Verbruik 145 dl

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Canarier 145 dl
2nd Gear member
Berichten: 92
Lid geworden op: 07.12.2009 - 18:11
Locatie: Assen

Even snel een vraagje:

Weet iemand hier het gemiddelde verbruik van een B20A motor in een 145 dl?

Met vriendelijke groet,

De canarier
Gebruikersavatar
hmv
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 12.11.2009 - 20:02
Locatie: Franeker

Mijn 142dl met ook een B20A zit meestal ergens tussen de 1:9 en 1:11. Neem aan dat dat niet heel veel verschil moet maken met een 145.
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

op lpg of benzine?, wel of geen overdrive?, dit maakt een verschil namelijk...
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
De Canarier 145 dl
2nd Gear member
Berichten: 92
Lid geworden op: 07.12.2009 - 18:11
Locatie: Assen

Benzine, manueel geschakeld en geen overdrive.

Zat namelijk bij mijn laatste berekening op 1:6,5

Lijkt mij beetje veel van het goede....
Volvo 145 dl Uit 1971 (Import Fuerteventura (Canarische eilanden))
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

De Canarier 145 dl schreef:Benzine, manueel geschakeld en geen overdrive.

Zat namelijk bij mijn laatste berekening op 1:6,5

Lijkt mij beetje veel van het goede....
korte ritten lange ritten, ventilator aan licht aan wisser aan achterraam verwarming aan, choke open, is niet vreemd hoor dat het verbruik wat hoger ligt dan normaal het is winter. Maar begin is te kijken bij de ontsteking, kleppen stellen en hoe zijn de bougies. Mijn ervaring is dat dat al een stuk kan schelen.

Zelf afgelopen zaterdag met de combi 350 km snelweg gehad met een gemiddelde kruissnelhied van 110 km/h bij een verbruik van 1 op 9 op gas, ik rij ook veel korte ritten en dan duikt ie zo naar de 1 op 7 en dan heb ik veel electrisch spule aan staan zoals hierboven is vermeld.
Gebruikersavatar
De Canarier 145 dl
2nd Gear member
Berichten: 92
Lid geworden op: 07.12.2009 - 18:11
Locatie: Assen

Winter heb ik hier weinig last van! Dag in, dag uit heerlijk zonnetje! Ik start met choke, rij dan een paar kilometer met choke tot de tempmeter aangeeft dat de motor warm is. Goed of niet goed plan?

Electriciteit gebruik ik ook amper. Rij vrij weinig in het donker. Moet wel zeggen dat het over het algemeen korte ritten zijn...

Ik tank meestal 98 en gooi er daarna ook nog vloeibaar lood bij de benzine. 10 ml op 10 liter. Dit wel ok?>
Volvo 145 dl Uit 1971 (Import Fuerteventura (Canarische eilanden))
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

De Canarier 145 dl schreef:Winter heb ik hier weinig last van! Dag in, dag uit heerlijk zonnetje! Ik start met choke, rij dan een paar kilometer met choke tot de tempmeter aangeeft dat de motor warm is. Goed of niet goed plan?

Electriciteit gebruik ik ook amper. Rij vrij weinig in het donker. Moet wel zeggen dat het over het algemeen korte ritten zijn...

Ik tank meestal 98 en gooi er daarna ook nog vloeibaar lood bij de benzine. 10 ml op 10 liter. Dit wel ok?>
Zie nu pas dat jij geen last hebt van de sneeuw :oops:
Gebruikersavatar
Rubicon
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 16.01.2007 - 16:32
Locatie: Gent

Starten met de choke uit (als het koud is, choke helemaal open, maar als dat zoals bij jou eerder warm dan koud is, zal je 'm niet zo ver hoeven uit te trekken om te starten, lijkt me). Van zodra ie loopt, choke langzaam weer wat induwen, tot hij net nog mooi stationair blijft lopen. Als je gaat rijden en de motor al wat warmer begint te worden, kan de choke alweer wat verder in en als je dan merkt dat ie het een beetje moeilijk krijgt wanneer je moet vertragen of stoppen, dan op die momenten gewoon weer wat choke bijgeven.

Te lang met te veel choke op rijden jaagt je verbruik echt de hoogte in. Dus niet langer dan nodig. Dat je korte ritten rijdt, helpt natuurlijk ook niet echt. Je motor komt dan nooit goed op temperatuur, waardoor je geen optimale verbranding krijgt. Best eens een paar langere ritten inlassen, zodat je ens goed kan vergelijken.
Volvo 240 GLE 2.3 estate 1992 - verkocht
Volvo 242 DL 1.9 1979
Gebruikersavatar
hmv
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 12.11.2009 - 20:02
Locatie: Franeker

De Canarier 145 dl schreef:Ik tank meestal 98 en gooi er daarna ook nog vloeibaar lood bij de benzine. 10 ml op 10 liter. Dit wel ok?>
Zelf tank ik gewoon Euro 95, zonder extra toevoegingen. Werkt prima. Maar heb geen idee of het voor het verbruik verder nog uitmaakt.
Gebruikersavatar
De Canarier 145 dl
2nd Gear member
Berichten: 92
Lid geworden op: 07.12.2009 - 18:11
Locatie: Assen

Soms moet ik de choke flink aantrekken wil ik hier starten. Dan soms nog beetje gas bijgeven en dan komt hij op gang.
Maar als hij eenmaal loopt, loopt hij als een zonnetje!

Ik ben al begonnen met minder te choken!
Volvo 145 dl Uit 1971 (Import Fuerteventura (Canarische eilanden))
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

hmmm misschien de auto iets rijker afstellen?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”