remblokken orgineel beter??

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gertjan R
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 12.01.2006 - 19:41
Locatie: Paterswolde

Vorig jaar remschijven laten afdraaien + remblokken voor en achter vervangen. Voor: orginele Volvo remblokken. Achter: niet-orginele van het merk "Bremsa" :? Nu glimmen de voorste remschijven vanaf het begin als spiegels.
Achter is het nooit wat geworden, schijven sleten moeizaam in en oppervlakte van de schijven ziet er wat "verglaasd" (hoop ik goede woord) uit.
Remzadels lijken goed gangbaar.
Ik heb zelf de indruk dat de Bremsa blokken veel te hard zijn. Iemand hier ervaring mee? :?:
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Origineel blijft voor normaal gebruik veelal het beste.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Gast

CeeBee schreef:Origineel blijft voor normaal gebruik veelal het beste.
Kun je dat ook onderbouwen? want origineel komt soms van dezelfde fabriek als imitatie.
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Ervaring, heb meerdere setjes origineel versleten en ook gewoon ferodo's enzo, maar na een set schijven en blokken vervangen te hebben na 5000km om dat de remweg niet optimaal was,gewisseld voor origineel. Voor een standaard auto is origineel echt wel beter(ook duurder).
"Imitatie" heeft ook vaker problemen met kromtrekken van de schijven of fading omdat de blokken de warmte niet snel kunnen afvoeren omdat ze een andere samenstelling hebben.
Wil je upgraden, dan kom je dus niet bij de dealer.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gertjan R
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 12.01.2006 - 19:41
Locatie: Paterswolde

Ceebee, je verhaal mbt kromtrekken lijkt aardig te kloppen. Enige tijd na het afdraaien/nwe blokken trilt de auto bij remmen boven de 100 km/h. :idea:
Nog suggesties voor een ander merk remblokken?
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Ik heb een automaat en daar hebben de remblokken wat meer te verduren dan bij een schakelbak. Gevoelsmatig ga ik zo wie zo niet (laten) experimenteren met veligheidszaken als remblokken. Ik heb dus geen ervaring met OEM blokken maar moet zeggen nog nooit problemen te hebben gehad met de originele blokken.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Rogier64 schreef:Ik heb een automaat en daar hebben de remblokken wat meer te verduren dan bij een schakelbak. Ik moet zeggen nog nooit problemen te hebben gehad met de originele blokken.
Die hebben zeker meer te verduren...
Ik heb precies het zelfde. De mijne moesten bij 45000 km vervangen worden.
Aan de voorkant dan.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
RobV70
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 05.11.2005 - 23:41
Locatie: Wagenberg

Je moet rijden met die auto, niet remmen! Heb inmiddels dik 100.000 km gereden met V70 D5 (geen automaat) en nog steeds originele blokken en schijven, ook voor.
If you are so smart, why don't you drive a Volvo too?
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Ja, das waar. Je moet rijden met die auto.
Maar soms als je hard rijd, moet je soms ook wat harder remmen. Hahaha
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
volvomen-1
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 09.02.2005 - 19:03
Locatie: Z.O. Drenthe
Contacteer:

Wanneer gaan schijven krom trekken....??? Als je bijvoorbeeld flink geremd hebt en stil staat en de voet op de rem houdt, tja dan willen ze wel krom trekken omdat de warmte op het punt waar de blokken op de schijf zitten de warmte niet kwijt kan. Dus bij een aut. de handrem erop of in de N stand.
V70 D5, Silver metallic, 225.000 km. en net weer nw. voorbanden...
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

ik heb na +/- 120k nog geen problemen
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”