Heldere koplampen waar te koop in de aftermarket
- liquid_force
- 6th Gear member
mod-warning: gaarne on-topic blijven anders zullen we een slotje moeten plaatsen.
- Welles
- 5th Gear member
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
en weg was de pagina op stortplaats.nl
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 2nd Gear member
Maar...
Om op de topictitel terug te komen
www.koebergenautos.nl heeft setjes heldere koplampen voor 335 euro ex btw
Das goed te doen denk ik zo
Setje 50 wat xenon kost je tegenwoordig ook maar een euro of 60 (heb je ook geen last van storingen)
Globaal totaalplaatje komt dan op uurtje werk en rond de 450 euro
Ga zelf binnenkort mijn S60 toch maar verwennen met mijn setje origineel xenon van een 2007 S60. Deze had ik ooit eens gekocht op Ebay. ff middagje solderen en dan komt het vast goed.
Kan ik direct m'n achterspoilertje plaatsen. Want nu is het zo kaal (al moet ik wel zeggen dat de links-rechts combi uitlaat van Heico em goed staat)
Om op de topictitel terug te komen
www.koebergenautos.nl heeft setjes heldere koplampen voor 335 euro ex btw
Das goed te doen denk ik zo
Setje 50 wat xenon kost je tegenwoordig ook maar een euro of 60 (heb je ook geen last van storingen)
Globaal totaalplaatje komt dan op uurtje werk en rond de 450 euro
Ga zelf binnenkort mijn S60 toch maar verwennen met mijn setje origineel xenon van een 2007 S60. Deze had ik ooit eens gekocht op Ebay. ff middagje solderen en dan komt het vast goed.
Kan ik direct m'n achterspoilertje plaatsen. Want nu is het zo kaal (al moet ik wel zeggen dat de links-rechts combi uitlaat van Heico em goed staat)
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
50 watt xenon lamp ?
Maar da mag nie, das te veel veel te veel lumens voor een dimstand-koplamp in de EU !
(Das ~ 100 watt halogeen,)
Je bedoeld met additionele weerstand om vermogen af te branden zodat de stroomcontrole waarop halogeen lampen gecontroleerd worden niet een valse melding geeft.
Maar da mag nie, das te veel veel te veel lumens voor een dimstand-koplamp in de EU !
(Das ~ 100 watt halogeen,)
Je bedoeld met additionele weerstand om vermogen af te branden zodat de stroomcontrole waarop halogeen lampen gecontroleerd worden niet een valse melding geeft.
-
- 2nd Gear member
Nee hoor.
Gewoon 50 watt setje met 35 watt lampjes
Overal te koop en zorgt ervoor dat je geen storing krijgt
De meeste denken dat de lampjes ook 50 watt zijn maar dat is meestal niet zo. Alleen de balasten zijn 50 watt om problemen met can-bus te voorkomen.
Maar als het wel 50 watt lampjes zijn..... dan nog
Goed afstellen en je stoort er niemand mee. En de eerste agent die hierop bekeurt moet nog geboren worden (want dat snapt ie toch niet). Tevens gaat het al jaren goed bij de apk...
Gewoon 50 watt setje met 35 watt lampjes
Overal te koop en zorgt ervoor dat je geen storing krijgt
De meeste denken dat de lampjes ook 50 watt zijn maar dat is meestal niet zo. Alleen de balasten zijn 50 watt om problemen met can-bus te voorkomen.
Maar als het wel 50 watt lampjes zijn..... dan nog
Goed afstellen en je stoort er niemand mee. En de eerste agent die hierop bekeurt moet nog geboren worden (want dat snapt ie toch niet). Tevens gaat het al jaren goed bij de apk...
- Welles
- 5th Gear member
additionele weerstanden == ballasten. Jullie hebben het over hetzelfde.
S40 1.8 | 1997
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:

Een starter/regelaar voor een gasontladingslamp (ook die oranje natrium lampen) heet een ballast.
Additionele weerstanden is alleen om auto's met detectie voor defecte halogeen lampen te foppen.
