Mijn probleem met turbo boost

:
Al een langere tijd heb ik het fenomeen dat bij half gas al volledige boost werd ontwikkeld. De motor reageert bijzonder onrustig bij half gas. Bij half-gas het pedaal terug nemen resulteerde in een a twee keer bokken van de motor. Het vervelendste is dat na dit bokken er geen boost meer opgebouwd werd.
Een aantal malen hard remmen op de motor (hoog vacuüm?) maakte dat deze toestand van boostloosheid een einde komt.
Vandaag heb ik de TCV Turbo Control Valve (BCS) er uit gehaald voor nadere inspectie. Het merk is geen volvo of Bosch maar een Pierburg. Geen defecten, de omschakeling tussen de 3 poorten ging precies zoals bedoeld. Alles maar weer terug gebouwd totdat ik de niet-druk voerende slang moest aansluiten. Deze heb ik er expres afgelaten! Als vorm van een experiment.
Resultaat: Geen probleem met half-gas volledige boost meer!
Mijn vraag is: is dit toeval en heeft de niet drukvoerende lijn (blauwe stip) geen enkele mogelijkheid om dit probleem te veroorzaken? Zelf zit ik nu te denken aan een verstopping, dat de overdruk van de Waste gate nergens naartoe kan?
//Steven