Hoe houdt jouw Volvo het bij koude?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
EwoutSchalkwijk
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 11.12.2009 - 21:55
Locatie: Hvittingfoss, Noorwegen
Contacteer:

945i schreef:Volgens mij zit de kachelradiateur achter de thermostaat, dus in het systeem dat geleidelijk wordt opgewarmd door de motor.
Anders zou er pas (heet) water in de verwarming komen als de motor -/+90 graden heeft bereikt.

De warmte die je onttrekt, gaat ten koste van de motorwarmte in de opwarmfase.
Dus, je stelling en je werkwijze is juist asmeekens :)

Hmmm, toch gaat mijn ECC met onze diepvries temperaturen echt niet blazen voordat de temp op minimaal een kwart van de meter staat. Ik zeg zeker niet dat je geen gelijk hebt, maar als ik de motor 10 minuten stationair laat draaien weet ik zeker dat het blok al een behoorlijke temp. heeft maar de ECC, blijft blijkbaar op een stuursignaal wachten. Wie heeft het winnende antwoord?

Ewøut
http://www.reinemoen.net

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ik heb het over een (oude) 940...;) Toen was ecc nog de ***** droom van een engineer ergens.. :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
JSS
3rd Gear member
Berichten: 369
Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
Locatie: Utrecht

EwoutSchalkwijk schreef: Hmmm, toch gaat mijn ECC met onze diepvries temperaturen echt niet blazen voordat de temp op minimaal een kwart van de meter staat. Ik zeg zeker niet dat je geen gelijk hebt, maar als ik de motor 10 minuten stationair laat draaien weet ik zeker dat het blok al een behoorlijke temp. heeft maar de ECC, blijft blijkbaar op een stuursignaal wachten. Wie heeft het winnende antwoord?

Ewøut
Volgens mij gaat de ECC pas blazen als hij meet dat de lucht ook echt iets kan bijdragen aan de temperatuur van het interieur.

Persoonlijk ben ik ook erg voor het rustig warmrijden van een diesel, ik weiger echter zelf te vernikkelen van de kou om de motor sneller warm te krijgen. Ik ga bij een aanrijding toch ook niet voor m'n motorblok liggen... :P
Volvo S60 D5 Edition MY2004
Gebruikersavatar
EwoutSchalkwijk
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 11.12.2009 - 21:55
Locatie: Hvittingfoss, Noorwegen
Contacteer:

JSS schreef:Persoonlijk ben ik ook erg voor het rustig warmrijden van een diesel, ik weiger echter zelf te vernikkelen van de kou om de motor sneller warm te krijgen.
En hier sluit ik me volledig bij aan :-)
http://www.reinemoen.net

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
michel-C30
3rd Gear member
Berichten: 473
Lid geworden op: 22.06.2006 - 09:48
Locatie: Den Haag




Het uiteindelijke reclamespotje waar de nieuwe c70 werd gespot
Volvo 340 special aut.86
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
Gebruikersavatar
EwoutSchalkwijk
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 11.12.2009 - 21:55
Locatie: Hvittingfoss, Noorwegen
Contacteer:

??? Weet je wel zeker dat je dit in dit draadje wilde posten?
http://www.reinemoen.net

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”