Hi medeforummers,
Heb gelezen dat er 2tal auto's gestolen zijn van medeforummers en we weten natuurlijk niet hoeveel buiten forum om gestolen zijn, maar dat bracht mij op een idee.
Heb van de week in China een GPS/GPRS/SMS/VOICE Tracker gekocht.
Voor jaja je raad het al nee geen 1000,- euro maar 100,- inclusief GPS server om voertuig online te volgen.
Enige wat je moet hebben is een data abonement en een simkaart, mag ook pre-paid zijn, mits je genoeg beltegoed hebt voor SMS of GPRS(internet)
Dus heb ik zo'n vodafone pre-paid kaartje aangeschaft met internet blox onbeperkt internet voor 9,50 per maand.
En heb het al getest werkt helemaal toppie met de server op internet.
Bij de aankoop heb ik een een ID en wachtwoord gekregen om online mijn voertuig te volgen.
Daarvoor geen extra kosten.
Dus kan ik op elk moment zien of horen wie er in de auto rondrijd en waar de auto zich bevind etc:...
Maar nu is de vraag, ik moet het ook aansluiten op mijn elementen in de auto, voor stroom toevoer blokade en benzine blokade.
Waar kan ik een schema vinden welke kabels voor wat zijn?
En 2de vraag:
Waar is het beste plek om zo'n apparaat te verbergen?
Iemand ervaring?
Auto Gestolen? GPS Tracker en nu....
-
- 5th Gear member
Wat een gaaf project. Heb je een link naar dat apparaatje? Lijkt me ook wel geinig.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 8th Gear member
heeft het apparaat geen eigen stroomvoorziening? b.v. een accu die tenminste 48 uur werkt na uitvallen boordstroom?Sathumax schreef:
Maar nu is de vraag, ik moet het ook aansluiten op mijn elementen in de auto, voor stroom toevoer blokade en benzine blokade.
En 2de vraag:
Waar is het beste plek om zo'n apparaat te verbergen?
Iemand ervaring?
m.i. zijn er genoeg plekken in een auto te vinden om zoiets te verstoppen...
Waarom zit er eigenlijk een brandstof blokkade op, als ze niet weg komen, heeft de GPS tracker ook niet veel zin (tenzij de auto in een truck wordt geladen of weggesleept wordt..)
Een aantal jaren geleden heb ik eens een (geheim en strategisch geplaatst) schakelaartje tussen stroomvoorziening brandstofpomp gezet op een oude auto, maakt het wegrijden ook een stuk lastiger.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 3rd Gear member
Weet niet hoe groot het is, maar misschien dat je genoeg ruimte hebt in het dashboard bij de zij-ingang naast het stuur. Daar zit zo'n luikje die je open kunt trekken, daarachter zit o.a. zekeringbox.
Edit: wel een gaaf project overigens, ik zou ook wel wat meer informatie/foto's willen over wat je gekocht heb!!
Edit: wel een gaaf project overigens, ik zou ook wel wat meer informatie/foto's willen over wat je gekocht heb!!
Volvo S60 D5 Edition MY2004
-
- 2nd Gear member
allemaal wel leuk en aardig alleen voor opsporing wordt hij door de politie niet gebruikt
omdat dat "inbreuk is op de privacy"
heb het zelf ook meegemaakt bij mijn vorige baas die had een jaguar ook uitgerust met een track en trace systeem toen hij gestolen werd,
gaf hij dit aan bij de politie,die zei dat ze niet mochten gebruiken terwijl we real live konden zien waar hij reed en stond via internet.
omdat dat "inbreuk is op de privacy"
heb het zelf ook meegemaakt bij mijn vorige baas die had een jaguar ook uitgerust met een track en trace systeem toen hij gestolen werd,
gaf hij dit aan bij de politie,die zei dat ze niet mochten gebruiken terwijl we real live konden zien waar hij reed en stond via internet.
- FrankS60
- 5th Gear member
Dan wacht je toch niet op de politie... 
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
Wou ik net zeggen, dan ga ik hem zelf halen.FrankS60 schreef:Dan wacht je toch niet op de politie...
Ik zal spul deze week krijgen.
Zal wat foto's maken en iets meer over vertellen.
Tot die tijd moet ik nog 2 nachtjes slapen

