IK HEB EEN NIEUWE VOLVO S80 T6 GEKOCHT VAN 2003 MODEL 2004.
NU HEB IK ONDEKT DAT BIJ VOLGAS DE MOTOR AF EN TOE EEN BEETJE INHOUD. DUS HIJ VERSNELD HOUDT EVEN IN VERSNELD WEER WAT KAN DIT ZIJN.??
Vraag over Volvo S80 T6 2003 Inhouden.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21749
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Caps Lock.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21749
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Probleem kan meerdere oorzaken hebben. In je auto zit een diagnose-systeem. Die kun je uit laten lezen op storingen.
Maar ik lees dat je de auto net hebt, dus een bezoekje aan de verkoper met deze storing zou eigenlijk wel op z'n plaats zijn.
Succes.
Maar ik lees dat je de auto net hebt, dus een bezoekje aan de verkoper met deze storing zou eigenlijk wel op z'n plaats zijn.
Succes.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 11:10
Ik heb net een draadje aangemaakt. Heb het zelfde probleem. Ook geen storingen bij het uitlezen die daar antwoord op geven.
Haal je luchtmassameter stekker keer los en rijd dan eventjes. Bij mij rijdt die dan weer op vol vermogen.
Haal je luchtmassameter stekker keer los en rijd dan eventjes. Bij mij rijdt die dan weer op vol vermogen.
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Dat zou je dan met name ook moeten merken aan een toerental dat onder het normale stationair toerental dipt bij gas loslaten (en wanneer de lockup van de automaat niet in ingeschakeld). Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een vervuilde ETM bij accellereren voor dit gedrag kan zorgen...Volvo 445 schreef:Gasklephuis schoonmaken, kan een hoop bagger inzitten, vindt je T6 niet lekker ...
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 12.01.2010 - 17:50
- Locatie: helmond
wat bedoel je met lock up ik heb dit wel een vaker gehoord.
hij houd ook maar heel even in en dan gaat hij weer.
hij doet dit ook alleen maar bij volgas en de kick down in.
als ik hem in de gear tronic zet is het wel minder omdat dan volgens mij de kick down niet werkt.
hij houd ook maar heel even in en dan gaat hij weer.
hij doet dit ook alleen maar bij volgas en de kick down in.
als ik hem in de gear tronic zet is het wel minder omdat dan volgens mij de kick down niet werkt.
- SanMercury
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24.12.2006 - 00:19
- Locatie: Houten
Heb exact hetzelfde probleem met mijn S80 T6, echt heel vervelend.
Auto is dan ook niet bepaald snel. Soms trekt ie hem wel goed door zonder dip. Ik wilde al een keer naar rica gaan, om op te bank te kijken hoe de vermogensopbouw is.
Auto is dan ook niet bepaald snel. Soms trekt ie hem wel goed door zonder dip. Ik wilde al een keer naar rica gaan, om op te bank te kijken hoe de vermogensopbouw is.
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Ik heb net mijn antwoord gegeven in een ander draadje:
Ik heb ook een dergelijke storing gehad (T6 MY 2004). De auto accelereerde niet vloeiend, meer golvend. Mijn Volvodealer kon geen storing uitlezen. Nadenken mogen de monteurs niet meer... Toen contact gezocht met Fasttech.nl. Dat zijn nog eens liefhebbers voor autotechniek! Met een mobiele uitleescomputer op pad geweest (de dealer laat hem stilstaand uitlezen) en de data geïnterpreteerd. Misschien de llm? Die van een bevriend T5 rijder erop gezet, die toevallig thuis was. Weinig verschil. Zonder llm bleef het verschijnsel ook aanhouden. Toch maar een nieuwe llm besteld, deze was ook redelijk op (160.000 km). Vreemd, het verschijnsel werd erger?! Ook die data weer proberen te verklaren. Uiteindelijk uitgekomen bij een 'turbodrukregelklepje' of zoiets. Hier zitten er dacht ik twee van op. Een ding van nog geen 50 Eur. Die erop gezet en hij trok weer krachtig en liniair door, heerlijk. Uiteindelijk viel de rekening ook nog enorm mee!
S80 Executive
Ik heb ook een dergelijke storing gehad (T6 MY 2004). De auto accelereerde niet vloeiend, meer golvend. Mijn Volvodealer kon geen storing uitlezen. Nadenken mogen de monteurs niet meer... Toen contact gezocht met Fasttech.nl. Dat zijn nog eens liefhebbers voor autotechniek! Met een mobiele uitleescomputer op pad geweest (de dealer laat hem stilstaand uitlezen) en de data geïnterpreteerd. Misschien de llm? Die van een bevriend T5 rijder erop gezet, die toevallig thuis was. Weinig verschil. Zonder llm bleef het verschijnsel ook aanhouden. Toch maar een nieuwe llm besteld, deze was ook redelijk op (160.000 km). Vreemd, het verschijnsel werd erger?! Ook die data weer proberen te verklaren. Uiteindelijk uitgekomen bij een 'turbodrukregelklepje' of zoiets. Hier zitten er dacht ik twee van op. Een ding van nog geen 50 Eur. Die erop gezet en hij trok weer krachtig en liniair door, heerlijk. Uiteindelijk viel de rekening ook nog enorm mee!
S80 Executive
- SanMercury
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24.12.2006 - 00:19
- Locatie: Houten
Heb net het verhaal zitten te lezen over de TCV (turbocontrolvalve) en de HD versie IPD. Ik lees echter dat het niet mogelijk is dit te monteren op een T6, terwijl ik ergens anders weer heb gelezen dat het uitstekend werkt op een XC90 t6. Beetje tegenstrijdig dus....
Aangezien een T6 voorzien is van twee turbo´s lijkt het mij ook logisch dat er twee TCV op horen. Is dat het geval? Ik heb namelijk na aanschaf van de auto gelijk één tcv vervangen en dit werkte behoorlijk goed, maar probleem was niet helemaal weg. Maar waar zit die tweede dan? Eerste zit idd naast luchtfilter.
Aangezien een T6 voorzien is van twee turbo´s lijkt het mij ook logisch dat er twee TCV op horen. Is dat het geval? Ik heb namelijk na aanschaf van de auto gelijk één tcv vervangen en dit werkte behoorlijk goed, maar probleem was niet helemaal weg. Maar waar zit die tweede dan? Eerste zit idd naast luchtfilter.
- SanMercury
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24.12.2006 - 00:19
- Locatie: Houten
Iemand?
Volvo V70 TDI automaat
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Ik heb nog de originele erin zitten (en nergens last van)
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 11:10
Het inhouden is bij mij verholpen. Het was de luchtmassameter. De auto rijdt nu weer heerlijk en gelijkmatig.
Super blij dat dit probleem is verholpen.
Super blij dat dit probleem is verholpen.