Xenon ingebouwd: melding storing lampje dimlicht

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

Zoals de titel al aangeeft: Ik heb vandaag xenon ingebouwd (Pilot, geschikt voor auto's met canbus), waarna de bc de melding geeft dat er een storing is in een lamp voor het dimlicht. Het xenon werkt verder prima en is aangesloten conform gebruiksaanwijzing.

Iemand ervaring hiermee?
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

ik zou het aan Pilot vragen want hun geven aan dat het met can-bus moet werken, toch?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

Misschien toch verkeerde balasten geleverd?
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gebruikersavatar
Sander_S40
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 19.04.2009 - 11:20
Locatie: Ede

Pilot levert xenon sets die met de meeste can-bus systemen werken. Er zijn er altijd een paar die moeilijk doen en Volvo is er daar één van. Ook van Audi's is bekend dat ze moeilijk xenon aftermarket sets accepteren. Er zijn kabels beschikbaar speciaal voor Volvo en Audi. Bij mij werkt het met zo'n kabel zonder storingsmelding op de BC.
Volvo 440 1.9TD, rood, bj '95
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
Gebruikersavatar
kawaman
5th Gear member
Berichten: 1077
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Stomme opmerking wellicht ,maar heeft je auto wel canbus?
Want dan moet die kabel er juist niet tussen.
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

S80-T6 heeft canbus.

Shunt doorboren denk ik maar.
Even zoeken, is genoeg over gezegd in het forum.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik haak toch even in.
Ook ik heb Pilot xenon in onze S60 en hier werkt alles zonder problemen.
Ik krijg geen melding over de bc dat mijn lamp kapot is de lampen starten goed op en ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Dit alles zonder het doorboren van een shunt oid.
Als je een telnr wilt van diegene die het heeft ingebouwd zie ik je pm wel tegemoet.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

VolvoTech schreef:S80-T6 heeft canbus.

Shunt doorboren denk ik maar.
Even zoeken, is genoeg over gezegd in het forum.
Heb er inmiddels via een andere tip wat meer info over gevonden:
http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php? ... 78217cb8d2

Inderdaad de shunt doorboren. Bizar, maar het schijnt inderdaad te werken :shock:
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
riny
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 10.02.2007 - 20:45
Locatie: nh

hallo ik heb precies het zelfde probleem ,enkel als ik de auto start met de verlichting aan ,Als ik zonder licht start geen probleem , met een storing melder alleen als ik het licht aan doe alvoorens ik start, ik heb de automaat eruit gehaald daar ik wil beslissen waneer het licht nodig is , en in het buitenland geen licht signalen en meer van dat soort wil ontvangen .Optie gewoon het licht met de schakelaar als de motor loopt uit en weer aan doen .Volvo s60 d5
1971/1973 volvo 142 , 1973/1978 opel kadett gsi1980/1983 buggie classic 1600 1983/1988 citoen ds 1989/1999 bmw 325ia 2000/2006 audi a6 2006/20011 volvo s60 d5 2011/heden c70 d5
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Marc O. schreef:
VolvoTech schreef:S80-T6 heeft canbus.

Shunt doorboren denk ik maar.
Even zoeken, is genoeg over gezegd in het forum.
Heb er inmiddels via een andere tip wat meer info over gevonden:
http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php? ... 78217cb8d2

Inderdaad de shunt doorboren. Bizar, maar het schijnt inderdaad te werken :shock:
En, done? Succes?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gast

Marc O. schreef:Inderdaad de shunt doorboren. Bizar, maar het schijnt inderdaad te werken :shock:
Ik zou wel één meenemen op reserve.
Ik heb namelijk begrepen dat ze door deze ingreep wel eens willen doorbranden
en het gevolg zou dan zijn dat je in het geheel geen verlichting meer hebt.
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

AlexV70 schreef:
Marc O. schreef:Inderdaad de shunt doorboren. Bizar, maar het schijnt inderdaad te werken :shock:
Ik zou wel één meenemen op reserve.
Ik heb namelijk begrepen dat ze door deze ingreep wel eens willen doorbranden
en het gevolg zou dan zijn dat je in het geheel geen verlichting meer hebt.
Dat is inderdaad zo als je dat gaatje boort boven pootje 3. Maar als je hem op een andere lokatie boort en er een 8K2 weerstandje overheen soldeert dan heb je én geen valse melding meer (maar nog steeds wél een melding als er een lamp kapot is) én geen kans meer dat de shunt doorbrandt met uitvallen van de verlichting tot gevolg. Desalniettemin heb ik inderdaad een reserve shunt in de auto.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Het zal wel aan mij liggen maar toen ik het erin heb gekregen(okt 2009) functioneerde alles gewoon en dat doet het nog steeds, zonder het doorboren van shunts oid.
Voor dik €300 rijdt ik de hele winter al goed verlicht :angel12: rond.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”