E 320 CDI.......goed gezien en met achterwiel aandrijving aan 70Km/h bij deze temperatuur ook gevaarlijk, maar daar zijn ze dat gewoon.diesel01 schreef:Iig Mercedes of het een E is weet ik nietS80 Executive schreef:Ik gok op een E klasse Benz.
S80 Executive.
Hoe houdt jouw Volvo het bij koude?
- Big Blue
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 21:17
- Locatie: West Vlaanderen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Watje!RVL schreef:De standkachel op V70 is een van de beste uitvindingen ooit. Om 5.40 uur gaat ie draaien en om 6.00 uur stap ik in een ijsvrije V70 die al lekker warm begint te worden.



-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 16:46
- Locatie: Elsloo, Limburg
Mn 460 geeft geen krimp, starten en lopen.
Tegen dat ik de ramen heb schoon geveegd krijg ik al warme lucht uit de roosters, verder zodra de motor warm is gewoon lekker in de twee wegrijden.
Winterbandjes geven wel iets meer grip dan de originele 195-ers, merk het vooral met afremmen.
Afgelopen week 2 keer van Zuid-Limburg naar Friesland en terug gereden, en 1 op 13,5 gescoord. Normaal haal ik op die stukken wel meer, maar de achterruitverwarming en spiegelverwarming hebben ook continue bijgestaan, dus...
Tegen dat ik de ramen heb schoon geveegd krijg ik al warme lucht uit de roosters, verder zodra de motor warm is gewoon lekker in de twee wegrijden.
Winterbandjes geven wel iets meer grip dan de originele 195-ers, merk het vooral met afremmen.
Afgelopen week 2 keer van Zuid-Limburg naar Friesland en terug gereden, en 1 op 13,5 gescoord. Normaal haal ik op die stukken wel meer, maar de achterruitverwarming en spiegelverwarming hebben ook continue bijgestaan, dus...
850 2.5 20v Estate, Renault 19 1.8i Cabriolet
- josas1
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05
Starten gaat goed met de S60.
de winterbanden bevallen prima, alleen laat ik de elektrieke buitenspiegels opengeklapt, want ik hoorde een vervelend gekraak toen ik ze, 2 nachten terug, open draaide.
Ditzelfde geldt ook voor de elektrieke ramen; dicht laten, want het klinkt niet goed als je ze omlaag wilt doen....
Verder vind ik dat mijn besttuurdersstoelverwarming soms wat langer duurt om op te warmen. Maar dat kan ook aan mijn dikke jas liggen.
Maandag om 5.30 de deur uit...ben benieuwd.
de winterbanden bevallen prima, alleen laat ik de elektrieke buitenspiegels opengeklapt, want ik hoorde een vervelend gekraak toen ik ze, 2 nachten terug, open draaide.
Ditzelfde geldt ook voor de elektrieke ramen; dicht laten, want het klinkt niet goed als je ze omlaag wilt doen....
Verder vind ik dat mijn besttuurdersstoelverwarming soms wat langer duurt om op te warmen. Maar dat kan ook aan mijn dikke jas liggen.
Maandag om 5.30 de deur uit...ben benieuwd.
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die achterruitverwarming is een uitkomst als je hem duwen moet
Volvo for life
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Mijn S40 doet het prima. Start goed, wordt snel warm, ontdooit snel.
Alleen blijft mijn deur (CV) soms op slot zitten, moet ik hem alsnog met de sleutel openen.
Alleen blijft mijn deur (CV) soms op slot zitten, moet ik hem alsnog met de sleutel openen.
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dan ben ik al op het werkjosas1 schreef:Maandag om 5.30 de deur uit...ben benieuwd.

