Klopt, mijn eerste doel was een V70 D5, maar ja ben niet alleen

Maar uiteindelijk gezwicht voor de charmes van de V50. Ik had ook graag de D5 willen hebbem maar beperkte keus, de hogere aanschafprijs, de hogere kosten en dat deze die we nu hebben ons wel aanstond heeft er voor gezorgd dat we een V50 2.0D hebben aangeschaft.
Van te voren heb ik ook goed geinformeerd hoe zo'n 2.0D het zou doen met onze caravan (TTM 1350 kg). Mocht geen enkel probleem opleveren, koppel en vermogen is hoger dan de 2.4 jtd, tot dat je er mee geconfronteerd word

Als je dan gaat polsen bij andere PSA 2.0D bezitters dan kom je er achter dat er veel meer mensen "last" hebben van het warmlopen van de motor bij het langere tijd vragen van veel vermogen. (BTW op het forum liep er ook een draadje over)
De stabiliteit en het comfort zijn dik in orde van de V50, in dat opzicht een betere caravantrekker dan de Lybra 2.4 jtd maar er had geen 2.0D in moeten liggen.
Ik ga gewoon weer lekker sparen voor een V70 D5.....

(ps ze is nu wel overtuigd dat we toch echt meer ruimte in de auto nodig hebben)