V70 2.5 T op gas, of toch een D5
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Ik heb inmiddels meer dan 20 jaar op LPG gereden. Waarvan drie Volvo's (2 x 440) en een S40. De laatste had een G3 installatie van Volvo.
Ik kon geen verschil merken in vermogen tussen LPG of benzine bij die G3 installatie.
Na 250 kkm heeft de gaspomp in de tank wat problemen gehad maar pas bij 310 kkm deze vervangen.
Sinds een maand rijd ik een V50 D5. Ik was weer op zoek naar een LPG wagen maar een V50 met LPG zijn zeldzaam. Vandaar de diesel.
Per km is de brandstofprijs tussen LPG en Diesel in mijn geval vrijwel gelijk. Helaas is de belasting van de diesel wat meer.
Het geluid is wat stoerder en het koppel is indrukwekkend. (Voor mijn begrip tenminste)
Voordeel LPG-G3 is goedkoop in het gebruik.
Nadeel LPG: Vaak tanken (in mijn geval) en op vakantie moeilijk aan LPG te komen. Verder wat meer onderhoudskosten denk ik.
Ik kon geen verschil merken in vermogen tussen LPG of benzine bij die G3 installatie.
Na 250 kkm heeft de gaspomp in de tank wat problemen gehad maar pas bij 310 kkm deze vervangen.
Sinds een maand rijd ik een V50 D5. Ik was weer op zoek naar een LPG wagen maar een V50 met LPG zijn zeldzaam. Vandaar de diesel.
Per km is de brandstofprijs tussen LPG en Diesel in mijn geval vrijwel gelijk. Helaas is de belasting van de diesel wat meer.
Het geluid is wat stoerder en het koppel is indrukwekkend. (Voor mijn begrip tenminste)
Voordeel LPG-G3 is goedkoop in het gebruik.
Nadeel LPG: Vaak tanken (in mijn geval) en op vakantie moeilijk aan LPG te komen. Verder wat meer onderhoudskosten denk ik.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Helaas PLC, dat is nu eenmaal de manier hoe Bart communiceert. Gelukkig geeft hij nogal eens waardevolle informatie, dat maakt het wel aardig goed. En m.b.t. s3wage, daar moet je nog maar naar eens naar zoeken.Plc schreef:Tegelijkertijd valt het me op dat je nogal bits overkomt en regelmatig mensen de les leest. Volgens mij is dat niet nodig en kan je ook iemand uitleggen waarom hij ernaast zit. Dit zie ik als kennis delen op een prettige manier ... maar misschien sla ik ook hierin de plank mis ...
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 06.10.2009 - 09:17
Dus, kort samengevat, een 2.5T op LPG/LPI is geen probleem? (mits door een specialist ingbouwd en een flashlube smeersysteem erbij)
Mooi, dan ga ik ook maar eens naar een 2.5T kijken (met niet al teveel km's).
Mooi, dan ga ik ook maar eens naar een 2.5T kijken (met niet al teveel km's).
Mini Cooper S 1.3mpi 40th Anniversary
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is te kort samengevat, een 2.5T op gas halveerd in waarde, het is maar wat je geen probleem noemt
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
lees: wordt minder aantrekkelijk voor volvo dealers als je later besluit om je auto daar later in te ruilen. Particulier raak je zo'n auto natuurlijk gelijk kwijt, iedereen wil een goedkope volvo op gas.bart simpson schreef:dat is te kort samengevat, een 2.5T op gas halveerd in waarde, het is maar wat je geen probleem noemt
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
idd, ze hebben doorgaans idd een hele rij particuliere eigenaren gehad, allemaal blije gasrijders....
Volvo for life
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Dat klopt inderdaad. Deze mensen zijn de "oude" volvo motoren op gas gewend. Niet de generatie van na 2000 waarbij het stellen van de kleppen een kostbaar verhaal is etcetc. Zag vorige maand voor de zoveelste keer een V70/G3 van 2001 zonder cilinderkop in de garage staan.t5power schreef:lees: wordt minder aantrekkelijk voor volvo dealers als je later besluit om je auto daar later in te ruilen. Particulier raak je zo'n auto natuurlijk gelijk kwijt, iedereen wil een goedkope volvo op gas.bart simpson schreef:dat is te kort samengevat, een 2.5T op gas halveerd in waarde, het is maar wat je geen probleem noemt
Succes met je keuze.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Als iets duidelijk begint te worden na X maanden volvoforum, is dat het rijden op LPG G3 best kan (zelfs met turbo motoren) mits bepaalde zaken in acht worden genomen. Te weten flashlube en elke 60k kleppenstellen.Wolfs XC schreef:Dat klopt inderdaad. Deze mensen zijn de "oude" volvo motoren op gas gewend. Niet de generatie van na 2000 waarbij het stellen van de kleppen een kostbaar verhaal is etcetc. Zag vorige maand voor de zoveelste keer een V70/G3 van 2001 zonder cilinderkop in de garage staan.
Succes met je keuze.
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Dat is zeker zo maar ik heb nu al een aantal keren een V70 in de garage zien staan waarvan de kop gedemonteerd was. Deze wagens hadden op 1 na allemaal flashlube en kilometerstanden van boven de 200.000km.
Mij zal je niet horen zeggen dat het niet kan. Vind het alleen zonde van het geld (investering installatie, extra onderhoudskosten voor kleppenstellen en de restwaarde) en zou daarom een diesel prefereren.
Mij zal je niet horen zeggen dat het niet kan. Vind het alleen zonde van het geld (investering installatie, extra onderhoudskosten voor kleppenstellen en de restwaarde) en zou daarom een diesel prefereren.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
verklap dat nou niet, het is reuze lucratief zo'n koppie
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
bart simpson schreef:verklap dat nou niet, het is reuze lucratief zo'n koppie



XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome