LPG Inbouw

De grotere Volvo's
Plaats reactie
bart1975
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13.08.2008 - 11:15

Na enig denkwerk toch besloten een Volvo te kopen.
Ik wil graag een S60 uit 2001 met 70.000 km.

Ik heb twee vragen
1) is het te doen daar gas in te laten bouwen?
2) Ik heb gehoort dat het regelmatig voorkomt dat er kleppen uitlopen en aangezien het vervangen daarvan bij volvo een flinke operatie is kost dat veel geld. Klopt dit of is het een fabeltje?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33130
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Zoek even op gas en je zult vinden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
bart1975
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13.08.2008 - 11:15

Paul,

Je hebt gelijk, ik heb slecht gezocht en heb ondertussen alle benodigde informatie. Er staan pittige discussies op!
Wat mij betreft is mijn vraag reeds beantwoord (voor hij gesteld was)
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33130
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Super!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
solosolo
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03.02.2009 - 20:19

Om heel eerlijk te zijn:

Gas is om op te koken.

De motoren zijn ontworpen voor benzine of diesel.

het kan altijd wel, maar reken eerst goed uit wat de voordelen zijn.

calculeer ook een eventuele vervanging c.q. reparatie in die mogelijk het gevolg kunnen zijn van het rijden op lpg.

solosolo
BM
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:50
Locatie: Helmond
Contacteer:

Wat een achterhaalde gedachte!!

Dat was 10 jaar geleden misschien zo, maar nu zeker niet meer. Laat maar gerust een G3 installatie inbouwen bij Mesman. Ik denk dat je rijstijl veel meer invloed heeft op de slijtage van je auto.
V 70 2.4T 200 pk, RTI, Sportleder, 18 inch R velgen, HU803, K&N luchtfilter
S 60 T5 250 pk Geartronic, 18 inch R velgen, DVD RTi, Leer, HU 803, Imiv, BSR Optiflow, Ipd TCVVerkocht
Dries77
3rd Gear member
Berichten: 416
Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
Locatie: NH

En denk bij al deze (vaak zinloze) discussie's op het forum ook eens aan al die berichtjes van goeie ervaringen, die helaas nooit gepost worden.

Tis echt niet alleen ellende...
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
hollander
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
Locatie: Breda

Klopt inderdaad dat vele zeggen gas is om te koken.
Alleen rij ik nu al meer dan 20 jaar op LPG en nagenoeg geen klachten.
Wat mij betreft moeten er niet teveel lpg rijders bijkomen, omdat ik dan bang ben dat de regering weer een groep ziet die hij nog hoger zou kunnen belasten wat nu al behoorlijk is.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Er zijn natuurlijk legio problemen met LPG in een Volvo,maar veel rijden er probleemloos,maar er zijn natuurlijk ook veel Volvo rijders die hoge kosten hebben gehad met het rijden op LPG.
Dan kun je niet verdoezelen vind ik.
De vervelendste problemen zijn de LPI pomp en cilinderkop problemen,met name de klepspeling bij de RN motoren..
En die brengen vaak hoge kosten met zich mee.
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

kosten kun je ook laag houden door rustig te rijden op LPG.

Ik zie veel dat er flink wordt doorgereden op LPG, niet verstandig
financieel gezien dan.
Volvo S70 2.5T
Gebruikersavatar
RVF
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:08

Het moeilijkste aan LPG zijn de vooroordelen.
2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Misschien dat de kosten als er iets stuk gaat lager zijn dan in Belgie?maar hier in het land ga je echt schrikken als er iets aan je lpi installatie stuk gaat.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik bedoel natuurlijk ,dat de kosten in Belgie lager zullen uitvallen, ivm met de lagere uurtarieven die ze hanteren in de werkplaatsen.
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Dat klopt een LPi injector zit al rond de 100 euro ex geloof ik en dan zit ie nog gewoon in de verpakking.
Volvo S70 2.5T
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Lpi pomp 650 ongeveer
Lpi verdeelblok vrij prijzig,waren toen ook 500 ex
Het kleppenstel verhaal zullen we maar niet noemen,maar als dat op je LPI pad komt,wordt je ook niet echt vrolijk.
Maar ok,als je al die pech niet hebt is het vrij voordelig rijden.
muggie
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05.05.2009 - 22:47

Allen,
Is het waar dat een externe klepsmering zo goed beschermd??
Ik heb een V70 XC 2,4 T uit 2001. Een jaar geleden ingevoerd met pas 50000km op de klok. Auto en motor in nieuwstaat.
Gelijk een prins G3 installatie in laten bouwen.
Bij stand 95000 klepspeling gecheckt (ja, je leest het goed, geen hydrostoters op een 2,4T)
De 4e en 5e cilinder vrijwel nul op de uitlaatkleppen!!
Met veel kosten op ruim nominaal gebracht en advies gevraagd bij de inbouwer. Hij zegt dat er klanten zijn met 200000 zonder klepslijtage!!
Wie liegt er nu?? Ervaringen?
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

LeonW schreef:kosten kun je ook laag houden door rustig te rijden op LPG.

Ik zie veel dat er flink wordt doorgereden op LPG, niet verstandig
financieel gezien dan.
zelfquoten is tha bomb
Volvo S70 2.5T
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3029
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

muggie schreef:Allen,
Is het waar dat een externe klepsmering zo goed beschermd??
ja.
zeker doen.
anders haal je die 2 ton niet zonder klepslijtage.
Prins heeft daar een mooi systeem voor: http://www.prinsautogas.com/nl/producte ... ecare.html
Boon80
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 03.05.2007 - 12:22

waar om koop je geen diesel voor het geld dat de lpg inbouw kost kan je lang de hoger wegenbelasting betalen. en diesel rijd beter door het hoge koppel 1 op15. lpg rijd 1 op 9 ik heb er zelf ervaring mee.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Boon80 schreef:waar om koop je geen diesel voor het geld dat de lpg inbouw kost kan je lang de hoger wegenbelasting betalen. en diesel rijd beter door het hoge koppel 1 op15. lpg rijd 1 op 9 ik heb er zelf ervaring mee.

De vraag is al bijna een jaar geleden gesteld:):)
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”