hallo volvo vrienden
mijn 440 wil niet meer van de startonderbreking af, oftewel deze doet het niet, heb de accu en batterijen van afstandbediening al vervangen.
wie kan me nu zeggen waar de startonderbreking zit en hoe je deze moet/kan uitbouwen, ben het nu helemaal beu met hem, wil weer gewoon starten.
alvast bedankt
HELP! startonderbreking in 440 doet het niet
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Kun je een foto plaatsen van de transponder/afstandbediening van je startonderbreker (en eventuele dashboardaansluiting indien gebruikt)? Er zijn namelijk veel verschillende soorten geweest...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- pallie29
- Starter
heb de onderbreker ondertussen gevonden links van het stuur net boven de zekeringenkast zit die, het is er eentje van SCM en wel de CONLOG SCIMITAR RCI - CH
maar nu de grote en belangrijkste vraag hoe kan ik hem uitbouwen en of zo bewerken dat ik wel weer gewoon kan starten zonder dat de onderbreker nodig is
hierbij doe ik dan nog effe de foto's ervan
maar nu de grote en belangrijkste vraag hoe kan ik hem uitbouwen en of zo bewerken dat ik wel weer gewoon kan starten zonder dat de onderbreker nodig is
hierbij doe ik dan nog effe de foto's ervan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
Ik heb hier ook nog steeds problemen mee, als je mij wat meer kan vertellen doormiddel van tekst en foto's dan hoop ik hiermee ook mee af te sluiten.
het is zo vreselijk irritant als hij niet meer wil starten en even later wel weer.
(edit) ik heb alleen geen CV op afstandsbediening.
het is zo vreselijk irritant als hij niet meer wil starten en even later wel weer.
(edit) ik heb alleen geen CV op afstandsbediening.
-
- 2nd Gear member
Er zijn al heel veel topics over startonderbrekers, maar wie kan deze voor mij uitbouwen? ik ben gewoon niet technisch genoeg om dit zelf te durfen/doen.
Ik woon in Drenthe en als ik moet rijden daarvoor dan zal dat maar moeten, althans niet te ver
Heb liever eerst de startonderbreker eruit, voordat ik een nieuwe startmotor erin laat zetten.
Ik woon in Drenthe en als ik moet rijden daarvoor dan zal dat maar moeten, althans niet te ver

Heb liever eerst de startonderbreker eruit, voordat ik een nieuwe startmotor erin laat zetten.
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
Oh waar in drenthe dan?
Mischien als ik wat meer info heb zou ik het waarschijnlijk wel uit kunnen bouwen.
Mischien als ik wat meer info heb zou ik het waarschijnlijk wel uit kunnen bouwen.
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
- pallie29
- Starter
Hallo allemaal
ik had hem dus gevonden maar kon hem er niet een twee drie zelf uithalen, dus ben ik gaan bellen, tot ik bij een service centrum Moonen uit Beek(LB) kwam die me hem er heeft uitgebouwd voor €75,-- .
Toen ik vandaag de auto ging ophalen ben ik geschrokken van wat er allemaal voor kabels aan dat stomme kastje hingen(zie foto)
Dus het advies aan iedereen, als je auto het niet nodig heeft laat hem dan gewoon zo snel mogelijk uitbouwen voordat hij helemaal niks meer doet.
en wat start de auto nu heerlijk, en zonder problemen.
mensen succes en bedankt.
groetjes Hubert
PS wie hem nog wil hebben, laat het even weten tegen verzendkosten is die voor jou, HAHAHAHAHAHHAHAHA
ik had hem dus gevonden maar kon hem er niet een twee drie zelf uithalen, dus ben ik gaan bellen, tot ik bij een service centrum Moonen uit Beek(LB) kwam die me hem er heeft uitgebouwd voor €75,-- .
