Vorig jaar remschijven laten afdraaien + remblokken voor en achter vervangen. Voor: orginele Volvo remblokken. Achter: niet-orginele van het merk "Bremsa" :? Nu glimmen de voorste remschijven vanaf het begin als spiegels.
Achter is het nooit wat geworden, schijven sleten moeizaam in en oppervlakte van de schijven ziet er wat "verglaasd" (hoop ik goede woord) uit.
Remzadels lijken goed gangbaar.
Ik heb zelf de indruk dat de Bremsa blokken veel te hard zijn. Iemand hier ervaring mee? :?:
remblokken orgineel beter??
Kun je dat ook onderbouwen? want origineel komt soms van dezelfde fabriek als imitatie.CeeBee schreef:Origineel blijft voor normaal gebruik veelal het beste.
- CeeBee
- 5th Gear member
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
- Locatie: Westland
Ervaring, heb meerdere setjes origineel versleten en ook gewoon ferodo's enzo, maar na een set schijven en blokken vervangen te hebben na 5000km om dat de remweg niet optimaal was,gewisseld voor origineel. Voor een standaard auto is origineel echt wel beter(ook duurder).
"Imitatie" heeft ook vaker problemen met kromtrekken van de schijven of fading omdat de blokken de warmte niet snel kunnen afvoeren omdat ze een andere samenstelling hebben.
Wil je upgraden, dan kom je dus niet bij de dealer.
"Imitatie" heeft ook vaker problemen met kromtrekken van de schijven of fading omdat de blokken de warmte niet snel kunnen afvoeren omdat ze een andere samenstelling hebben.
Wil je upgraden, dan kom je dus niet bij de dealer.
XC40 B3 Plus Dark


- Gertjan R
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 12.01.2006 - 19:41
- Locatie: Paterswolde
Ceebee, je verhaal mbt kromtrekken lijkt aardig te kloppen. Enige tijd na het afdraaien/nwe blokken trilt de auto bij remmen boven de 100 km/h. :idea:
Nog suggesties voor een ander merk remblokken?
Nog suggesties voor een ander merk remblokken?
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Ik heb een automaat en daar hebben de remblokken wat meer te verduren dan bij een schakelbak. Gevoelsmatig ga ik zo wie zo niet (laten) experimenteren met veligheidszaken als remblokken. Ik heb dus geen ervaring met OEM blokken maar moet zeggen nog nooit problemen te hebben gehad met de originele blokken.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- Denniskl
- 5th Gear member
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
- Locatie: Velp (gld)
Die hebben zeker meer te verduren...Rogier64 schreef:Ik heb een automaat en daar hebben de remblokken wat meer te verduren dan bij een schakelbak. Ik moet zeggen nog nooit problemen te hebben gehad met de originele blokken.
Ik heb precies het zelfde. De mijne moesten bij 45000 km vervangen worden.
Aan de voorkant dan.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 05.11.2005 - 23:41
- Locatie: Wagenberg
Je moet rijden met die auto, niet remmen! Heb inmiddels dik 100.000 km gereden met V70 D5 (geen automaat) en nog steeds originele blokken en schijven, ook voor.
If you are so smart, why don't you drive a Volvo too?
- Denniskl
- 5th Gear member
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
- Locatie: Velp (gld)
Ja, das waar. Je moet rijden met die auto.
Maar soms als je hard rijd, moet je soms ook wat harder remmen. Hahaha
Maar soms als je hard rijd, moet je soms ook wat harder remmen. Hahaha
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 19:03
- Locatie: Z.O. Drenthe
- Contacteer:
Wanneer gaan schijven krom trekken....??? Als je bijvoorbeeld flink geremd hebt en stil staat en de voet op de rem houdt, tja dan willen ze wel krom trekken omdat de warmte op het punt waar de blokken op de schijf zitten de warmte niet kwijt kan. Dus bij een aut. de handrem erop of in de N stand.
V70 D5, Silver metallic, 225.000 km. en net weer nw. voorbanden...