Is het kopen van een V70 2004 D5 met 285000 km onverstandig?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Voor rond de 14000 euro is er genoeg te koop bij bijv lease plan en andere ex leaseauto bedrijven.
Voor dat geld koop je er ook eentje uit 2005 met rond de 150000km...
Gebruikersavatar
Jurgen76
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16.01.2010 - 21:29
Locatie: Zuidwolde

Ben vandaag in hardenberg geweest. Niet een mooie strakke auto. Ook DLD import. Dat wordt hem voor mij in ieder geval niet.
V70 D5 Edition II 2006 Bluepearl
850 GLT 1992 special print de heilige koe
Peugeot 307 SW 2004
VW passat 1.9 Tdi Variant 1999
Peugeot 306 Xsi 1994
Peugeot 205 Gti 1.9 1992
regiorunner
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 27.10.2009 - 17:30

Jurgen76 schreef:Ook DLD import.
Ja und? :evil:
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

gevanje schreef:
chris_zweden schreef:Hoe zijn de remschijven, versnellingsbak, koppeling? dat zijn bekende slijtage onderdelen.
Verder moet je er bij dit soort km.standen rekening mee houden dat de dynamo en startmotor een keer aan de beurt zijn. Als de prijs er naar is, is hier wel overheen te komen.
:?: :?: :?: Na 150.000km nieuwe startmotor en dynamo :?: :?: :?: Ik rijd
nu 25 jaar auto, nog nooit Volvo (tot 2007) en heb pas 1x bij een auto beide zaken moeten vervangen....mijn Renault 5 uit 1986.
Ik hoop dat je grapjes maakt
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
obrasp
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 24.01.2007 - 22:54

Na 150.000km nieuwe startmotor en dynamo :?: :?: :?: Ik rijd
nu 25 jaar auto, nog nooit Volvo (tot 2007) en heb pas 1x bij een auto beide zaken moeten vervangen....mijn Renault 5 uit 1986.
Ik hoop dat je grapjes maakt
Mee eens. Zelfs bij mijn cit. XM uit '92 heeft de startmotor het 250.000 km uitgehouden, dan mag je van een Volvo toch zeker het dubbele verwachten.
Gebruikersavatar
Jurgen76
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16.01.2010 - 21:29
Locatie: Zuidwolde

« Jurgen76 » :Ook DLD import.


Ja und?
Zo'n auto kan natuurlijk prima zijn, maar ik huiver altijd een beetje bij het feit dat het verleden van voor de import vrijwel niet met zekerheid is te traceren.
En als ik dan toch een importauto ga kopen, dan wil ik hem ook wel zelf gaan importeren, en zo zelf het voordeel pakken. Al zal ik op dit moment totaal niet weten hoe ik dat moet regelen. En waar ik dan zo'n auto moet aanschaffen ? Volvoforum.DE brauchen denk ich dan maar!
V70 D5 Edition II 2006 Bluepearl
850 GLT 1992 special print de heilige koe
Peugeot 307 SW 2004
VW passat 1.9 Tdi Variant 1999
Peugeot 306 Xsi 1994
Peugeot 205 Gti 1.9 1992
Gebruikersavatar
Drs Tromp
2nd Gear member
Berichten: 215
Lid geworden op: 13.05.2009 - 17:49
Locatie: Coevorden

Diezelfde dingen staan mij ook tegen bij het kopen van een auto in Duitsland.
Hoe pak ik het aan en wat kom ik voor verrassingen tegen.
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Drs Tromp schreef:Diezelfde dingen staan mij ook tegen bij het kopen van een auto in Duitsland.
Hoe pak ik het aan en wat kom ik voor verrassingen tegen.
zie hier:http://www.cartuning-guide.com/auto-importeren.html
geen glans zonder wrijving
Virgin drive
2nd Gear member
Berichten: 137
Lid geworden op: 17.02.2009 - 12:59

Elke auto is zo goed als de vorige eigenaar ermee om is gegaan, je kunt bij een prijspakker voor weinig net zo'n goede auto kopen als bij de dealer uit de showroom.

Kijk goed naar gebruikers sporen en voor een paar duizend euro minder bij bv Milano reserveer je er voor je zelf gewoon wat achterstallig onderhoud in.

Wij hebben hier ook een V50 vandaan en een bij Usedcarcenter van ing (rechtstreeks van de lease maatschappij) beide prima auto's met een goede staat van dienst en verleden.

