Hoge verwachtingen voor levensduur waargemaakt?

Marcel
4th Gear member

Onze 940 heeft minder rammeltjes als de S80 in het onderstel, de bekleding van de 940 is mooier dan die van de S80 en de lak van de 940 vertoont minder steenslag. Toch zit er 10 jaar verschil in en heeft de 940 2 ton meer gelopen(tegen veel lagere onderhoudskosten).
Gr. Marcel
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Marcel schreef:Onze 940 heeft minder rammeltjes als de S80 in het onderstel, de bekleding van de 940 is mooier dan die van de S80 en de lak van de 940 vertoont minder steenslag. Toch zit er 10 jaar verschil in en heeft de 940 2 ton meer gelopen(tegen veel lagere onderhoudskosten).
Dat komt omdat een 940 stomweg veel minder onderstel heeft dan een S80, de verfijningen daarin hebben een VEEL beter rijdende en sturende auto opgeleverd, een 940 van 1998 was toen toch echt totaal "out of date".
Mooiere bekleding is relatief, de megasaaie stoffen interieurs van de 940 gaan misschien lang mee maar mooi waren ze beslist niet.
Een 940 is voorzien van zoveel minder onderdelen als een S80 dat de "relatieve onbetrouwbaarheid" van een S80 per onderdeel gemeten waarschijnlijk veel beter is als die van een 940.
Marcel
4th Gear member

bart simpson schreef:
Marcel schreef:Onze 940 heeft minder rammeltjes als de S80 in het onderstel, de bekleding van de 940 is mooier dan die van de S80 en de lak van de 940 vertoont minder steenslag. Toch zit er 10 jaar verschil in en heeft de 940 2 ton meer gelopen(tegen veel lagere onderhoudskosten).
Dat komt omdat een 940 stomweg veel minder onderstel heeft dan een S80, de verfijningen daarin hebben een VEEL beter rijdende en sturende auto opgeleverd, een 940 van 1998 was toen toch echt totaal "out of date".
Mooiere bekleding is relatief, de megasaaie stoffen interieurs van de 940 gaan misschien lang mee maar mooi waren ze beslist niet.
Een 940 is voorzien van zoveel minder onderdelen als een S80 dat de "relatieve onbetrouwbaarheid" van een S80 per onderdeel gemeten waarschijnlijk veel beter is als die van een 940.
klopt allemaal vrees ik, hoewel smaak relatief is.
Maat het topic ging over levensduur en niet over relatieve levensduur per kilogram techniek. Blijft dat een 940 uit '98 een gedateerde auto is, maar wel compleet en comfortabel uitgerust. En dat er minder onderdelen inzitten kan kloppen maar dat heeft dus als gevolg dat de auto langer en goedkoper op de weg gehouden kan worden.
Dus dan mag ik concluderen dat de totale levensduur van de recentere modellen minder is maar het comfort hoger?
Gr. Marcel
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ Marcel, ik denk idd dat dat zo is, een 940 heeft zichzelf overleeft in de feitelijk 16 jaar dat dit concept geleverd is, een S80 (maar ook V70 en S60) spreken een veel bredere kopersgroep aan door een geaccepteerder uiterlijk en een hedendaags weggedrag.
Iedere moderne auto moet aan allerlei eisen voldoen die soms wat haaks staan op het "eeuwige leven" dat vroeger vaker voor leek te komen.
victor vd berg
1st Gear member

Hallo,
de binnenspiegel van mijn S80 lekt, een stinkende vloeistof.
Ook de spiegel kijkt niet meer helder.
Iemand zoiets ooit meegemaakt?
En wat doe je eraan?

Groeten Victor.
menjo
7th Gear member

Is het zo'n automatisch dimmende? Daar zit een soort gel in die van kleur verandert als je er spanning op zet. Ik denk dat dat niet repareerbaar is. Wordt een nieuwe halen dus
Plaats reactie

Terug naar “S80”