Toen ik vandaag de auto ging ophalen ben ik geschrokken van wat er allemaal voor kabels aan dat stomme kastje hingen(zie foto)
Dus het advies aan iedereen, als je auto het niet nodig heeft laat hem dan gewoon zo snel mogelijk uitbouwen voordat hij helemaal niks meer doet.
en wat start de auto nu heerlijk, en zonder problemen.
mensen succes en bedankt.
groetjes Hubert
PS wie hem nog wil hebben, laat het even weten tegen verzendkosten is die voor jou, HAHAHAHAHAHHAHAHA
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- pallie29
- Starter
M-otje schreef:Er zijn al heel veel topics over startonderbrekers, maar wie kan deze voor mij uitbouwen? ik ben gewoon niet technisch genoeg om dit zelf te durfen/doen.
wat mij heeft geholpen, voordat ik hem liet uitbouwen, was de afstandsbediening warm te houden, en of flink erover te wrijven(statisch opwekken)
eventueel de batterijen vervangen in de afstandsbediening
-
- 7th Gear member
de bedrading van het kastje volgen en de onderbroken orginele bedrading weer aan elkaar koppelen,dan start hij weer.
Het zijn drie of vier draden die onderbroken zijn en met het kastje zijn verbonden,je kunt het aan de kleuren zien.
Succes..
Het zijn drie of vier draden die onderbroken zijn en met het kastje zijn verbonden,je kunt het aan de kleuren zien.
Succes..
-
- 7th Gear member
netjes solderen en een krimpkousje eromheen.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Sommige installateurs (we hebben het hier meestal over aftermarket spul...) zijn netjes en maken er een steker van zodat je ze weer aan elkaar kunt steken. Anderen gebruiken een soort koppelblokje, zoiets als een kroonsteentje maar dan zonder eerst de draad te strippen, wordt er van bovenaf op geknepen. Daarbij kun je het koppelblokje gewoon laten zitten en de draden afknippen.
Hangt er dus helemaal af van wie hem hoe heeft geïnstalleerd... Met aftermarket kun je er helaas niet veel zinnigers over zeggen.
Hangt er dus helemaal af van wie hem hoe heeft geïnstalleerd... Met aftermarket kun je er helaas niet veel zinnigers over zeggen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Dat geldt dus ook voor de locatie, de een plaatst hem in het luikje voor de Volvo-CPV, de ander zwevend boven de voetenplaat. Ben ze ook tegengekomen achter het dashboardkastje en achter de voorste tunnelconsole (achter je asbak dus).
-
- 2nd Gear member
Ik heb vanmiddag gekeken, er zit geen kastje onder het dashboard.
De kabel van de startonderbreker gaat rechtstreeks het motorcompartiment in.
Ik merk dat, nu het kouder is, de auto sneller nadat ik hem uitgezet heb niet meer wil starten. Dus toen het warmer was had ik er minder last van.
Ik durf de auto nu eigenlijk niet meer de auto uit te zetten als ik even naar de winkel ga ofzo. Tenzij ik langer dan +/- 20 min weg ben.
Iemand nu een idee over hoe en wat?
De kabel van de startonderbreker gaat rechtstreeks het motorcompartiment in.
Ik merk dat, nu het kouder is, de auto sneller nadat ik hem uitgezet heb niet meer wil starten. Dus toen het warmer was had ik er minder last van.
Ik durf de auto nu eigenlijk niet meer de auto uit te zetten als ik even naar de winkel ga ofzo. Tenzij ik langer dan +/- 20 min weg ben.
Iemand nu een idee over hoe en wat?
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Weet je eigenlijk wel zeker dat het je startonderbreker is en niet bijv. je koudestartsensor oid? Wat je nu zegt (>20min wachten) lijkt eigenlijk meer op slecht starten met warme motor?
-
- 2nd Gear member
Dit is ook iets wat Erik Hakkers suggereerde,
Waar zit dit, en hoe kun je dit dan repareren?
Trouwens gisteren moest ik voordat ik de weg op wou tanken, auto gestart, 1 minuut gereden Tank station naast de deur), getankt en de auto startte daarna niet meer. Na 1 minuut is de motor niet warm.
EDIT: 23u08m
Net de proef op de som gedaan, gestart met koude motor, totaal geen probleem, auto uitgezet en weer gestart, geen probleem.
Stukje gaan rijden, thuis aangekomen auto geparkeerd, even wachten en weer proberen te starten. Auto start niet.
Pff wat kan het toch zijn :roll: :?
Waar zit dit, en hoe kun je dit dan repareren?
Trouwens gisteren moest ik voordat ik de weg op wou tanken, auto gestart, 1 minuut gereden Tank station naast de deur), getankt en de auto startte daarna niet meer. Na 1 minuut is de motor niet warm.
