noodkreet 245 (gas en benzine probleem)

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Zal je net zien, bij de bezichtiging doet alles het en dan koop je de wagen en dan van het één op de andere dag niet willen starten op benzine.

Hij loopt ook slecht stationair op gas, hij staat te hobbelen en te schudden en slaat ook wel is af en bij wegrijden houd ie ook ff in. Overschakelen op benzine lukt niet meer en starten op benzine ook niet. Hij is op mijn verzoek nadat ik de auto had bekeken en bereden door de vorige eigenaar naar de APK gebracht dus het kan zijn dat ie qua gas te arm staat.

Ik weet dat de oudere injectie motoren op gas rommeliger lopen dan op benizne maar dit is ook nog eens een automaat en dan moet ie toch enigzins redelijk stationair draaien.

Als ik de motor stationair op gas laat draaien en ik schakel over op benzine hoor ik wel de benzine pomp ff draaien maar er hij start niet. Benzine meter staat nog niet in het rode gebied maar d'r net ff boven (paar mm). Ik zal d'r morgen eerst is wat sap bij gooien misschien wijkt de meter wel af en is ie schoon leeg.

Voor wat betreft de stationair afstelling voor gas wil ik graag jullie info want gas en een carburateur weet ik wel maar een injectie op gas is totaal iets nieuw voor mij.

Het betreft een:

Volvo 245
Bwjr 1982
3 traps met OD
B21??? injectie
Gas installatie

Over 2 weken heb ik een afspraak voor het afstellen op gas, maar om nu 2 weken met dat geschud en gehobbel bij elke kruising en stoplicht te staan heb ik geen zin in, dus help me alsjeblieft want we gaan 22 februari naar winterbergen en dan moet ie het wel doen.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Beetje offtopic, maar waar woon je? Hier in de buurt ( in heerhugowaard) zit Nordicar en die heb ik zoiets vergelijkbaars opnieuw af zien stellen binnen 20 minuten. Die weten precies hoe en wat met al die oudere blokken op gas enzo.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

FrankS60 schreef:Beetje offtopic, maar waar woon je? Hier in de buurt ( in heerhugowaard) zit Nordicar en die heb ik zoiets vergelijkbaars opnieuw af zien stellen binnen 20 minuten. Die weten precies hoe en wat met al die oudere blokken op gas enzo.
Woon in zaanstad dus niet zo ver van Nordicar, maar ik zou het ook wel zelf willen leren,
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Moet je eens op zaterdag afspreken met ze, dan kun je een brug huren voor 25 euro per dag/15 per dagdeel en dan kun je met ze afspreken dat ze het werk voor je doen terwijl je er met je neus bovenop staat. Ze rekenen hele schappelijke prijzen voor het werk dat ze doen, en zijn nooit te beroerd om je te vertellen hoe en wat. Zorg wel dat je van tevoren goede afspraken maakt dat zij in feite het werk moeten doen tenzij je het zelf snapt en wilt rommelen. De zaterdag is namelijk bedoeld voor zelfsleutelaars met waar nodig even technische ondersteuning van hun kant.

Ik weet niet hoe technisch je bent, maar misschien is het al voldoende als een monteur je verteld welk schroefje wat doet en even de uitlaatgas meet apparatuur voor je aansluit.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

Als het probleem zich voordoet sinds de APK keuring ,is het dan niet makkelijker om gewoon terug te gaan naar die garage om te vragen dat men ervoor zorgt dat de auto weer loopt zoals voorheen? :(

Ik heb al meermaals gelezen dat mensen een rottig lopende auto van de apk terugkrijgen,omdat aan de afstelling/CO schroeven is gedraaid en dan zelf gaan proberen om het probleem op te lossen of naar een andere garage gaan.
HSGHOR
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 15.08.2007 - 09:55
Locatie: Zwolle

Hallo Admiral,

Ik herken de problemen na de APK, ik ben het eens met Jos245, ga even terug naar de garagist. Mijn Volvo 240, B230F LPG, heeft soortgelijke problemen gehad. eerst ene backfire, uitlaat overleden en na het vervangen van de bovenste dode hoek sensor was dit probleem verholpen (draad helemaal verrot!, na 20 jaar dus dat mag) De LPG toevoer heeft alles te maken met het vacuüm, ik heb eerst alle vacuümslangen vervangen om uit te sluiten dat er valse lucht wordt aangetrokken. Daarna met de CO meter in de uitlaat alles nog eens laten afstellen door de garagist. Die heeft de boel perfect afgesteld. Niet starten op benzine kan het gevolg zijn van het feit dat er met die auto alleen maar op LPG is gereden. De injectoren kunnen verstopt zitten en ook in andere elementen van de benzine aanvoer kunnen verstoppingen zitten. Ik heb een reiningingsmiddel aan de benzine toegevoegd om de boel schoner te maken.

Succes! Eric
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

jos245 schreef:Als het probleem zich voordoet sinds de APK keuring ,is het dan niet makkelijker om gewoon terug te gaan naar die garage om te vragen dat men ervoor zorgt dat de auto weer loopt zoals voorheen? :(

Ik heb al meermaals gelezen dat mensen een rottig lopende auto van de apk terugkrijgen,omdat aan de afstelling/CO schroeven is gedraaid en dan zelf gaan proberen om het probleem op te lossen of naar een andere garage gaan.
Dan moet ik weer terug naar pijnacker (90 km) en ik heb hem niet laten keuren maar de vorige eigenaar.

Maar het rommelig lopen op gas is zo goed als verholpen. Bleek de vacuum slang van de vervroeger losgenomen te zijn en te zijn, en de slang was afgedopt met een boutje. Slang weer op de vervroeger en hij acceleert ook een stuk prettiger (zonder in te houden) en hij loopt ook stationair een stuk beter maar dat kan nog beter.

Ik ga wel naar de garage bij ons in de buurt, ik wil dat ie het gewoon doet als ik naar Winterbergen ga, en zeker op benzine.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Probleem op benzine starten en of overschakelen van gas naar benzine is opgelost. Bleek de electrische benzine pomp te zijn die kapot was. Mogelijk oorzaak was te lang op gas gereden en een te lege benzine tank waardoor condens vorming de pomp heeft doen begeven.

Maar hij rijd weer als de brandweer.
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Als ik dit zo allemaal hoor was je Combi toch lang niet zo slecht!??
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Boele schreef:Als ik dit zo allemaal hoor was je Combi toch lang niet zo slecht!??
Tja soms is niet elke keuze de juiste maar ik ben evengoed hartstikke blij met mijn 245.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

En dat is het belangrijkste, blij zijn met je Volvo en vooral met een 245.....
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

volvorider schreef:En dat is het belangrijkste, blij zijn met je Volvo en vooral met een 245.....
Vandaag ff 300 km gereden met de witte 245. 150 op benzine en 150 op gas terug. Wat rijd dat relaxed zeg zo'n 4 traps automaat. nog lekkerder dan mijn opel admiral 6 cill 3.0 ltr met een 3 traps automaat.

Auto blijft mooi stationair lopen als je bij het stoplicht staat, zowel op benzine als op gas.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Yep. Een 3 traps automaat maakt veel meer toeren.
De automaten van Volvo zijn erg robuust en comfi.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”