Alarmerende klachten over de XC-90 uit de US.

mad
6th Gear member

Heb een poosje zitten lezen in http://www.carsurvey.org/reviews/volvo/ ... ts/page-9/
en het is werkelijk heel bijzonder.
Waarom bestaan in NL deze klachten (nog) niet? Zou dat echt aan de olie en het octaangehalte liggen? Dan nog.... zoveel ellende op een rij verzin je niet..
XC70 D5 2009 Ocean Race
t5power
5th Gear member

Ik snap niet waarom er zo moeilijk over deze posting wordt gedaan, iemand is zo vriendelijk om informatie op een forum te posten die wel eens relevant zou kunnen zijn. Misschien dat de situatie niet 1 op 1 kan worden vergeleken, blijft toch waardevolle info?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
beer1952
1st Gear member

Hoi Aantje,

Bedankt voor je bijdrage; ik ben het helemaal eens met wat je zegt. Je bent niet de enige die in de US heeft gewoond. Ik heb gelezen dat de XC90 speciaal voor de Amerikaanse markt is ontworpen en er door Volvo/Ford een uitgebreid R&D programma in de US voor is gehouden. De 5-pitter is natuurlijk niet zo geavanceerd en kan daarom redelijk wat van die ellende hebben. Ik neem dan ook aan dat bij het ontwerp van een nieuw type motor en bijbehorende transmissie voor de XC90 de Amerikaanse markt en situatie als uitgangspunt werd genomen en niet de Europese. Zeker, als we beseffen dat de Amerikaanse consument meteen begint te gillen, en vaak nog met succes ook. We mogen dus aannemen dat jouw argumenten ook door Volvo zijn meegenomen bij de plaatsing van een nieuw type motor. Indien er zich in de US geen problemen zouden voordoen en we het hier allemaal beter kunnen, zouden we met redelijke zekerheid kunnen stellen dat het ons niet zou gebeuren. Nu er zich wel problemen hebben voorgedaan, is het nog lang niet zeker dat ze hier niet zullen voorkomen, als je begrijpt wat ik bedoel. Verder zijn de gerappoteerde problemen, die van de versnellingsbak (6-bak), roesten en afbreken van cruciale motorlagers door vocht (acht cil) en linkages van voornamelijk het rechter voorwiel. Dit kan toch nauwelijks iets met type olie of brandstof te maken hebben, of heb ik wat bijscholing nodig.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

beer1952 schreef:Meneer Bart,

Ik ben het met u eens, maar wees dan ook zo sportief om met feiten en cijfers aan te komen en niet met zo'n dooddoenertje

Beer
geen van de door u geschetste problemen komen hier voor, wel weer andere
Ben
Executive Member
Contacteer:

Beste mijnheer Beer (goh we zeggen in dit topic ineens 'mijnheer' tegen elkaar)

Ik zie in je berichtegeschiedenis dat ze telkens weer op 'fouten' in de US XC90 meldt. Niet alleen in dit topic maar ook in andere. Is er een speciale reden? heb je problemen met je eigen auto?
Als de problemen kennelijk alleen bij in de USA verkochte auto's voorkomen, waarom moeten we dat hier dan in detail weten?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
drowel
5th Gear member

Wat is nou het probleem, we krijgen hier informatie over een Volvo model (het is negatief) en opeens moeten daarover discussies gevoerd gaan worden omtrent het wel of niet relevant zijn.
Ik vind het erg goed dat deze informatie hier neergezet word. Ondanks dat ik zelf geen problemen heb gehad met mijn XC90 vind ik het interessant en nuttig om hierover wel te lezen.
Bedenk alleen al het feit dat importeren een steeds meer voorkomend fenomeen is, en je zal inzien dat er voor een hoop mensen toch relevante info te vinden is hier in dit topic!