EDIT: 23u08m
Net de proef op de som gedaan, gestart met koude motor, totaal geen probleem, auto uitgezet en weer gestart, geen probleem.
Stukje gaan rijden, thuis aangekomen auto geparkeerd, even wachten en weer proberen te starten. Auto start niet.
Pff wat kan het toch zijn :roll: :?
-
- 2nd Gear member
Een goedenavond allemaal.
Vanmiddag heb ik nadat de auto ongeveer 4 uur stil gestaan heeft een test gedaan. Ik heb de auto 3x achter elkaar gestart ( met tussenpauze's van 15sec) Daarna wou ik wegrijden maar ik liet hem per ongeluk afslaan door de sneeuw. Hij startte daarna wel weer.
Daarna klein stukje gereden, en je raad het al, nadat ik geparkeerd had, weer proberen te starten, niets!!
Morgen naar de garage. Ze dachten eerst daar aan de bougies. Kunnen die vuil zijn? Kan het zijn dat deze nadat de auto even gereden heeft geen vonk maakt?
Verdere opties wat er gezegd werdt:
Onsteking,
Boubine,
Accu,
Aarde accu naar motorblok of chassis,
Startmotor/bendix,
koude start sensor,
Teveel lucht in uitlaat (bedenk ik net zelf)
Verder nog ideeen?
Ik zal zo nog eens kijken als ik de auto een poosje aan heb staan zonder ook maar een meter te rijden. Kijken wat ie doet als ik hem dan weer na het uitzetten weer aanzet.
# EDIT: Ik heb zojuist de auto ong. 2min. aangehad, niet gereden. Auto uitgezet, weer aangedaan, en je raad het al.. NIETS..
Wat valt mij op? Alleen als de auto wat langer aan staat, dus dat er ergens contact of juist geen contact gemaakt kan worden start hij niet meer.
Misschien teveel benzine?
Juist te weinig?
Smerige filters?
Pff frustrerend..
Vanmiddag heb ik nadat de auto ongeveer 4 uur stil gestaan heeft een test gedaan. Ik heb de auto 3x achter elkaar gestart ( met tussenpauze's van 15sec) Daarna wou ik wegrijden maar ik liet hem per ongeluk afslaan door de sneeuw. Hij startte daarna wel weer.
Daarna klein stukje gereden, en je raad het al, nadat ik geparkeerd had, weer proberen te starten, niets!!
Morgen naar de garage. Ze dachten eerst daar aan de bougies. Kunnen die vuil zijn? Kan het zijn dat deze nadat de auto even gereden heeft geen vonk maakt?
Verdere opties wat er gezegd werdt:
Onsteking,
Boubine,
Accu,
Aarde accu naar motorblok of chassis,
Startmotor/bendix,
koude start sensor,
Teveel lucht in uitlaat (bedenk ik net zelf)
Verder nog ideeen?
Ik zal zo nog eens kijken als ik de auto een poosje aan heb staan zonder ook maar een meter te rijden. Kijken wat ie doet als ik hem dan weer na het uitzetten weer aanzet.
# EDIT: Ik heb zojuist de auto ong. 2min. aangehad, niet gereden. Auto uitgezet, weer aangedaan, en je raad het al.. NIETS..
Wat valt mij op? Alleen als de auto wat langer aan staat, dus dat er ergens contact of juist geen contact gemaakt kan worden start hij niet meer.
Misschien teveel benzine?
Juist te weinig?
Smerige filters?
Pff frustrerend..
-
- 2nd Gear member
Allen bedankt!!!
Probleem is opgelost, en je gelooft het niet, het was toch echt het kabeltje van het contactslot naar startonderbreker. Deze is nu uitgeschakeld en auto start weer zoals het hoort
Het kostte me wel een flinke duit..
Maar liefst €5,-.... :!: :!: :!:
Maar dat was het allemaal wel waard :twisted:
Probleem is opgelost, en je gelooft het niet, het was toch echt het kabeltje van het contactslot naar startonderbreker. Deze is nu uitgeschakeld en auto start weer zoals het hoort

Het kostte me wel een flinke duit..
Maar liefst €5,-.... :!: :!: :!:
Maar dat was het allemaal wel waard :twisted: