Zo begon het bij mij ook, uiteindelijk bleek het een lekkage van de Stuurbekrachtigingspomp te zijn.
Kijk onder de motorkap en wellicht zie je wat olie in de buurt van de pomp/riem, of op de pakeerplaats.
Gekreun en geknars bij het sturen
- hogie
- 3rd Gear member
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 10.07.2005 - 14:59
- Locatie: Brabant
Volvo XC40 Inscription MY 2021
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Zelfde probleem gehad (alleen bocht naar links), weliswaar met het nivo op minimum zuigt de pomp lucht aan en veroorzaakt dit geluid.
Zelf controleren is een fluitje van een cent
Zelf controleren is een fluitje van een cent
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- avstrate
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09
Hallo
Als het reservoir nat is, bij de aansluiting van de slangen heb je een klein probleem. Slang vervangen helpt niet, het is namelijk een volvo v70/s60 probleem dat deze tankjes vaak gaan lekken. elke dealer weet dat. je moet gewoon het tankje inclusief de slang vervangen. Kostelijk grapje. de nieuwe slang gelijk goed vastzetten anders blijft die in de toekomst ook lekken. Kijk uit met deze okie. Rem en stuurpompolie maken je auto perfect kaal. Je lak is hier niet tegen bestand. Ben nu aan tankje 2 bezig. net als andere onderdelen absurd geld.
Als het reservoir nat is, bij de aansluiting van de slangen heb je een klein probleem. Slang vervangen helpt niet, het is namelijk een volvo v70/s60 probleem dat deze tankjes vaak gaan lekken. elke dealer weet dat. je moet gewoon het tankje inclusief de slang vervangen. Kostelijk grapje. de nieuwe slang gelijk goed vastzetten anders blijft die in de toekomst ook lekken. Kijk uit met deze okie. Rem en stuurpompolie maken je auto perfect kaal. Je lak is hier niet tegen bestand. Ben nu aan tankje 2 bezig. net als andere onderdelen absurd geld.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 18:36
- Locatie: Heerhugowaard
Tankje is idd wat nattig. Maar ook, wat iemand eerder schreef, als ik aan de slang voel welke volgens mij aan de pomp vast zit, kan ik deze slang "gewoon" zo heen en weer draaien en ik denk zelfs dat ik hem zo van de pomp los zou kunnen trekken!
Natuurlijk kan ik het niveau bekijken. Maar dat lost het probleem helaas niet op. Ik denk eerder dat die slang goed vast moet, eventueel een ander tankje en wat vloeistof er bij!
Natuurlijk kan ik het niveau bekijken. Maar dat lost het probleem helaas niet op. Ik denk eerder dat die slang goed vast moet, eventueel een ander tankje en wat vloeistof er bij!
Greetings DrDeJe
========================
*** Volvo S60 - 2,4 ltr. - 170 PK ***
========================
========================
*** Volvo S60 - 2,4 ltr. - 170 PK ***
========================
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Die slang zat bij mij ook los kwam ik vandaag achter! Heb ooit ook wel eens wat vloeistof bij moeten vullen, vroeg me al af hoe dat kwam.
Dus eenieder die dit leest, check even de slang die vanaf helemaal links vooraan op de pomp zit (hoogste ding waar de riem overheen loopt) of hij vast zit. Hoorde vandaag van een volvo monteur dat ding een bekend kwaaltje is!
Dus eenieder die dit leest, check even de slang die vanaf helemaal links vooraan op de pomp zit (hoogste ding waar de riem overheen loopt) of hij vast zit. Hoorde vandaag van een volvo monteur dat ding een bekend kwaaltje is!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Weet je dat zeker? Van remolie is dat bekend, maar van stuurolie heb ik dat nog nooit gehoord of gemerkt. Volgens mij kan dat geen kwaad voor de lak.avstrate schreef: Kijk uit met deze okie. Rem en stuurpompolie maken je auto perfect kaal. Je lak is hier niet tegen bestand.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- avstrate
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09
Ja, want ook hier zitten siliconen in. Net als bij het remsysteem Rem/koppel vloeistof moet een zo hoog mogelijk kookpunt hebben (ruim boven 150°C. Dampbelvorming zal de remvloeistof terugdrukken naar het reservoir, waarna geen druk meer opgebouwd kan worden. Dat wordt vapour lock (dampslot) genoemd.
Dat kookpunt moet tijdens het gebruik zo hoog mogelijk blij
Dat kookpunt moet tijdens het gebruik zo hoog mogelijk blij
- avstrate
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09
slangen los etc, is een bekende kwaal, vastdraaien is niet de oplossing helaas, en vervangen is het enige juiste om te doen. Helaas lost de sloop hier ook niks op. Was zelf ook eigenwijs en heb het elke keer vastgedraaid, maar dat hiel dus net conform wat de monteur had gezegd.
- Bobbl
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
- Locatie: East
Hoi sorry, maar heb het bericht nu pas gezien, maarre dan zijn je wielophangingrubbers naar z`n grootje, ik heb ze niet vervangen, maar compleet nieuwe draagarmen besteld via internet, was iets van 250 euro totaal, zonder inbouw.Rivano schreef:Bobbl schreef: Is het een gevoel alsof de voorbanden bij totaal insturen, over een takje of steen rollen??
Ik heb nu het probleem wat jij hier boven perfect hebt beschreven, had het zelf niet beter kunnen verwoorden..
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik had het voornamelijk alleen bij het scherp sturen naar links, bijvoorbeeld bij etageklimmen in een parkeergarage.
Maar dan stuurt die ook in eens als een heel andere auto!
Dus wel de moeite waard.
Grt
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Bij mijn V70 waren de leidingen onder het stuurhuis lek, op de plek waar ze het stuurhuis ingaan. Oliekeerringen kapot. Flinke lekkage op de beschermplaat onder de motor.
Leidingen zijn toen vervangen, gelukkig niet het stuurhuis, want dat is idd kassa. was voor 85 euro weer klaar.
Ik had ook last van vage stuurklachten, die na vervanging ook verdwenen zijn.
Openbaarde zich overigens door het janken van de stbkrpomp bij een bocht naar links (Rotonde)
Leidingen zijn toen vervangen, gelukkig niet het stuurhuis, want dat is idd kassa. was voor 85 euro weer klaar.
Ik had ook last van vage stuurklachten, die na vervanging ook verdwenen zijn.
Openbaarde zich overigens door het janken van de stbkrpomp bij een bocht naar links (Rotonde)
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =