lager

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulb
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.09.2009 - 12:01

De 744 wil een nieuw wiellager rechts voor.

Het is een '90 zonder ABS.
Ik koop in Zweden bij Biltema een wiellagerset van 700, bouwjaar '90, zonder ABS.
Dat moet goed gaan...

Maar nu zit bij mijn wagen de remschijf vast op dat lagerhuis (of hoe dat ook maar heet), en bij de Biltema versie niet...

Waarom?????
343
245
765
744
145 US
245 D6
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Andere motor -> andere remschijven? Weet het niet hoor, is maar een gok.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

De 740 is voorzien van een aantal verschillende merken remsystemen, welke redeiljk door elkaar gebruikt zijn. Ik durf niet te zeggen of dit nog mee speelt in welk type schijf te gebruiken.
Wat ik wel weet is dat er op vroege types 740 een schijf met geintegreerde naaf gemonteerd werd, dit is na 87/88 dacht ik een heel eind vervangen voor losse schijven zonder naaf. Hier tussen zit wel degelijk een verschil wat betreft wiellagers dacht ik.

Het type met geintegreerde naaf:
Afbeelding

Het type zonder naaf:
Afbeelding

Jij zou in principe het onderste type moeten hebben... maar hoe precies de constructie daarvan in elkaar zit weet ik niet. Bij mijn vorige wagen heb ik het zooitje weleens uit elkaar gehad, maar die had met geintegreerde naaf.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

aan da hand van chassisnummer kun je dat zo opvragen bij een dealer..
Gebruikersavatar
paulb
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.09.2009 - 12:01

Dank voor de info.
Nu is de 'waarom'vraag beantwoord :)
343
245
765
744
145 US
245 D6
Gebruikersavatar
paulb
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.09.2009 - 12:01

Rechtsvoor is het geheel een keer vervangen, want daar zit nu dus de versie op van voor '87.
Links wel de na '87 versie, maar de remklauw is dan wel weer van voor '87.

Lekker handig, maar ik weet het nu gelukkig.
343
245
765
744
145 US
245 D6
Gebruikersavatar
iksee90
3rd Gear member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
Locatie: Noord Holland

Als je nu alleen een los lager nodig hebt, ga dan naar een plaatselijke SKF leverancier en geef het oude lager af. Grote kans dat ze het lager op vorraad hebben. Anders moet je bij de dealer een hele complete naaf kopen voor veel meer geld.
Gebruikersavatar
paulb
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.09.2009 - 12:01

had em besteld bij de plaatselijke automaterialenfirma. Die had em binnen na een dag.
343
245
765
744
145 US
245 D6
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”