Het lijkt me dan ook dat iedereen (naar mijn mening) een wat mildere houding mag aannemen, ik denk dat de sfeer daardoor het best blijft!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Importeren brengt risico's met zich mee, de door beer geschetste problemen zijn geen problemen die je hier vaak treft, als je ze al treft.
Je kunt de kwaliteit/levensverwachting van een Europese XC90 daar dan ook niet aan afmeten.
beer1952 schreef:Meneer Bart beweert dat het hier allemaal anders is, niet ik.
Het is dan logisch dat ik vraag om cijfers en feiten, iedereen kan immers wel wat beweren. Ik ben een onderwerp gestart met links naar gerapporteerde verhalen over mogelijke problemen bij de XC90. Ik denk dat we die niet in twijfel hoeven te trekken. Ik kom dus met feiten van anderen en u alleen met uw mening.
U stelt met een rapport (dat mij verder weinig zegt) dat zaken wereldwijd gelijk zouden moeten zijn en dat bestrijd ik door op te merken dat de geschetste problemen mij niet bekend zijn (dat mag iedereen uiteraard dan weer voor kennisgeving aannemen) overigens is een 2.5T in NL zeker geen probleemloze motor.
Vind Amerikanen met hun "lawsuit cutuur" ook niet een volk waar ik ueberhaupt wat van aanneem, "stemmingmakerij" is daar welhaast een exportproduct gebleken Beer klinkt iig al behoorlijk geintegreerd daar.
beer1952
1st Gear member

Hoi Ben,

Ik merk dat er nu op de man gespeeld wordt (door mijn mails na te gaan) en dat vind ik niet zo fair. Maar je hebt gelijk, dat zal wel een afwijking van mij zijn, LOL. Ik heb veel plezier van- en vertrouwen in mijn wagen. Echt super.
Ik realiseer me terdege dat van de ca. half miljoen XC90 er slechts een klein aantal zijn met problemen en dat dat bij elk merk voorkomt en dat de verhalen over goede auto's over het algemeen niet op een forum komen.
Als ik een forum bezoek, doe ik dat om iets te weten te komen over mijn auto wat ik niet wist. Dat de XC90 een klasse auto is, is algemeen bekend en heeft geen nieuwswaarde. Dan lenen problemen zich goed voor dit doel. Kijk maar een naar het journaal of een nieuwsuitzending op TV, niets dan ellende en kommer en kwel, terwijl we het hier toch allemaal goed hebben.
Dat ik veel naar de situatie in Amerika verwijs, komt omdat ik vind dat het overgrote deel van deze wagens daar wordt gereden en grote aantallen brengen nu eenmaal meer bijzondere situaties naar voren. Hoewel ik zelf zeker geen voorstander ben van 'Amerikaanse' toestanden, vind ik wel dat we er lessen van kunnen leren en dat we dat op een genuanceerde manier moeten vertalen naar de Nederlandse situatie. Dat kan forum bezoekers helpen met een diagnose als zij iets merken aan de auto of een aanschaf overwegen.
We kunnen het ook hebben over de overname van Geely of de stijging van de verkoop van Volvo's de laatste 6 maanden van dit jaar.
Ik vind tenslotte dat je je als moderator moet realiseren dat je altijd met forumleden te maken hebt van verschillende pluimage en interesses en dat ook moet kunnen respecteren. Wat dat aangaat, vind ik het raar, dat er hier blijkbaar een aversie heerst tegen negatief nieuws. We zijn toch allemaal oud en wijs genoeg om zelf conclusies te trekken. Aan iedereen de vrije keus om dit onderwerp over te slaan als ze dit niet willen lezen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het is zo dat alle merken op welke markt dan ook zo hun specifieke problemen en probleempjes kennen, en dat is nog best erg vaak landgebonden.
Een XC90 is bovengemiddeld als het om betrouwbaarheid gaat in het SUV segment, maar een SUV is nu eenmaal in de nodige opzichten een lastig voertuig
dutch xc90
Starter

Meneer Beer 1952

U tikt andere op de vingers terwijl u even later eigenlijk het zelfde zegt ! leest u het maar eens rustig na !
drowel
5th Gear member

Einde discussie nu? lijkt me de meest nuttige oplossing, en nu maar lekker on-topic blijven!
piotrV70
5th Gear member

bart simpson schreef:Een US Ford kende wat jaren terug een voorgeschreven oliewissel om de 100.000miles
De Northstar motor van Cadillac kan zelfs geruime tijd zonder olie.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Ben
Executive Member
Contacteer:

beer1952 schreef:Hoi Ben,

Ik merk dat er nu op de man gespeeld wordt (door mijn mails na te gaan) en dat vind ik niet zo fair.
Als er iemand fair is, ben ik het wel.
Ik ga niet af op mails (die heb ik niet) maar op berichten die je zelf hier op het forum geplaatst hebt Beer.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”