Sinds geruime tijd heb ik, of eigenlijk mijn 144, last van een gierende
achteras. Ik denk na 350 ton versleten werk.
Ik heb meerdere opties; waarvan een is, het -laten- reviseren. Wat best
wel duur is.
Wie heeft daarentegen ervaring met het uitwisselen van de as met een as
van een later model, 240 of zelfs 740/940.
gierende achteras 144
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21749
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Bij mijn vaders 144 hebben we de differentieel-olie vervangen. Daar kwam een beetje slijpsel uit en de geluiden waren minder met die nieuwe olie.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ik zou als ik jou was een goede 142/144/145 achteras terug hangen. Wel even goed opletten dat de eind reductie overeen komt.Ger56 schreef:Sinds geruime tijd heb ik, of eigenlijk mijn 144, last van een gierende
achteras. Ik denk na 350 ton versleten werk.
Ik heb meerdere opties; waarvan een is, het -laten- reviseren. Wat best
wel duur is.
Wie heeft daarentegen ervaring met het uitwisselen van de as met een as
van een later model, 240 of zelfs 740/940.
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Niet een 145 as pakken die liggen qua toeren te hoog als je op de snelweg rijd. Zijn wel sterker bij lagere toeren.ferdy schreef:Ik zou als ik jou was een goede 142/144/145 achteras terug hangen. Wel even goed opletten dat de eind reductie overeen komt.Ger56 schreef:Sinds geruime tijd heb ik, of eigenlijk mijn 144, last van een gierende
achteras. Ik denk na 350 ton versleten werk.
Ik heb meerdere opties; waarvan een is, het -laten- reviseren. Wat best
wel duur is.
Wie heeft daarentegen ervaring met het uitwisselen van de as met een as
van een later model, 240 of zelfs 740/940.
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Helemaal met Iroll eens: zelfs als ze geluid maken, gaan die assen nog héél lang mee! Nieuwe olie erin met teflon en gaan met die banaan!
En anders een 140 as eronder, en niet de 145 of van een originele overdrive-auto, want die zijn korter in overbrenging! (Let dan trouwens ook even op: er zijn zeker twee maten flensen op de achterassen)
En anders een 140 as eronder, en niet de 145 of van een originele overdrive-auto, want die zijn korter in overbrenging! (Let dan trouwens ook even op: er zijn zeker twee maten flensen op de achterassen)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/