.

Ik durf de auto nu eigenlijk niet meer de auto uit te zetten als ik even naar de winkel ga ofzo. Tenzij ik langer dan +/- 20 min weg ben.

Iemand nu een idee over hoe en wat?
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Weet je eigenlijk wel zeker dat het je startonderbreker is en niet bijv. je koudestartsensor oid? Wat je nu zegt (>20min wachten) lijkt eigenlijk meer op slecht starten met warme motor?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Dit is ook iets wat Erik Hakkers suggereerde,

Waar zit dit, en hoe kun je dit dan repareren?

Trouwens gisteren moest ik voordat ik de weg op wou tanken, auto gestart, 1 minuut gereden Tank station naast de deur), getankt en de auto startte daarna niet meer. Na 1 minuut is de motor niet warm.

EDIT: 23u08m

Net de proef op de som gedaan, gestart met koude motor, totaal geen probleem, auto uitgezet en weer gestart, geen probleem.
Stukje gaan rijden, thuis aangekomen auto geparkeerd, even wachten en weer proberen te starten. Auto start niet.

Pff wat kan het toch zijn :roll: :?
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Een goedenavond allemaal.

Vanmiddag heb ik nadat de auto ongeveer 4 uur stil gestaan heeft een test gedaan. Ik heb de auto 3x achter elkaar gestart ( met tussenpauze's van 15sec) Daarna wou ik wegrijden maar ik liet hem per ongeluk afslaan door de sneeuw. Hij startte daarna wel weer.
Daarna klein stukje gereden, en je raad het al, nadat ik geparkeerd had, weer proberen te starten, niets!!

Morgen naar de garage. Ze dachten eerst daar aan de bougies. Kunnen die vuil zijn? Kan het zijn dat deze nadat de auto even gereden heeft geen vonk maakt?

Verdere opties wat er gezegd werdt:

Onsteking,
Boubine,
Accu,
Aarde accu naar motorblok of chassis,
Startmotor/bendix,
koude start sensor,
Teveel lucht in uitlaat (bedenk ik net zelf)

Verder nog ideeen?

Ik zal zo nog eens kijken als ik de auto een poosje aan heb staan zonder ook maar een meter te rijden. Kijken wat ie doet als ik hem dan weer na het uitzetten weer aanzet.

# EDIT: Ik heb zojuist de auto ong. 2min. aangehad, niet gereden. Auto uitgezet, weer aangedaan, en je raad het al.. NIETS..
Wat valt mij op? Alleen als de auto wat langer aan staat, dus dat er ergens contact of juist geen contact gemaakt kan worden start hij niet meer.
Misschien teveel benzine?
Juist te weinig?
Smerige filters?

Pff frustrerend..
M-otje
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16

Allen bedankt!!!

Probleem is opgelost, en je gelooft het niet, het was toch echt het kabeltje van het contactslot naar startonderbreker. Deze is nu uitgeschakeld en auto start weer zoals het hoort :P

Het kostte me wel een flinke duit..

Maar liefst €5,-.... :!: :!: :!:

Maar dat was het allemaal wel waard :twisted: :lol:
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”