In januari krijgt de R een groot onderhoud (180d km)
Alles wordt dan gelijk ook nagekeken, carterverluchting, ophangingsrubbers, motorsteunen, bougie's, allerlei filters (denk allemaal) etc.
Ik zou gebruik willen maken van de situatie en de standaard onderdelen willen vervangen door upgrades. Zoals bv een K&N filter of zo. (ik geef maar een vb)
Maar aangezien er zo veel keuze is weet ik niet goed waar te beginnen. Of waar het hoort, zoals een Nuke brandstof/injectorrail.
Tips?
S60 R, groot onderhoud icm tuningonderdelen?
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Ik zat ook te denken om een nuke injectorrail te nemen maar zijn een paar aanpassingen voor nodig,ik heb zelf een carbon airbox van CDA BMC kost wel wat maar je merk verschil,je carterontluchting,ik heb een D1 oil catch tank als die vol is ken je hem gewoon leeg maken en schoonmaken,voordeel van deze carterontluchting is je kan zelf een plek bepalen waar je hem zet,motorsteunen zou ik van powerflex nemen heb je geen omkijk meer naar en van je ophaningsrubbers ook.
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
waar heb je die BMC gekocht? Carterontluchting zal zo blijven. Probleem zit mogelijk bij de computer (CEM of ECM of zoiets) en/of de gaskleb.
Verder is de wagen in topconditie. De ophangingsrubbers en motorsteunen zijn blijkbaar recent vervangen geweest
Verder is de wagen in topconditie. De ophangingsrubbers en motorsteunen zijn blijkbaar recent vervangen geweest
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Hier heb ik hem vandaan ken je wel,geef 10 tot 15 pk winst.
http://www.europeantuning.nl/shop/index ... 1&Itemid=6
http://www.europeantuning.nl/shop/index ... 1&Itemid=6
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
ik denk dat ik het momenteel zo standaard zal houden... Als de CPU en de gasklep moeten vervangen worden, zit ik met te zware kosten 
Edit; voor zover ik weet zijn de blokken van de C70 gelijk aan de V70 en S60, maar dat staat er niet vermeld? Is er dan toch een verschil mss?

Edit; voor zover ik weet zijn de blokken van de C70 gelijk aan de V70 en S60, maar dat staat er niet vermeld? Is er dan toch een verschil mss?
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Die nieuwe modellen hebben variabele kleppentiming heb jij ook denk ik,ik heb nog het vorge blok wat inde 850 C70 V70 zit,ik heb het laaste blok nog zonder ETM.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Check www.ipdusa.com voor leuke spulletjes 
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Daar is european dealer van.FrankS60 schreef:Check www.ipdusa.com voor leuke spulletjes
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja klopt, tegen de hoofdprijs. Je kunt voor de prijzen die ET vraagt ook zelf je spullen op laten sturen. Verder hebben ze niet alles in het assortiment op hun website. Misschien dat ze het wel kunnen leveren maar dan moet je nog steeds op de IPD site kijken wat je dan wilt hebben...volvo c70 t5 schreef:Daar is european dealer van.FrankS60 schreef:Check www.ipdusa.com voor leuke spulletjes
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Ja dat klop wel,maar european heb nu wel meer als een jaar geleden,hij moet ook verdienen hé..heb ook een paar dingen van IPD via european had hij gewoon in zijn magazijn.FrankS60 schreef:Ja klopt, tegen de hoofdprijs. Je kunt voor de prijzen die ET vraagt ook zelf je spullen op laten sturen. Verder hebben ze niet alles in het assortiment op hun website. Misschien dat ze het wel kunnen leveren maar dan moet je nog steeds op de IPD site kijken wat je dan wilt hebben...volvo c70 t5 schreef:Daar is european dealer van.FrankS60 schreef:Check www.ipdusa.com voor leuke spulletjes
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Geleden als in "lastige tijd doorgemaakt"? Snap weer weinig van je verhaal.
En over het feit dat hij ook moet verdienen; ik denk niet dat ET erg snel om zal vallen als specialist. En ik ga niet de marktwerking proberen tegen te gaan door bij een duurdere zaak exact hetzelfde onderdeel te kopen. Als hij wil verdienen dan moet hij net als iedere ondernemer zorgen dat hij slimmer inkoopt dat zijn concurrent en daar marge pakt. Als die marge te laag wordt, moet je de volumes opschroeven om alsnog je winst te pakken.
De tactiek bij ET lijkt echter een laag volume, en dan flinke winst per verkocht onderdeel. Maakt mij niet uit, maar daarom koop ik er niet/weinig. Overigens staat het buiten kijf dat het technisch gezien een zeer goed bedrijf is met enorm veel kennis. Mocht je dus serieuze tuning overwegen dan zou ik mensen daar zeker naar verwijzen (in het verleden ook gedaan).
En over het feit dat hij ook moet verdienen; ik denk niet dat ET erg snel om zal vallen als specialist. En ik ga niet de marktwerking proberen tegen te gaan door bij een duurdere zaak exact hetzelfde onderdeel te kopen. Als hij wil verdienen dan moet hij net als iedere ondernemer zorgen dat hij slimmer inkoopt dat zijn concurrent en daar marge pakt. Als die marge te laag wordt, moet je de volumes opschroeven om alsnog je winst te pakken.
De tactiek bij ET lijkt echter een laag volume, en dan flinke winst per verkocht onderdeel. Maakt mij niet uit, maar daarom koop ik er niet/weinig. Overigens staat het buiten kijf dat het technisch gezien een zeer goed bedrijf is met enorm veel kennis. Mocht je dus serieuze tuning overwegen dan zou ik mensen daar zeker naar verwijzen (in het verleden ook gedaan).
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -