Ik snap het nog niet helemaal met het slijpen.
Als ik de koppen van de bouten eraf slijp, krijg ik de remklauwen er nog steeds niet af volgens mij?
De remklauwen kan je niet naar achter schuiven, want dan zit je toch tegen de remschijf aan?
Kan ik de remblokken of de remschijf er al af halen als de remklauw er nog op zit?
Remschijf ABS of geen ABS verschil? HULP remklauw loshalen!!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Nald
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 19:49
- Locatie: Brabant
Als je de koppen losslijpt waarmee je remklauw vastzit, dan kan je doormiddel van het (kruiskop)schroefje los te draaien van je remschijf er alles in 1 keer afhalen.
Gaat prima heb ik ook gedaan, heb alleen de bouten los kunnen draaien.
Gaat prima heb ik ook gedaan, heb alleen de bouten los kunnen draaien.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Bouten willen echt niet los! En eraf slijpen is ook geen optie volgens mij.
Dinsdag gaat de auto naar de garage.
Dinsdag gaat de auto naar de garage.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Nald
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 19:49
- Locatie: Brabant
het bouten losslijpen, de koppen dan van de remklauw werkt echt.
draai vervolgens het schoefje los in de wielnaaf. en men neemt er alles in 1 keer af.
vervolgens moet je even die boutjes eruit krijgen maar das niet zo moeilijk meer.
draai vervolgens het schoefje los in de wielnaaf. en men neemt er alles in 1 keer af.
vervolgens moet je even die boutjes eruit krijgen maar das niet zo moeilijk meer.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
klein beetje warm stoken die bouten en je draait ze er zo uit,met een goeie griptang..
- Live4Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
- Locatie: Molenhoek
- Contacteer:
Methode die bij mij tot noch toe altijd heeft gewerkt:
1. Paar tikken op de kop geven
2. Klein slagje rechtsom (vaster)
3. Dan linksom losdraaien
Bij dingen die echt goed vastzitten gebruik ik een momentsleutel omdat
ik daar meer kracht op kan zetten.
ik heb (gelukkig) nog nooit iets hoeven te verwarmen om het los te krijgen
1. Paar tikken op de kop geven
2. Klein slagje rechtsom (vaster)
3. Dan linksom losdraaien
Bij dingen die echt goed vastzitten gebruik ik een momentsleutel omdat
ik daar meer kracht op kan zetten.
ik heb (gelukkig) nog nooit iets hoeven te verwarmen om het los te krijgen
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009