En dan afwachten tot DHL langs komt

Voor de mensen die mij mailen omtrend kosten en aankoop van deze gps tracker:(waar/waneer)
En omdat ik niet veel zin heb om iedereen 1 voor 1 uitleg te gaan geven.
Zoals hierboven genoemd zal ik alle details binnenkort vertellen.
Zal er een kleine verslag van maken

- FrankS60
- 5th Gear member
Ik ben benieuwd! Als het allemaal werkt zoals het moet dan ga ik het ook wel serieus overwegen!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- piotrV70
- 5th Gear member
Daar zou ik een chinees apparaat van 100eu helemaal niet op aansluiten. Wat heeft dat trouwens met het "tracken" van de auto te maken ?Sathumax schreef: Maar nu is de vraag, ik moet het ook aansluiten op mijn elementen in de auto, voor stroom toevoer blokade en benzine blokade.
- leip11
- 5th Gear member
- Contacteer:
veilig is dit ook niet om dit soort dingen te blokkeren als je weet dat hij gestolen is.
doe je dit tijdens het rijden veroorzaak je nog een ongeluk ook. dan weet je zeker dat je auto niet meer heel bij je terug komt.
het tracen lijkt me ook wel wat. is die website waar je op zit wel betrouwbaar. dat hij niet in de loop van de week eropeens uit zit?
doe je dit tijdens het rijden veroorzaak je nog een ongeluk ook. dan weet je zeker dat je auto niet meer heel bij je terug komt.
het tracen lijkt me ook wel wat. is die website waar je op zit wel betrouwbaar. dat hij niet in de loop van de week eropeens uit zit?
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
- leip11
- 5th Gear member
- Contacteer:
ja dat wel. maar dan heeft het toch geen nut om hem in te bouwen. of je hem kwijt ben of total loss ergens ziet staan. schiet je toch alle bij niet echt mee op.
TIMO
waterpolo a way of life
waterpolo a way of life
-
- 2nd Gear member
Het punt is dat je op afstand de autko kan bekijken, je kan stroomtoevoer afbreken zodat de auto geen stroom meer krijgt en dient te stoppen, benzine toevoer kun je hiermee ook blokeren, zodat de auto geen bezine meer krijgt.
En nog een taal andere mogelijkheiden.
Het apparaat is gekocht bij een bedrijf die zich daarmee ook bezig houd, heb hem nietzomaar willekeurig bij iemand in china gekocht.
Maar zoals ik al eerder in de posting aangegeven heb, alles komt over 2 dagen.
Alle info etc:
En nee het is geen oplichting of een bedrijf die na 1 week mee stopt.
Het bedrijf houdt zich bezig met verkoop van deze apparaten.
Ik wil hier geen reklame maken voor die beste man, trouwens ik weet niet of ik de naam hier zo mag noemen.
En ik heb absoluut geen aandelen hierin.
En ik verkoop niets, laat dat voorop staan.
Het apparaat is gekocht bij een bedrijf die zich daarmee ook bezig houd, heb hem nietzomaar willekeurig bij iemand in china gekocht.
Alle info etc:
Ik wil hier geen reklame maken voor die beste man, trouwens ik weet niet of ik de naam hier zo mag noemen.
- piotrV70
- 5th Gear member
That's an amazing discovery Mike ! Tell us more !Sathumax schreef:Het punt is dat je op afstand de autko kan bekijken, je kan stroomtoevoer afbreken zodat de auto geen stroom meer krijgt en dient te stoppen, benzine toevoer kun je hiermee ook blokeren, zodat de auto geen bezine meer krijgt.
Alle info etc:
- liquid_force
- 6th Gear member
zelf heb ik een Spot-Messenger in de C70 ingebouwd ... functioneert zeer goed moet ik zeggen 

-
- 2nd Gear member
Komt ie mensen:
Door tijd gebrek even heel snel samenvating maken:
GPS Tracker (CT04) die ik gekocht heb.
Eerst wat foto's
Foto 1:

GPS Tracker (waar de simkaart ingaat),GPS antenne,GSM antenne,kabels,rele,microfoon,software CD.

Foto voorkant

Foto achterkant.
GPS Tracker is netjes verpakt geleverd door DHL persoon op dinsdagmiddag.(Donderdag besteld in China)op link
Heb hem nog niet geinstaleerd.
Helaas geen tijd voor:
Afmeting: 8x4x2,5
Er zit een backup batterij in, die ongeveer 8uur meegaat, mocht er geen stroom zijn.
Voor de koop kon ik een demo bekijken op deze (link) website:
Je kan zelf even inloggen en bekijken met:
ID: test WW:1
Bij de aankoop heb ik een ID en WW gekregen die ik lifetime kan gebruiken met mijn GPS Tracker op de bovengenoemde website.
Ook kan ik elke nieuwe en extra GPS Trackers die ik koop zelf bij mijn ID lijst toevoegen en zo meerdere voertuigen volgen.(zonder extra kosten)
Er kan dus gewerkt worden met meerdere GPS Trackers.
Ik kan ook kiezen om zelf een track en trace website de lucht in te gooien met:(GPSgate Server v2.3)
Zodra ik een simkaart in de GPS Tracker plaats kan ik het apparaat helemaal programeren door middel van SMS code's die ik naar de GPS Tracker stuur.
Ik kan de auto aan de hand van GPRS(internet) of via SMS volgen.
Ook kan ik aan de hand van SMS code's deuren dicht of open gooien, alarm af laten gaan, stroom uitzetten, etc:
Door te bellen naar de GPS Tracker kan ik meeluisteren, wat er op dat moment gebeurt in de auto.
Dit is heel snel even wat ik zo op noem, zijn er vragen dan hoor ik het graag.
Door tijd gebrek even heel snel samenvating maken:
GPS Tracker (CT04) die ik gekocht heb.
Eerst wat foto's
Foto 1:

GPS Tracker (waar de simkaart ingaat),GPS antenne,GSM antenne,kabels,rele,microfoon,software CD.

Foto voorkant

Foto achterkant.
GPS Tracker is netjes verpakt geleverd door DHL persoon op dinsdagmiddag.(Donderdag besteld in China)op link
Heb hem nog niet geinstaleerd.
Helaas geen tijd voor:
Afmeting: 8x4x2,5
Er zit een backup batterij in, die ongeveer 8uur meegaat, mocht er geen stroom zijn.
Voor de koop kon ik een demo bekijken op deze (link) website:
Je kan zelf even inloggen en bekijken met:
ID: test WW:1
Bij de aankoop heb ik een ID en WW gekregen die ik lifetime kan gebruiken met mijn GPS Tracker op de bovengenoemde website.
Ook kan ik elke nieuwe en extra GPS Trackers die ik koop zelf bij mijn ID lijst toevoegen en zo meerdere voertuigen volgen.(zonder extra kosten)
Er kan dus gewerkt worden met meerdere GPS Trackers.
Ik kan ook kiezen om zelf een track en trace website de lucht in te gooien met:(GPSgate Server v2.3)
Zodra ik een simkaart in de GPS Tracker plaats kan ik het apparaat helemaal programeren door middel van SMS code's die ik naar de GPS Tracker stuur.
Ik kan de auto aan de hand van GPRS(internet) of via SMS volgen.
Ook kan ik aan de hand van SMS code's deuren dicht of open gooien, alarm af laten gaan, stroom uitzetten, etc:
Door te bellen naar de GPS Tracker kan ik meeluisteren, wat er op dat moment gebeurt in de auto.
Dit is heel snel even wat ik zo op noem, zijn er vragen dan hoor ik het graag.
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Mooi systeem.
Misschien goed om te weten dat GPRS gaat er wel in 5 jaar uit gaat. Hadden ze nog GPRS in China?
KPN heeft aangekondigd dat het GPRS netwerk in 5 jaar afsluit.
UMTS / 3G of het vervolg daarop zal beschikbaar zijn.
Ben benieuwd naar het inbouw verslag!
Misschien goed om te weten dat GPRS gaat er wel in 5 jaar uit gaat. Hadden ze nog GPRS in China?
KPN heeft aangekondigd dat het GPRS netwerk in 5 jaar afsluit.
UMTS / 3G of het vervolg daarop zal beschikbaar zijn.
Ben benieuwd naar het inbouw verslag!
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- liquid_force
- 6th Gear member
HSDPA (UMTS) is een gepatenteerde techniek, en de meeste chineese fabrikanten hebben geen zin om veel geld te betalen voor een licentie (helaas)