Goeie rit gemaakt (150 km) maar nu zijn er toch wat problemen:
de motor loopt niet lekker(beetje stotterend), en bij flink optrekken wordt het heel hard bokken en stoten. Ook is het verbruik hoog 11L /100km bij 120 km/u (volgens infocenter, heb nog niet getankt, dus nog geen extra controle)
Heb op het forum gezocht en gevonden, weet nu ongeveer waar te gaan zoeken, maar vroeg me af of mensen wat tips kunnen geven.
Zaterdag wil ik ermee aan de slag, ik hoop hier wat extra kennis te verzamelen.
Slangen gekoncontroleerd, maar kan nog niets vinden, welke slangen moet ik specifiek letten?
In een ander topic wordt genoemd het controleren van de brandstoftoevoer; betekend dat dat ik de druk op de injectorrail moet gaan meten, of zijn er nog andere manieren?
Controleren van de ontsteking. Moet dat op het oog, kan ik het een en ander nog doormeten?
De luchtmassameter wordt ook vaak genoemd, is deze nog te controleren, of moet ik daarvoor gewoon een andere kopen?
Ik heb ook wat gelezen over een loszittende draad van de BDP-sensor, waar zit deze ongeveer?
Is de gasklepsensor nog op een of andere manier te controleren?
Zaterdag wil ermee aan het werk, de bougies worden vervangen en de thermostaat (motor wordt tijdens rijden niet warmer als 65 graden, bij stilstand loopt hij op tot 95 graden, en dan gaat de ventilator aan.)
Ik verwacht alleen niet dat hiermee het probleem opgelost wordt, en er dus meer moet gaan gebeuren.