Bij beide is de volledige lease historie inzichtelijk hetgeen vertrouwen in de auto geeft.

Vraag me alleen af of het importeren van een auto nu echt veel scheelt met onze gekelderde markt.

Dus wat je ook kiest succes met de aanschaf.
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Jurgen76 schreef:
« Jurgen76 » :Ook DLD import.


Ja und?
Zo'n auto kan natuurlijk prima zijn, maar ik huiver altijd een beetje bij het feit dat het verleden van voor de import vrijwel niet met zekerheid is te traceren.
En als ik dan toch een importauto ga kopen, dan wil ik hem ook wel zelf gaan importeren, en zo zelf het voordeel pakken. Al zal ik op dit moment totaal niet weten hoe ik dat moet regelen. En waar ik dan zo'n auto moet aanschaffen ? Volvoforum.DE brauchen denk ich dan maar!
http://www.ucl.volvocars.de/
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

Leef je uit met deze 2 sites en je bent al voor 90% klaar.

Een Duitse Volvo kopen bij een erkende Duitse Volvo-dealer is net zo (on)zeker als een Nederlandse Volvo kopen bij een erkende Nederlandse Volvo-dealer
En ja zelf importeren kan aantrekkelijk zijn, ik spreek uit ervaring

Hier een overzichtje van Duits aanbod van 2003-2004 met max. 180.000km en max. 13.000 euro
Er zal 2000-3000 bpm bijkomen voor een 2003 tot 2004 model D5
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Nou nog een paar in Munster, net over de grens.

1
2
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

bartv70 schreef:
Jurgen76 schreef:
« Jurgen76 » :Ook DLD import.


Ja und?
Zo'n auto kan natuurlijk prima zijn, maar ik huiver altijd een beetje bij het feit dat het verleden van voor de import vrijwel niet met zekerheid is te traceren.
En als ik dan toch een importauto ga kopen, dan wil ik hem ook wel zelf gaan importeren, en zo zelf het voordeel pakken. Al zal ik op dit moment totaal niet weten hoe ik dat moet regelen. En waar ik dan zo'n auto moet aanschaffen ? Volvoforum.DE brauchen denk ich dan maar!
http://www.ucl.volvocars.de/
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

Leef je uit met deze 2 sites en je bent al voor 90% klaar.

Een Duitse Volvo kopen bij een erkende Duitse Volvo-dealer is net zo (on)zeker als een Nederlandse Volvo kopen bij een erkende Nederlandse Volvo-dealer
En ja zelf importeren kan aantrekkelijk zijn, ik spreek uit ervaring

Hier een overzichtje van Duits aanbod van 2003-2004 met max. 180.000km en max. 13.000 euro
Er zal 2000-3000 bpm bijkomen voor een 2003 tot 2004 model D5
En ter aanvulling. Te vermijden:

"Nur fuer Export", "In Kunden auftrag".

Nuttig om te weten: aan de Duitse vraagprijzen is vaak weinig te doen (in jouw prijsklasse). 500 euro en wat werk is vaak het maximale.
Controleer de fahrbrief, alle eventuele verzekeringsschades staan hier op vermeld.
Kenteken en verzekering zijn in een paar uur te regelen. Je kunt gerust met een kurzzeit kenzeichen rijden in NL (is goedkoper dan een Export kenzeichen). Zeg dan bij het Fahrzeugambt dat je "bis die Grenze fahrt". In NL blijft het bij een waarschuwing mocht je aangehouden worden.
Kenteken met groene kaart kost ongeveer 100euro, de garage kan dit vaak goedkoper voor je doen.

Hals und Beinbruch !
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurgen76
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16.01.2010 - 21:29
Locatie: Zuidwolde

Erg blij ben ik emt je link naar de bpm calculator. Het valt me mee wat er nog bijkomt. (al blijft belasting betalen natuurlijk niet mijn hobby).
Ik had al vaker eens op mobile.de geneusd, maar had duidelijk te hoge bedragen voor BPM in gedachte! Ik ga dit zeker nog eens even serieus bekijken.
V70 D5 Edition II 2006 Bluepearl
850 GLT 1992 special print de heilige koe
Peugeot 307 SW 2004
VW passat 1.9 Tdi Variant 1999
Peugeot 306 Xsi 1994
Peugeot 205 Gti 1.9 1992
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”