- Welles
- 5th Gear member
oh :oops: sorry
S40 1.8 | 1997
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Is het glas van die heldere koplampen nou echt glas of is het plastic?
En de mensen die het erop hebben, werkt de hoogteregeling nu nog zoals het hoort? Of gaan het licht omlaag als je ze omhoog draait en andersom?
En de mensen die het erop hebben, werkt de hoogteregeling nu nog zoals het hoort? Of gaan het licht omlaag als je ze omhoog draait en andersom?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Rob2u
- 5th Gear member
Volgens mij zijn moderne lampen veelal met plastic glas. De lampen die voorzien zijn van wissers zijn wel van glas.JeroenSpock schreef:Is het glas van die heldere koplampen nou echt glas of is het plastic?
En de hoogteregeling werkt bij mij "standaard"; dus omlaag draaien als de lampen omlaag gaan.
PS. Ik heb de originele halogeen units zelf vervangen door Volvo-originele Xenon-units.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- FrankS60
- 5th Gear member
Om kort te zijn, plastig en verkeerd omJeroenSpock schreef:Is het glas van die heldere koplampen nou echt glas of is het plastic?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
ff tussendoor, voor de liefhebber die niet van moeilijk doen houdt...
Vanaf komend weekend heb ik een complete set heldere XENON koplampen (incl kabelbomen, ballasten etc) liggen van een 2007 S60. Deze passen in alle bouwjaren S60 en de V70 tot 2008
Originele xenon, dus geen problemen met waarschuwingslampjes, pasvorm, Apk etc
Wie biedt er de goede prijs voor? \:D/
Vanaf komend weekend heb ik een complete set heldere XENON koplampen (incl kabelbomen, ballasten etc) liggen van een 2007 S60. Deze passen in alle bouwjaren S60 en de V70 tot 2008
- Welles
- 5th Gear member
binsbergen schreef:ff tussendoor, voor de liefhebber die niet van moeilijk doen houdt...
binsbergen schreef:Maarrrr
Als er iemand toch zo'n mooi setje heldere koplampen wil....
en dan natuurlijk van die mooie xenon gevallen
Dan heb ik nog zo'n setje liggen vanaf komend weekend
en voor de juiste prijs.... heb je dan EN heldere lampen EN xenon!
(advertentie staat op marktplaats en Volvo-Plaza)
Jah, ik geloof dat we 't nu wel weten...binsbergen schreef:Of
vanaf komend weekend mijn setje helder koplampen met xenon (origineel Volvo) kopen. Ben je in 1 keer klaar
(zie Volvo-Plaza)
S40 1.8 | 1997
-
- 2nd Gear member
Herhaling is de kracht van reclame (oid)
:smilecolros:
:smilecolros:
- Paul
- Geartronic member
En daarmee zou je zo een ip-ban kunnen krijgen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
Ok da wis ik nie :?
Dacht alleen zoekende ter wille te zijn
Maar dan houd ik het hierbij
Misschien wel leuk om aan dit forum (en dan niet middels Volvo-Plaza) een advertentieboard te hangen. Ervaring op andere fora leert dat deze dan beter gelezen worden en handiger zijn.
:sign7:
Dacht alleen zoekende ter wille te zijn
Maar dan houd ik het hierbij
Misschien wel leuk om aan dit forum (en dan niet middels Volvo-Plaza) een advertentieboard te hangen. Ervaring op andere fora leert dat deze dan beter gelezen worden en handiger zijn.
:sign7:
- avstrate
- 2nd Gear member
hallo,
Bij de heldere koplampen gaat inderdaad de hoogteregeling tegengesteld werken. Geeft helemaal niks. Tip! mijn auto was bij de APK de sigaar. Garage heeft de hoogteregeling op hoog gezet en toen de lampen afgesteld. Leuk efect, als ik ze naar bendeden deed, scheen ik richting de vakantiegangers in de lucht. Teruggegaan, en is het hersteld. Je moet voor de APK even een stickertje plakken voor de nacontrole dat de + - is en andersom.
