Goede morgen,
Ik heb een paar vragen m.b.t. mijn s80 uit 1999.
Allereerst, wil ik kwijt dat het een geweldige auto is, waar ik veel plezier aan beleef!
Dan de kleine irritaties.
Interieur:
Stof op de c stijlen laten los, wie heeft hiervoor praktische tips.
Het plastic wat om de gordel zit op de d stijl, is aan beide kanten gebroken, hoe kan ik deze makkelijk vervangen en waar kan ik deze kopen?
In de hemel, zit in het midden een plastic deksel, waaronder een kabel wat is hier normaliter te vinden?
Motorisch:
Bij (bijv.) het inparkeren, geeft de auto een bonk(wielen/lagers?), alsof hij even aanloopt.
Soms krijg ik de versnelling niet vloeiend in de achteruit of in de 1.
Ik hoop dat jullie de probleempjes kennen en praktische tips hebben.
Groeten
Henri
S80 1999
- Welles
- 5th Gear member
Henri, welkom hier!
De rest laat ik beter aan anderen...
De bewegingssensor van het alarm.Hesel schreef:In de hemel, zit in het midden een plastic deksel, waaronder een kabel wat is hier normaliter te vinden?
De rest laat ik beter aan anderen...
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
-
- 1st Gear member
goedemiddag Henri,
jouw vraag:
Motorisch:
Bij (bijv.) het inparkeren, geeft de auto een bonk(wielen/lagers?), alsof hij even aanloopt.
Hier hebben wij ook last van, en dat gebonk (staat heel mooi bij een S80
) komt omdat het rubber waar de vering op zit, niet goed sluit na een aantal jaar. (die van ons is ook uit 1999) het schijnt dat het KAN helpen wanneer je die rubbers laat vervangen, maar dit is geen garantie.
Dat met de koppeling hebben wij ook af en toe. dan moet je hem even in zijn 1 zetten (wanneer hij niet goed in zijn achteruit gaat) een klein stukje naar voren rijden, en dan in zijn achteruit. Waarom dit gebeurt weten wij ook niet.
Groeten,
Samantha van der Spek
jouw vraag:
Motorisch:
Hier hebben wij ook last van, en dat gebonk (staat heel mooi bij een S80

Dat met de koppeling hebben wij ook af en toe. dan moet je hem even in zijn 1 zetten (wanneer hij niet goed in zijn achteruit gaat) een klein stukje naar voren rijden, en dan in zijn achteruit. Waarom dit gebeurt weten wij ook niet.
Groeten,
Samantha van der Spek
Volvo S80 uit 1999 2.4 170 pk sinds 21-06-2008
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Loop morgenochtend de werkplaats van je plaatselijke dealer eens binnen.
Daar loopt vast wel een monteur rond en die heeft er misschien wel eentje in z'n rommelbak
En anders naar de sloop, oh pardon het autorecyclingsbedrijf
Daar loopt vast wel een monteur rond en die heeft er misschien wel eentje in z'n rommelbak
En anders naar de sloop, oh pardon het autorecyclingsbedrijf

Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zoveel moeite voor een dopje van € 1,50?
Volvo for life
- iksee90
- 3rd Gear member
Gewoon bij de dealer. Zijn er in 2 matenHesel schreef:Iemand enig idee, waar ik het knopje(grijs dopje) op de gordel kan bestellen?
Ik kan de gordel anders niet door de b.stijl krijgen, waarvan ik het plastic om de gordel heen moet vervangen..