Even snel een vraagje:
Weet iemand hier het gemiddelde verbruik van een B20A motor in een 145 dl?
Met vriendelijke groet,
De canarier
Verbruik 145 dl
- De Canarier 145 dl
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 07.12.2009 - 18:11
- Locatie: Assen
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
op lpg of benzine?, wel of geen overdrive?, dit maakt een verschil namelijk...
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- De Canarier 145 dl
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 07.12.2009 - 18:11
- Locatie: Assen
Benzine, manueel geschakeld en geen overdrive.
Zat namelijk bij mijn laatste berekening op 1:6,5
Lijkt mij beetje veel van het goede....
Zat namelijk bij mijn laatste berekening op 1:6,5
Lijkt mij beetje veel van het goede....
Volvo 145 dl Uit 1971 (Import Fuerteventura (Canarische eilanden))
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
korte ritten lange ritten, ventilator aan licht aan wisser aan achterraam verwarming aan, choke open, is niet vreemd hoor dat het verbruik wat hoger ligt dan normaal het is winter. Maar begin is te kijken bij de ontsteking, kleppen stellen en hoe zijn de bougies. Mijn ervaring is dat dat al een stuk kan schelen.De Canarier 145 dl schreef:Benzine, manueel geschakeld en geen overdrive.
Zat namelijk bij mijn laatste berekening op 1:6,5
Lijkt mij beetje veel van het goede....
Zelf afgelopen zaterdag met de combi 350 km snelweg gehad met een gemiddelde kruissnelhied van 110 km/h bij een verbruik van 1 op 9 op gas, ik rij ook veel korte ritten en dan duikt ie zo naar de 1 op 7 en dan heb ik veel electrisch spule aan staan zoals hierboven is vermeld.
- De Canarier 145 dl
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 07.12.2009 - 18:11
- Locatie: Assen
Winter heb ik hier weinig last van! Dag in, dag uit heerlijk zonnetje! Ik start met choke, rij dan een paar kilometer met choke tot de tempmeter aangeeft dat de motor warm is. Goed of niet goed plan?
Electriciteit gebruik ik ook amper. Rij vrij weinig in het donker. Moet wel zeggen dat het over het algemeen korte ritten zijn...
Ik tank meestal 98 en gooi er daarna ook nog vloeibaar lood bij de benzine. 10 ml op 10 liter. Dit wel ok?>
Electriciteit gebruik ik ook amper. Rij vrij weinig in het donker. Moet wel zeggen dat het over het algemeen korte ritten zijn...
Ik tank meestal 98 en gooi er daarna ook nog vloeibaar lood bij de benzine. 10 ml op 10 liter. Dit wel ok?>
Volvo 145 dl Uit 1971 (Import Fuerteventura (Canarische eilanden))
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Zie nu pas dat jij geen last hebt van de sneeuw :oops:De Canarier 145 dl schreef:Winter heb ik hier weinig last van! Dag in, dag uit heerlijk zonnetje! Ik start met choke, rij dan een paar kilometer met choke tot de tempmeter aangeeft dat de motor warm is. Goed of niet goed plan?
Electriciteit gebruik ik ook amper. Rij vrij weinig in het donker. Moet wel zeggen dat het over het algemeen korte ritten zijn...
Ik tank meestal 98 en gooi er daarna ook nog vloeibaar lood bij de benzine. 10 ml op 10 liter. Dit wel ok?>
- Rubicon
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 16:32
- Locatie: Gent
Starten met de choke uit (als het koud is, choke helemaal open, maar als dat zoals bij jou eerder warm dan koud is, zal je 'm niet zo ver hoeven uit te trekken om te starten, lijkt me). Van zodra ie loopt, choke langzaam weer wat induwen, tot hij net nog mooi stationair blijft lopen. Als je gaat rijden en de motor al wat warmer begint te worden, kan de choke alweer wat verder in en als je dan merkt dat ie het een beetje moeilijk krijgt wanneer je moet vertragen of stoppen, dan op die momenten gewoon weer wat choke bijgeven.
Te lang met te veel choke op rijden jaagt je verbruik echt de hoogte in. Dus niet langer dan nodig. Dat je korte ritten rijdt, helpt natuurlijk ook niet echt. Je motor komt dan nooit goed op temperatuur, waardoor je geen optimale verbranding krijgt. Best eens een paar langere ritten inlassen, zodat je ens goed kan vergelijken.
Te lang met te veel choke op rijden jaagt je verbruik echt de hoogte in. Dus niet langer dan nodig. Dat je korte ritten rijdt, helpt natuurlijk ook niet echt. Je motor komt dan nooit goed op temperatuur, waardoor je geen optimale verbranding krijgt. Best eens een paar langere ritten inlassen, zodat je ens goed kan vergelijken.
Volvo 240 GLE 2.3 estate 1992 - verkocht
Volvo 242 DL 1.9 1979
Volvo 242 DL 1.9 1979
- hmv
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 12.11.2009 - 20:02
- Locatie: Franeker
Zelf tank ik gewoon Euro 95, zonder extra toevoegingen. Werkt prima. Maar heb geen idee of het voor het verbruik verder nog uitmaakt.De Canarier 145 dl schreef:Ik tank meestal 98 en gooi er daarna ook nog vloeibaar lood bij de benzine. 10 ml op 10 liter. Dit wel ok?>
- De Canarier 145 dl
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 07.12.2009 - 18:11
- Locatie: Assen
Soms moet ik de choke flink aantrekken wil ik hier starten. Dan soms nog beetje gas bijgeven en dan komt hij op gang.
Maar als hij eenmaal loopt, loopt hij als een zonnetje!
Ik ben al begonnen met minder te choken!
Maar als hij eenmaal loopt, loopt hij als een zonnetje!
Ik ben al begonnen met minder te choken!
Volvo 145 dl Uit 1971 (Import Fuerteventura (Canarische eilanden))
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
hmmm misschien de auto iets rijker afstellen?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers