Ik vind mijn S40 wat te tam en het verbruik is ook wel pittig in de wintermaanden (logisch).
Maar... wie heeft ervaring met het tunen van een 1.6D? En wat is de ervaring? Wat valt tegen en wat valt mee?
Natuurlijk moet de investering wel de moeite waard zijn!
Tunen 1.6D S40 - wat kan wel en wat kan niet?!?!
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Hallo,
Ik denk dat je hier beter geholpen zult worden: http://www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=56
Ook heeft Edgar zijn 1.6D getuned, zijn topic kun je hier vinden: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15303
Met vriendelijke groet,
Hakan
Ik denk dat je hier beter geholpen zult worden: http://www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=56
Ook heeft Edgar zijn 1.6D getuned, zijn topic kun je hier vinden: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15303
Met vriendelijke groet,
Hakan
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Waar laten doen Kaze?
- Elveka
- 2nd Gear member
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17.12.2008 - 22:51
- Locatie: Antwerpen
@kaze
Zelfde vraag als Thamar ... en wat mag je ervan verwachten ?
Zelfde vraag als Thamar ... en wat mag je ervan verwachten ?
Luc
V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :
ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :
ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :

ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :

ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
Rica. Hebben reeds duizenden volvo's gedaan. Ik kon niets negatiefs over hun vinden. 3.000km verder en nog geen problemen.
http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=130
http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=130
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- Schuurmanneke
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 17.05.2009 - 20:26
Nee, inderdaad. Maja, veel power onderin is waar men met een diesel graag op af gaat.
Ik wil wel tunen, maar de motor moet mooi liniair blijven trekken. Een zenuwachtige auto heb je nix aan.
Ik wil wel tunen, maar de motor moet mooi liniair blijven trekken. Een zenuwachtige auto heb je nix aan.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27473
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bij de 2.0D is het beginkoppel al hoger en dat loopt vrij steil omhoog t/m 2000 toeren waar het maximale koppel wordt gehaald
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Dit koppelverloop is een beetje de trend bij moderne kleine diesels, ik hou meer van motoren die er iets geleidelijker aan beginnen te sleuren.
Met een automaat geen probleem, maar met een handbak nogal nerveus..
Met een automaat geen probleem, maar met een handbak nogal nerveus..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
Koppelverloop is prima. Na 3.000 toeren is het afgelopen en komen de pk's vrij. Je merkt duidelijk dat je minder vooruit komt. Geen enkele tuner kan tot 3.000 stabiel blijven.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
en gewoon iets aan losse testosteron voor de berijder?
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 02.07.2007 - 17:41
sorry voor het late antwoord...Elveka schreef:@kaze
Zelfde vraag als Thamar ... en wat mag je ervan verwachten ?
ikzelf ga steeds bij http://www.power-plus.be/
Stef heeft veel ervaring en verkoopt geen praatjes.
Verschillende van mijn vrienden / collega's gaan ook ginds met allerhande verschillende wagen en allen zijn zeer tevreden !
Resultaten : ik kan enkel vergelijken met vervangwagens (aangezien ik de mijne telkens onmiddellijk laat genieten van de powerkuur) : wagen heeft betrekkelijk meer koppel (hernemingen verlopen veel vlotter)
Ooit eens vergeleken met een V50 2.0D en de hernemingen waren identiek.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 16.07.2009 - 19:03
Ik heb een aantal weken geleden mijn v50 1.6d my06 door Pedro Hartog uit Alkmaar http://www.hartogtuning.nl onderhanden laten nemen. Alsof je in een nieuwe auto stapt. Ook het probleem van de geringe trekkracht onderin is veel kleiner geworden. Ik ben zeeeer tevereden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 16.07.2009 - 19:03
Als je bij je afspraak zegt dat je via het forum komt, krijg je korting .. +/- 400 euro ipv 500.
En ja, dat heb ik ook gehoord. Er is een (nieuw) beleid bij de merkdealer, dat het motor management gereset wordt bij een beurt. Ik heb mijn 140K beurt en APK dan ook door Hartog laten doen... en zal daar waarschijlijk wel blijven
En ja, dat heb ik ook gehoord. Er is een (nieuw) beleid bij de merkdealer, dat het motor management gereset wordt bij een beurt. Ik heb mijn 140K beurt en APK dan ook door Hartog laten doen... en zal daar waarschijlijk wel blijven