Ga maandag rond 5 uur op pad
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- EwoutSchalkwijk
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 11.12.2009 - 21:55
- Locatie: Hvittingfoss, Noorwegen
- Contacteer:
Maar ik lees bij niemand bij welke temperaturen jullie geen problemen ondervinden. Ik heb geen idee van de temp. in Nederland. D.w.z. Ik zie wel nieuwsberichten af en toe, maar die kunnen ook ver van de werkelijkheid afliggen.
http://www.reinemoen.net
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
humor of horror ?bart simpson schreef:die achterruitverwarming is een uitkomst als je hem duwen moet
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dan lees je niet goed, had bij bijvoorbeeld mijn eigen bericht toch echt wel een temperatuur vermeldEwoutSchalkwijk schreef:Maar ik lees bij niemand bij welke temperaturen jullie geen problemen ondervinden. Ik heb geen idee van de temp. in Nederland. D.w.z. Ik zie wel nieuwsberichten af en toe, maar die kunnen ook ver van de werkelijkheid afliggen.
fredhead schreef:Vanmorgen met -10 geen centje pijn.
Eigenlijk de afgelopen winter en deze winter ook geen problemen gehad en verwacht ze ook niet te krijgen.
Even wachten totdat het voorgloeien klaar is, motor starten en krabben maar
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- josas1
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05
Vreselijk he?fredhead schreef:Dan ben ik al op het werkjosas1 schreef:Maandag om 5.30 de deur uit...ben benieuwd.
Ga maandag rond 5 uur op pad
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ben er na 3 jaar wel een beetje aan gewend, maar leuk is inderdaad anders ja
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Ben je vast ook op tijd thuis...fredhead schreef:Ben er na 3 jaar wel een beetje aan gewend, maar leuk is inderdaad anders ja
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat gelukkig wel ja, zit voor 3 uur 's middags (tenzij er file staat) weer thuis.
Maar afhankelijk van mijn diensten kan het ook zijn dat ik 's middags begin en pas na 00.00 weer thuis ben.
Of weer nachtdienst moet draaien
Maar afhankelijk van mijn diensten kan het ook zijn dat ik 's middags begin en pas na 00.00 weer thuis ben.
Of weer nachtdienst moet draaien
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- EwoutSchalkwijk
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 11.12.2009 - 21:55
- Locatie: Hvittingfoss, Noorwegen
- Contacteer:
fredhead schreef:Vanmorgen met -10 geen centje pijn.
Eigenlijk de afgelopen winter en deze winter ook geen problemen gehad en verwacht ze ook niet te krijgen.
Even wachten totdat het voorgloeien klaar is, motor starten en krabben maar
Uhhh, OK. :oops: Inderdaad jij had het er bij staan, zal wel met een marge voor de rest ook gelden.
http://www.reinemoen.net
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
- asmeekens740
- 4th Gear member
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 15:42
- Locatie: Ulvenhout / Breda
Mijn 940 doet het tot nu toe prima
was eventjes klein beetje wennen met de achterwielaandrijving, maar vooral erg leuk als er ruimte is om te spelen 
Ik lees dat veel mensen vrij snel warme lucht door de roosters voelen komen. Ik zet mijn interieurverwarming nooit gelijk aan. Ik wacht eerst tot de motor een beetje warm is, het lijkt mij dat de motor minder snel warm wordt als je gelijk de warmte af gaat pakken of zie ik dat verkeerd...


Ik lees dat veel mensen vrij snel warme lucht door de roosters voelen komen. Ik zet mijn interieurverwarming nooit gelijk aan. Ik wacht eerst tot de motor een beetje warm is, het lijkt mij dat de motor minder snel warm wordt als je gelijk de warmte af gaat pakken of zie ik dat verkeerd...
Ik wilde een 740....
het werd uiteindelijk een 940 sedan '91 op de teller: 326.500
het werd uiteindelijk een 940 sedan '91 op de teller: 326.500
- EwoutSchalkwijk
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 11.12.2009 - 21:55
- Locatie: Hvittingfoss, Noorwegen
- Contacteer:
De enorme ontbrandingstemperaturen verwarmen eerst het motorblok en dan pas na andere zaken. De warmte die je zo aan het blok onttrekt is marginaal. Het koelwater wordt niet eerder verwarmd dan dat de thermosstaat opengaat en dus de overbodige warmte van het blok doorgeeft aan andere warmtewisselaars.
http://www.reinemoen.net
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
- asmeekens740
- 4th Gear member
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 15:42
- Locatie: Ulvenhout / Breda
Owja klinkt ook logisch, daar is het ook een thermosstaat voor, thanx voor het antwoord
Ik wilde een 740....
het werd uiteindelijk een 940 sedan '91 op de teller: 326.500
het werd uiteindelijk een 940 sedan '91 op de teller: 326.500
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Volgens mij zit de kachelradiateur achter de thermostaat, dus in het systeem dat geleidelijk wordt opgewarmd door de motor.
Anders zou er pas (heet) water in de verwarming komen als de motor -/+90 graden heeft bereikt.
De warmte die je onttrekt, gaat ten koste van de motorwarmte in de opwarmfase.
Dus, je stelling en je werkwijze is juist asmeekens
Anders zou er pas (heet) water in de verwarming komen als de motor -/+90 graden heeft bereikt.
De warmte die je onttrekt, gaat ten koste van de motorwarmte in de opwarmfase.
Dus, je stelling en je werkwijze is juist asmeekens

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt