Hoge verwachtingen voor levensduur waargemaakt?
- Marcel
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
- Locatie: Gelderland
Onze 940 heeft minder rammeltjes als de S80 in het onderstel, de bekleding van de 940 is mooier dan die van de S80 en de lak van de 940 vertoont minder steenslag. Toch zit er 10 jaar verschil in en heeft de 940 2 ton meer gelopen(tegen veel lagere onderhoudskosten).
Gr. Marcel
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat komt omdat een 940 stomweg veel minder onderstel heeft dan een S80, de verfijningen daarin hebben een VEEL beter rijdende en sturende auto opgeleverd, een 940 van 1998 was toen toch echt totaal "out of date".Marcel schreef:Onze 940 heeft minder rammeltjes als de S80 in het onderstel, de bekleding van de 940 is mooier dan die van de S80 en de lak van de 940 vertoont minder steenslag. Toch zit er 10 jaar verschil in en heeft de 940 2 ton meer gelopen(tegen veel lagere onderhoudskosten).
Mooiere bekleding is relatief, de megasaaie stoffen interieurs van de 940 gaan misschien lang mee maar mooi waren ze beslist niet.
Een 940 is voorzien van zoveel minder onderdelen als een S80 dat de "relatieve onbetrouwbaarheid" van een S80 per onderdeel gemeten waarschijnlijk veel beter is als die van een 940.
- Marcel
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
- Locatie: Gelderland
klopt allemaal vrees ik, hoewel smaak relatief is.bart simpson schreef:Dat komt omdat een 940 stomweg veel minder onderstel heeft dan een S80, de verfijningen daarin hebben een VEEL beter rijdende en sturende auto opgeleverd, een 940 van 1998 was toen toch echt totaal "out of date".Marcel schreef:Onze 940 heeft minder rammeltjes als de S80 in het onderstel, de bekleding van de 940 is mooier dan die van de S80 en de lak van de 940 vertoont minder steenslag. Toch zit er 10 jaar verschil in en heeft de 940 2 ton meer gelopen(tegen veel lagere onderhoudskosten).
Mooiere bekleding is relatief, de megasaaie stoffen interieurs van de 940 gaan misschien lang mee maar mooi waren ze beslist niet.
Een 940 is voorzien van zoveel minder onderdelen als een S80 dat de "relatieve onbetrouwbaarheid" van een S80 per onderdeel gemeten waarschijnlijk veel beter is als die van een 940.
Maat het topic ging over levensduur en niet over relatieve levensduur per kilogram techniek. Blijft dat een 940 uit '98 een gedateerde auto is, maar wel compleet en comfortabel uitgerust. En dat er minder onderdelen inzitten kan kloppen maar dat heeft dus als gevolg dat de auto langer en goedkoper op de weg gehouden kan worden.
Dus dan mag ik concluderen dat de totale levensduur van de recentere modellen minder is maar het comfort hoger?
Gr. Marcel
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ Marcel, ik denk idd dat dat zo is, een 940 heeft zichzelf overleeft in de feitelijk 16 jaar dat dit concept geleverd is, een S80 (maar ook V70 en S60) spreken een veel bredere kopersgroep aan door een geaccepteerder uiterlijk en een hedendaags weggedrag.
Iedere moderne auto moet aan allerlei eisen voldoen die soms wat haaks staan op het "eeuwige leven" dat vroeger vaker voor leek te komen.
Iedere moderne auto moet aan allerlei eisen voldoen die soms wat haaks staan op het "eeuwige leven" dat vroeger vaker voor leek te komen.
- victor vd berg
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 17:22
- Locatie: Liempde
Hallo,
de binnenspiegel van mijn S80 lekt, een stinkende vloeistof.
Ook de spiegel kijkt niet meer helder.
Iemand zoiets ooit meegemaakt?
En wat doe je eraan?
Groeten Victor.
de binnenspiegel van mijn S80 lekt, een stinkende vloeistof.
Ook de spiegel kijkt niet meer helder.
Iemand zoiets ooit meegemaakt?
En wat doe je eraan?
Groeten Victor.