Mij is verteld dat de hid after xenon verboden is sinds kort en dat je auto er op wordt afgekeurd. voorals als je oud glas met de ribbels heb. Omdat het lichtbeeld dan niet goed meer is en je strooilicht krijgt. Maar met Helder glas is dat niet aan de orde. Maar toch mag het niet meer volgens de RDW. Heb z\e persoonloijk geconsulteerd.
Heb ook al 2 keer een heldere set voorbij zien komen inclusief de after Xenon HID kit. ze worden afgekeurd. IS dat ook wat jij te koop hebt binsbergen?
Als je je felbegeerde heldere koplampen ombouwt met xenon after kit, dan ben je dus ook gelijk klaar. i.v.m. het doorboren om de kabels er in te krijgen.
Dat is wat mij is vertelt. Gelukkig p tijd anders had ik ook de sjaak of de sjors geweest. Vond ze ineens erg goedkoop geworden bij de diverse aanbieders en ik zie er steeds minder romd rijden met dat irritant licht.
Bij de heldere koplampen gaat inderdaad de hoogteregeling tegengesteld werken. Geeft helemaal niks. Tip! mijn auto was bij de APK de sigaar. Garage heeft de hoogteregeling op hoog gezet en toen de lampen afgesteld. Leuk efect, als ik ze naar bendeden deed, scheen ik richting de vakantiegangers in de lucht. Teruggegaan, en is het hersteld. Je moet voor de APK even een stickertje plakken voor de nacontrole dat de + - is en andersom.
Mij is verteld dat de hid after xenon verboden is sinds kort en dat je auto er op wordt afgekeurd. voorals als je oud glas met de ribbels heb. Omdat het lichtbeeld dan niet goed meer is en je strooilicht krijgt. Maar met Helder glas is dat niet aan de orde. Maar toch mag het niet meer volgens de RDW. Heb z\e persoonloijk geconsulteerd.
Heb ook al 2 keer een heldere set voorbij zien komen inclusief de after Xenon HID kit. ze worden afgekeurd. IS dat ook wat jij te koop hebt binsbergen?
Als je je felbegeerde heldere koplampen ombouwt met xenon after kit, dan ben je dus ook gelijk klaar. i.v.m. het doorboren om de kabels er in te krijgen.
Dat is wat mij is vertelt. Gelukkig p tijd anders had ik ook de sjaak of de sjors geweest. Vond ze ineens erg goedkoop geworden bij de diverse aanbieders en ik zie er steeds minder romd rijden met dat irritant licht.
-
- 2nd Gear member
Hallo, ook ik wil heldere kopmlampen gaan monteren op mijn v70. Nu lees ik hier vaak solderen van de bedrading omdat de kleuren niet overeenkomen / kloppen. Maar is het ook niet mogelijk de pinnen die in de orginele stekker zitten om te zetten. Meestal hebben ze een locking die je met een tooltje er uit kunt drukken. Weet hier iemand wat voor stekker en aan de originele draadboom zit (graag merk en typenr) Op mijn werk hebben ze een hoop van dit uitdrukgereedschap. En mij lijkt dit een mooiere oplossing dan solderen. Je hoort ook vaak dat solderen toch niet zo'n goede oplossing is ivm met trillingen en scheuren van de verbinding om dat er geen beweging meer inzit. Gr KoentaWelles schreef:Ik ga de stekkers niet in stand houden, precies wat je zegt: als je eenmaal helder hebt ga je echt die oude niet meer terugzetten. Ik ga voor good-old solderen + krimpkousjes.
soort -> nieuwe lamp (positie op stekker) -> bestaande bedrading
Grootlicht -> rood (pin 7) -> blauw
Dimlicht -> grijs (pin 3) -> blauw/wit
Stadslicht -> zwart (pin 2) -> wit
Massa -> geel (pin 10) -> bruin of zwart?
Stelmotor stekker past en werkt vervolgens omgekeerd en de stekker voor de knippers past ook gewoon. Sidemarker moet nog (of zit al) bij het stadslicht.